  • 1. Data: 2016-02-06 10:58:23
    Temat: dom 2 mieszkania 2 internety na 1 kablu z telekomunikacji
    Od: a...@g...com

    witam
    tak jak w temacie napisalem
    czy mozna na 1 kablu telefonicznym
    podlaczyc 2 rozne polaczenia internetowe z roznych dawcow inernetu?

    pzdr

  • 2. Data: 2016-02-06 11:36:43
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/02/2016 09:58, a...@g...com wrote:
    > witam
    > tak jak w temacie napisalem
    > czy mozna na 1 kablu telefonicznym
    > podlaczyc 2 rozne polaczenia internetowe z roznych dawcow inernetu?
    >
    > pzdr

    nie

  • 3. Data: 2016-02-06 11:50:50
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-06 o 11:36, Cezar pisze:

    > nie

    chyba, że na takim 100-parowym... też telefoniczny. jeszcze kilka
    wolnych par zostanie :)

    a.

  • 4. Data: 2016-02-06 15:48:06
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-06 o 11:50, Artur Miller pisze:

    > chyba, że na takim 100-parowym... też telefoniczny. jeszcze kilka
    > wolnych par zostanie :)
    >
    > a.

    Teoretycznie wystarczyłby 2 parowy. Ale podejrzewam, ze żaden dostawca
    nie wpuści innego do tego samego kabla, twierdząc że przesłuchy, czy
    konieczność zachowania par rezerwowych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2016-02-06 16:11:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Teoretycznie wystarczyłby 2 parowy. Ale podejrzewam, ze żaden
    > dostawca nie wpuści innego do tego samego kabla, twierdząc że
    > przesłuchy, czy konieczność zachowania par rezerwowych.

    Teoretycznie wystarczy jednoparowy. Technologia ADSL umożliwia
    wydzielenie kliku osobnych kanałów wyróżnionych przez numery
    VPI/VCI. Popularne domowe routery też przeważnie potrafią
    obsłużyć osiem takich kanałów. Ale oczywiście w praktyce nasi
    dostawcy mają to gdzieś. Z tym że wpuszczać wpuszczają, bo nie
    mogą odmówić. Większość korzysta z infrastruktury ADSL niebosczki
    tepsy (obecnie Orange) -- to się w praktyce różni tylko routingiem
    TCP/IP. A inne przypadki, to LLU -- dzierżawa samego gołego kabla
    miedzianego i przypęcie do niego własnego multipleksera ADSL.
    Też nie można marudzić, że przesłuchy będą, bo to dalej jest ta
    sama technologia. Ja mam do domu doprowadzony dwuparowy kabel
    z centrali, więc mógłbym sobie wziąć drugiego dostawcę.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2016-02-06 19:33:36
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Ja mam do domu doprowadzony dwuparowy kabel
    > z centrali, więc mógłbym sobie wziąć drugiego dostawcę.
    nie mógł byś.
    A to że na drugiej parze będą zakłócenia to widzimisię operatora tylko
    tak właśnie jest.
    Orange nie zaleca zajmowania czwórek kablowych nawet swoimi usługami.
    Czwórka kablowa to dwie pary przeplecione między sobą.
    W każdym razie czasami klient zgłosi problem z usługą i rozwiązaniem
    jest przepięcie go na inną parę wolną od innego np ADSLa.
    U mnie tak właśnie było.

  • 7. Data: 2016-02-06 19:57:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi pisze:

    > nie mógł byś.
    > A to że na drugiej parze będą zakłócenia to widzimisię operatora
    > tylko tak właśnie jest.

    I co by mi powiedzieli, że nie założą? Mam usługę z Netii, gdybym
    się zgłosił do Orange, to by mi zaraz założyli. A że są zakłocenia,
    to fakt. Nikt się tym nie przejmuje, to jest wpisane w technologię.

    > Orange nie zaleca zajmowania czwórek kablowych nawet swoimi usługami.
    > Czwórka kablowa to dwie pary przeplecione między sobą.

    Nie każdy kabel jest czwórkowy. Do mnie do domu idzie trzyparowy.
    Dwie z tych par łączą się z kilkudziesięcioparowym kablem na granicy
    mojej działki. On też nie ma czwórkowej organizacji, z tego co pamiętam.

    > W każdym razie czasami klient zgłosi problem z usługą i rozwiązaniem
    > jest przepięcie go na inną parę wolną od innego np ADSLa.
    > U mnie tak właśnie było.

    Chyba ponad połowa z tych par jest zupełnie nieużywana. Podejrzewam,
    że takich, w których nie ma ADSL, a jest tylko telefon, to nie ma tam
    wcale. Jak ktoś nie potrzebuje internetu, to już dawno zrezygnował
    z pomarańczowych drucików.

    --
    Jarek