  • 1. Data: 2013-02-18 16:55:43
    Temat: droga Kraków Olkusz, poszerzanie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czytam dyskusje o rozbudowie drogi Kraków Olkusz

    i tak sie zastanawiam po czorta tę drogę rozbudowywać, czy nie taniej by
    wyszło dopłacać do A4 tak żeby było na tyle tanio aby ludzie wybierali
    autostradę zamiast trasy okuskiej?

    pomijam że A4 kraków katowice to już dawno powinna mieć trzeci pas w każda
    stronę.

  • 2. Data: 2013-02-18 17:47:48
    Temat: Re: droga Kraków Olkusz, poszerzanie
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > i tak sie zastanawiam po czorta tę drogę rozbudowywać, czy nie taniej by wyszło
    > dopłacać do A4 tak żeby było na tyle tanio aby ludzie wybierali autostradę zamiast
    > trasy okuskiej?

    A co to ma wspolnego ?

    sz.

  • 3. Data: 2013-02-18 17:51:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szufela wrote:

    > A co to ma wspolnego ?

    że trasa olkuska jest alternatywną droga na Śląsk...

    Że powinno sie zbadać ilu ludzi wybiera tę trasę bo autostrada jest zbyt
    droga...

  • 4. Data: 2013-02-18 18:01:23
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > że trasa olkuska jest alternatywną droga na Śląsk...
    >
    > Że powinno sie zbadać ilu ludzi wybiera tę trasę bo autostrada jest zbyt droga...

    Nie dla wszystkich jest alternatywą. Poza tym jesli to zrobia to pewnie za 15 lat, a
    wtedy juz wszystko moze sie zmienic :)

    sz

  • 5. Data: 2013-02-18 18:05:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > i tak sie zastanawiam po czorta tę drogę rozbudowywać, czy nie taniej by
    > wyszło dopłacać do A4 tak żeby było na tyle tanio aby ludzie wybierali

    Wyjatkowo sie zgodze - mozesz doplacac jak chcesz (ze swoich).

    Jezdze kilka raz w tygoniu placac za siebie, ale nie mam nic
    przeciwko temu zebys Ty placil za mnie ;)

  • 6. Data: 2013-02-18 18:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 16:55:43 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
> [...]
    > i tak sie zastanawiam po czorta tę drogę rozbudowywać, czy nie taniej by
    > wyszło dopłacać do A4 tak żeby było na tyle tanio aby ludzie wybierali

    Zasadniczo nie - to jednak inna droga, ktos przy niej mieszka i pracuje,
    nie tylko Kat-Kr sie na niej jezdzi, i bardzo dobrze ze powstanie kolejna
    dobra droga.
    O ile powstanie ... bo o ile pamietam to mowilo sie iz umowa koncesyjna na
    autostrady zakazuje polepszania drog alternatywnych.

    Przy czym ... o ile pamietam to ta droga zostala pogorszona, bezpieczne
    drogi, k# ich m@.
    Sciezke rowerowa teraz domaluja, umowa ze stalexportem sie skonczyla,
    taki drobny nacisk na nich, aby zechcieli sie do viatoll przylaczyc,
    odpowiedzialny urzednik kupil sobie domek w Olkuszu, czy ITD szykuje sobie
    lowisko ?
    Bo tak w chec polepszenia sytuacji na drogach to nie bardzo wierze :-)

    > pomijam że A4 kraków katowice to już dawno powinna mieć trzeci pas w każda
    > stronę.

    A po co, ile zaoszczedzisz, minute? ;-)
    Najpierw sie dwa obecne musza splacic :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-02-18 19:49:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Wyjatkowo sie zgodze - mozesz doplacac jak chcesz (ze swoich).
    >
    > Jezdze kilka raz w tygoniu placac za siebie, ale nie mam nic
    > przeciwko temu zebys Ty placil za mnie ;)

    widzisz jakub niby mas rację tylko że którędyś te samochody co nie jadą
    autostradą muszą sie na śląsk dostawać...

    część zapycha droge Zabierzów Trzebinia a część Kraków Olkusz...

    a za przebudowę drogi Olkuskiej też zapłacisz

  • 8. Data: 2013-02-19 08:07:24
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 16:55:43 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > pomijam że A4 kraków katowice to już dawno powinna mieć trzeci pas w każda
    > stronę.

    Kilkakrotnie w tamtym roku miałem okazję jechać tym odcinkiem i jakoś nie
    brakuje mi 3 pasa.

    Staram się nie przekraczać 130-140 km/h natomiast gdybym jeździł bliżej
    200km/h to rzeczywiście brakuje 3 pasa.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 9. Data: 2013-02-20 17:03:51
    Od: Tomek <w...@n...pl>

    > i tak sie zastanawiam po czorta tę drogę rozbudowywać, czy nie taniej by
    > wyszło dopłacać do A4 tak żeby było na tyle tanio aby ludzie wybierali
    > autostradę zamiast trasy okuskiej?

    Taniej to by było rozwiązać tą niekorzystną umowę ze Stalexportem (zawartą w
    warunkach korupcji) i włączyć autostradę do ViaToll.

    A Śląsk jest duży, olkuska prowadzi w nieco inne rejony. W zależności od celu podróży
    jeżdżę A4 lub 79, ale czasem 94 lub 44 (przez Skawinę,
    Oświęcim).

    pozdr

  • 10. Data: 2013-02-20 17:33:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
    >Taniej to by było rozwiązać tą niekorzystną umowę ze Stalexportem
    >(zawartą w warunkach korupcji) i włączyć autostradę do ViaToll.

    Przetarg byl, i mysle ze korupcji w tym malo.
    I obawiam sie ze umowa jest korzystna ... niestety, nie dla "nas",
    tylko dla rzadu i SE :-)

    >A Śląsk jest duży, olkuska prowadzi w nieco inne rejony.

    Z tym ze nawet do Dabrowy przez A4 i S1 nie jest chyba duzo dalej.

    J.