  • 1. Data: 2016-05-06 17:03:25
    Temat: dostęp do danych publicznych - kto nakłada kary?
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    W ustawie o dostępie do danych publicznych jest zapis o karach za ich
    nieudzielanie. Kto więc taką karę nakłada i w jakim trybie?
    Piszę do samorządu zawodowego i przez 14 dni nie udziela informacji ani
    nie odpowiada żadnym pismem. Jaka jest dalsza droga ruszenia sprawy? Czy
    pisze się skargę do instancji wyższej (jak prośba była do lokalnej) czy
    też do jakiegoś organu sądu administracyjnego?

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-05-08 19:11:41
    Temat: Re: dostęp do danych publicznych - kto nakłada kary?
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2016-05-06 o 17:03, cyklista pisze:
> [...]
    > pisze się skargę do instancji wyższej (jak prośba była do lokalnej) czy
    > też do jakiegoś organu sądu administracyjnego?

    Samorząd zawodowy ma obowiązek udzielić informacji z z zakresu jego
    obowiązków ustawowych. W przypadku bezczynności skarga do Sadu
    Administracyjnego.

  • 3. Data: 2016-05-08 19:56:52
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Z wnioskiem o nałożenie przez sąd administracyjny kary za bezczynność organu.

    -----

  • 4. Data: 2016-05-10 15:46:08
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Z wnioskiem o nałożenie przez sąd administracyjny kary za bezczynność organu.
    >

    > -----

    Dziękuję za odpowiedzi, poczytałem sobie od razu trochę wyroków tego
    sądu w takich sprawach.

    Widzę jednak że sądy są bardzo łagodne i nie dają kar pieniężnych a
    tylko zwrot kosztów sądowych.

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2016-05-11 02:45:51
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2016-05-10 o 15:46, cyklista pisze:

    > Dziękuję za odpowiedzi, poczytałem sobie od razu trochę wyroków tego
    > sądu w takich sprawach.
    >
    > Widzę jednak że sądy są bardzo łagodne i nie dają kar pieniężnych a
    > tylko zwrot kosztów sądowych.

    Przy pierwszej skardze. Przy kolejnych już niekoniecznie.