  • 21. Data: 2017-11-26 23:30:13
    Temat: Re: dobry, lekki z wymienną optyką, bezlusterkowiec - jakieś sugestie?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 26 listopada 2017 10:57:36 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz
    napisał:
> [...]
    Ewy - nawet nie przełącza wizjer/ekran.

    od nowa ustawiać! Mam już trzeci aparat Sony i nigdy się z czymś takim nie spotkałem!

    ustawień fabrycznych, między innymi nie przełącza się pomiędzy wizjerem a ekranem.
    Dla mnie w bezlusterkowcu to podstawowa funkcjonalność.

    > W niektórych modelach tej firmy, na przykład w H50, było ogniwo litowe
    > podtrzymujące ustawienia. Jeśli zdechło, to po wyjęciu akumulatorka
    > szlag je trafiał.

    To inny przypadek. I występuje wszędzie tam gdzie za podtrzymanie pamięci odpowiada
    osobna bateria.
    Pozdrawiam Marcin
    Pozdrawiam Marcin

  • 22. Data: 2017-11-27 07:54:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-26 o 23:28, Starzec z Gór pisze:

    ustawień fabrycznych, między innymi nie przełącza się pomiędzy wizjerem a ekranem.
    Dla mnie w bezlusterkowcu to podstawowa funkcjonalność.

    razach reporterki ze świeżo nabytym sprzętem.

    > Sprawdzałem- nie było takiej opcji.
    > Po prostu po wymianie aku następował reset do ustawień fabrycznych. Co ciekawe, nie
    dotyczyło to języka i czasu.

    Czyli bateria od podtrzymania działała.
    Faktycznie jakieś dziwadło.

  • 23. Data: 2017-11-28 06:09:46
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 listopada 2017 23:28:37 UTC+1 użytkownik Starzec z Gór napisał:

> [...]
    >
    > Sprawdzałem- nie było takiej opcji.
    > Po prostu po wymianie aku następował reset do ustawień fabrycznych. Co ciekawe, nie

    No i jaki to model Sony bo coś nie możemy się dowiedzieć?

  • 24. Data: 2017-11-29 00:42:43
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 28 listopada 2017 06:09:49 UTC+1 użytkownik Fabian napisał:

> [...]
    obu razach reporterki ze świeżo nabytym sprzętem.

    nie dotyczyło to języka i czasu.

    > No i jaki to model Sony bo coś nie możemy się dowiedzieć?

    I się nie dowiesz- po nieco ponad roku zwyczajnie nie pamiętam. Nie zapisuję sobie
    wszelkich sytuacji kiedy ktoś zwraca się do mnie o pomoc w sprawie sprzętu foto ze
    wszelkimi detalami.
    Pozdrawiam Marcin

  • 25. Data: 2017-11-29 06:10:32
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu środa, 29 listopada 2017 00:42:45 UTC+1 użytkownik Starzec z Gór napisał:

> [...]
    wszelkich sytuacji kiedy ktoś zwraca się do mnie o pomoc w sprawie sprzętu foto ze

    Tak myślałem - nie miałeś takiej sytuacji tylko gdzieś, coś słyszałeś :) to zwykła
    ściema :) Kilka lat używam Sony i jeszcze się z taką sytuacją nie spotkałem. Kiedyś
    pamiętam, że faktycznie z jakimś aparatem Sony tak było ale nie był to
    bezlusterkowiec ale jakiś "pstrykacz" z serii "H"
    To tyle w tym temacie :)

  • 26. Data: 2017-11-29 06:56:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-29, Fabian <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > aparatem Sony tak było ale nie był to bezlusterkowiec ale jakiś
    > "pstrykacz" z serii "H" To tyle w tym temacie :)

    Tak z ciekawosci, czy to był ten sam HX100V, który (chyba) używasz 9 lat?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2017-11-29 22:13:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dziś już tylko Sony. Z roku na rok odstawia resztę. Oprócz Canona,
    wszyscy są uzależnieni od matryc Sonego, a wiadomo, kto dostanie
    najlepsze. Alternatywą jest Olek ze względu na lekkość, ale różnica nie
    jest aż tak duża albo Fuji, który ma cudowny kolor. Reszta... no cóż,
    pozbyłbym się, gdybym miał jakieś graty :)

    --
    pozdrawia Adam
    http://przypadkiadama.com/

  • 28. Data: 2017-11-30 06:17:34
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu środa, 29 listopada 2017 06:57:00 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    ze wszelkimi detalami.

    > Tak z ciekawosci, czy to był ten sam HX100V, który (chyba) używasz 9 lat?

    Lepiej nie mówić wcale niż mówić byle coś powiedzieć ;) seria "H" i "HX" różni się i
    to bardzo! A ty nie pamiętasz aparatu ale pamiętasz jak bardzo cię irytował... i nie
    wiesz który to był zadziwiające! Takie rzeczy się pamięta :)

  • 29. Data: 2017-11-30 07:05:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-30, Fabian <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > "HX" różni się i to bardzo! A ty nie pamiętasz aparatu ale pamiętasz
    > jak bardzo cię irytował... i nie wiesz który to był zadziwiające!

    Ten "ty" to chyba nie ja, ale tak sobie myślę, że jak się chce komuś
    robić zarzut wykorzystując niepamiętanie to dobrze się wysilić i chociaż
    samemu sprawdzić pewne rzeczy. Można nie pamietać. Nie pamiętam, modelu
    Bravii, który padł mi zaledwie po 3ch latach.
    A HX100V jest dostępne od 2011 jakby co. Takie to (chyba) 9 lat.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2017-12-01 14:30:26
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 29 listopada 2017 06:10:35 UTC+1 użytkownik Fabian napisał:

> [...]
    pamiętam, że faktycznie z jakimś aparatem Sony tak było ale nie był to
    bezlusterkowiec ale jakiś "pstrykacz" z serii "H"

    Wmawiaj sobie dalej.
    Dla mnie fakt że u dwóch różnych osób, w dwóch różnych modelach spotkałem się z takim
    samym problemem, jest "mocno zastanawiający".
    A że nie zapamiętałem konkretnego modelu mając aparat w ręku przez może kilkanaście
    minut (tego samego dnia miałem w ręku co najmniej kilkanaście aparatów wszelakich
    firm) może kogoś dziwić.. twój problem.
    Pozdrawiam Marcin
    PS 1 W tym wątku bierze udział 2 Marcinów. To dosyć popularne imię.
    PS 2 W pierwszym Soniaczu, tym z pseudopryzmatem, był powergrip.