  • 11. Data: 2017-11-24 12:28:37
    Temat: Re: dobry, lekki z wymienną optyką, bezlusterkowiec - jakieś sugestie?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 06:08:10 UTC+1 użytkownik Fabian napisał:
> [...]
    - nawet nie przełącza wizjer/ekran.

    > Pleciesz normalne bzdury! Po wyjęciu baterii i wymiany na inną nic nie trzeba od
    nowa ustawiać! Mam już trzeci aparat Sony i nigdy się z czymś takim nie spotkałem!

    Piszę o tym z czym sam się spotkałem - po wyjęciu baterii aparat wraca do ustawień
    fabrycznych, między innymi nie przełącza się pomiędzy wizjerem a ekranem. Dla mnie w
    bezlusterkowcu to podstawowa funkcjonalność.
    Pozdrawiam Marcin

  • 12. Data: 2017-11-24 12:31:42
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 02:16:31 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > O Sony ogólnie moge tyle powiedzieć, że miałem różny sprzet, w tym
    > aparaty, np. nadal używam HX400V, ale zawsze coś padało w krótkim
    > czasie. Canonów (aparatów) mam sporo i są MZ praktycznie nie do zdarcia.

    Niską trwałość Sony chyba po Minolcie odziedziczyło. Przeszło mi przez ręce parę
    setek aparatów tej firmy i bodaj tylko seria SR i XD były w miarę trwałe na tle
    innych firm.
    Pozdrawiam (również) Marcin

  • 13. Data: 2017-11-24 12:56:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-24, Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Niską trwałość Sony chyba po Minolcie odziedziczyło. Przeszło mi przez
    > ręce parę setek aparatów tej firmy i bodaj tylko seria SR i XD były w
    > miarę trwałe na tle innych firm.

    Serio? Mam z nimi dość małe ilościowo doświadczenie, ale używałem 500si
    i 505si jako moje podstawowe przez 6 lat i nic mi nie siadło. Fakt, że
    jest to plastik. Kusi mnie aby wsadzić w nie (spoczywają w suszarce)
    baterie, ale chyba sobie odpuszczę.

    Nb. w ciągu ostatnich 10lat można było i nadal można kupić tyle
    przyzwoitych analogów praktycznie za bezcen.

    Sony w moim odczuciu, zaczęło się psuć tak gdzies na poczatku
    poprzedniej dekady.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2017-11-24 13:10:22
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 12:56:21 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > przyzwoitych analogów praktycznie za bezcen.
    >
    > Sony w moim odczuciu, zaczęło się psuć tak gdzies na poczatku

    Zapewne kupiłeś nowe i używałeś mało intensywnie. Ja miałem do czynienia najczęściej
    ze sprzętem z drugiej ręki i intensywnie używanym, i na tej podstawie zauważam
    zdecydowanie niższą trwałość Minolt niż innych systemów.
    Gorzej wypadała jedynie Yashica AF.
    Natomiast w Minolcie najgorzej było w ostatnich seriach lustrzanek analogowych -
    permanentnie rozsypywał się pierścień wodzika przysłony w korpusie (seria 5,7).
    Codziennie kilka osób z tym problemem odsyłałem na Czapskich do serwisu.
    W serii 300/700 puchły kondensatory, seria "i" wariowała przy lekko wyższej
    wilgotności, w xi pękały plastiki.
    Co nie znaczy że inne systemy były bez wad.
    Pozdrawiam Marcin

  • 15. Data: 2017-11-24 14:49:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-24, Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:
> [...]
    > używanym, i na tej podstawie zauważam zdecydowanie niższą trwałość
    > Minolt niż innych systemów. Gorzej wypadała jedynie Yashica AF.

    Zgadza się, kupiłem nowe, wypstrykałem na obu może ze 200-300
    standardowych filmów.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2017-11-25 09:11:44
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 12:28:40 UTC+1 użytkownik Starzec z Gór napisał:

> [...]
    fabrycznych, między innymi nie przełącza się pomiędzy wizjerem a ekranem. Dla mnie w
    bezlusterkowcu to podstawowa funkcjonalność.

    W jakim modelu Sony tak się dzieje? Nie chce mi się po prostu wierzyć

  • 17. Data: 2017-11-25 23:09:10
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 09:11:47 UTC+1 użytkownik Fabian napisał:

> [...]
    Dla mnie w bezlusterkowcu to podstawowa funkcjonalność.

    > W jakim modelu Sony tak się dzieje? Nie chce mi się po prostu wierzyć

    A myślisz że pamiętam... na pewno w 2, jeden z pseudopryzmatem drugi bez, w obu
    razach reporterki ze świeżo nabytym sprzętem. Oba przypadki na Światowych Dniach
    Młodzieży.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Jak będę miał czas jutro to sprawdzę z tym co mam na półce.

  • 18. Data: 2017-11-26 10:32:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 23:09, Starzec z Gór pisze:

> [...]
    >
    > A myślisz że pamiętam... na pewno w 2, jeden z pseudopryzmatem drugi bez, w obu
    razach reporterki ze świeżo nabytym sprzętem.

    Może kluczowe jest "świeże nabycie" i niedokonanie odpowiednich ustawień?
    Intuicyjnie taki sprzęt nie powinien dopuszczać do takiej sytuacji.
    W aparatach nigdy mi się to nie przytrafiło (ale zbyt wielu e-sprzętów
    nie miałem)
    Za to chyba każde radio samochodowe gubi ustawienia
    po zdjęciu napięcia - tzn 5 róznych mi gubiło, to zakładam, że to
    standard :-)

  • 19. Data: 2017-11-26 10:57:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.11.2017 o 09:11, Fabian pisze:

> [...]
    bezlusterkowcu to podstawowa funkcjonalność.

    > W jakim modelu Sony tak się dzieje? Nie chce mi się po prostu wierzyć

    W niektórych modelach tej firmy, na przykład w H50, było ogniwo litowe
    podtrzymujące ustawienia. Jeśli zdechło, to po wyjęciu akumulatorka
    szlag je trafiał.

    P.P.

  • 20. Data: 2017-11-26 23:28:34
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 26 listopada 2017 10:32:28 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Intuicyjnie taki sprzęt nie powinien dopuszczać do takiej sytuacji.
    > W aparatach nigdy mi się to nie przytrafiło (ale zbyt wielu e-sprzętów

    Sprawdzałem- nie było takiej opcji.
    Po prostu po wymianie aku następował reset do ustawień fabrycznych. Co ciekawe, nie
    dotyczyło to języka i czasu.

    > Za to chyba każde radio samochodowe gubi ustawienia
    > po zdjęciu napięcia - tzn 5 róznych mi gubiło, to zakładam, że to
    > standard :-)
    W radiach to norma.
    Pozdrawiam Marcin