  • 1. Data: 2017-10-20 14:28:07
    Temat: drukarka 3w1 do domu - pomóżcie wybrać
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    Witam!
    Wiem, że nie do końca dobra grupa, ale...

    Potrzebuję drukarki do domu, bo dotychczasowy LaserJet 1020 wyzionął
    wnętrzności.

    Mam gromadkę dzieciaków w wieku szkolnym, co to od czasu do czasu coś
    potrzebują wydrukować, a i nierzadko skaner się im przydaje. I mam też
    roczniaka który naumiał się chodzić i wszystko w zasięgu rączek zostaje
    poddane próbie wytrzymałościowej na ściąganie/wykręcanie/odporność na
    przesuwanie itd :)

    Dotychczas radziliśmy sobie tak, że dziatwa w domu drukowała w czerni i
    bieli na laserze, a tatuś w pracy skanował od czasu do czasu to co
    skanowane być musiało. A jak trzeba było drukować w kolorze to "się nie
    dało" i cz/b też w ostateczności wystarczało. A jednostkowo gdy nie
    wystarczało to na mieście ktoś za 1.5zł/strona wydrukował.

    Korzystając z okazji chciałbym ułatwić życie sobie i dziatwie i nabyć
    nową drukarkę. Wymagania:
    - wifi - żebym mógł postawić ją w takim miejscu, aby młody nie
    dosięgnął, i każdy w domu mógł coś wydrukować od siebie. Router wifi mam
    zamknięty w skrzynce pod sufitem i do niego ciężko byłoby mi drukarkę
    kablem podpiąć.
    - skaner, a więc urządzenie wielofunkcyjne

    I tu pojawia się dylemat. Czy laser (bo bezobsługowo gdy wydruki są
    rzadko, tanie tonery lub zamienniki) czy jakiś Epson + CISS? albo inny
    wynalazek? No i jaki konkretnie model, żeby nie wpaść ani w absurdalne
    koszty wydruków, ani w zasychające głowice, ani w absurdalną cenę
    zakupu, ani w żadną inną z wielu pułapek? :)

    Swoje opcje mam dotychczas takie:
    - Brother DCP-1610WE - tanie tonery, ale spotkałem się z negatywnymi
    opiniami typu brak skanowania na maila, a więc do skanu za każdym razem
    trzeba włączyć komputer
    - Epson L565 - z tym, że ta jest ciut droga w zakupie, ale kolor, i
    tania w eksploatacji.

    Ktoś coś poradzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 2. Data: 2017-10-20 15:35:51
    Temat: Re: drukarka 3w1 do domu - pomóżcie wybrać
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-20 o 14:28, Stregor pisze:

    > - Epson L565 - z tym, że ta jest ciut droga w zakupie, ale kolor, i
    > tania w eksploatacji.
    >
    > Ktoś coś poradzi?

    Epson L386 lub podobna z tej rodziny z baniakami.
    Mam to od roku i jest bąba. Tuszu ubyło tyle, co nic, a drukowałem
    zdjęcia A4 na papierze foto itp.

  • 3. Data: 2017-10-20 15:54:31
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Laserową Samsunga - model, do którego są najtańsze kartridże na 10 tys. kopii.

    -----

  • 4. Data: 2017-10-20 16:01:39
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Epson L386 lub podobna z tej rodziny z baniakami.

    Heh, przeszukiwałem te z serii L na okoliczność WiFi i mi L386 nie
    pokazało... na stronie Epsona... Obadam, dzięki!

    > Mam to od roku i jest bąba. Tuszu ubyło tyle, co nic, a drukowałem
    > zdjęcia A4 na papierze foto itp.

    Jeszcze pomysł jest taki - XP-900 + "wieczne kartridże"

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 5. Data: 2017-10-20 16:28:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ktoś coś poradzi?

    ja drukarki mam od czasu star lc10. (drukowanie pracy dyplomowej trwało
    całą noc, a oczywiście musiała być na rano :) Potem były atramentówki,
    potem atramentówki z malutkimi tuszami, potem tusze się skurczyły o
    połowę, aż się wnerwiłem i kupiłem nowy "laser". Z lasera byłem
    najbardziej zadowlolony. w sensie bezobsługowości. Ale krótko. Gdy toner
    się skończył, trzeba było wydać 60% ceny drukarki na nowy, albo kupić
    "uzupełniany". Skusiłem się na tańszy i to był błąd. Co prawda
    drukowało, ale już nie tak ładnie, brudziło kartki, i coraz częściej na
    ekraniku pojawiał się error coś tam. No więc inny zamiennik - po paru
    miesiącach - podobnie. drukarkę sprzedałem jako uszkodzoną na olxdie z
    przebiegiem..... 4700stron. gdzie te obiecane 10 tyś?
    Zacząłem się drapać po czole i wyszło mi ze potrzebuję, dla świetego
    spokoju drukarkę która ma tanie oryginalne tusze, bez głowic. Brother z
    wifi - super sprawa. pół roku po gwarancji, error - głowica do wymiany.
    Koszt - kilkaset złotych. Drukarka z niecalymi 2tyś przebiegu stoi na
    olxsie w kategorii uszkodzone.
    Więc co teraz? Podszedłem do sprawy "od tyłu" Jakie jeszcze można kupić
    tusze dużej pojemnosci. okolice 50 ml i więcej. okazało się że są takie.
    hp15, hp45, hp78. no i na olxsie poszukałem takiej drukarki. za 30zł. po
    umyciu, wywalieniu zaschnietych tuszy i wstawieniu nowych, drukarka
    działa jak szwajcarski zegarek. co ciekawe, kupilem nowe oryginalne
    tusze hp, po 15zł, z terminem przydatności do "spożycia" 2012! działają
    jakby kalendarza nie znały. potem kupiłem kombajna na te same tusze, ze
    skanerem "xerem" i faksem. to samo. mycie, (świetlówki w skanerze),
    wymiana gąbeczek i teraz mam w firmie starocia, który od uruchomiena w
    zeszłuym roku, pluje się tylko o kartki. (mało tego skaner jest ccd,
    więc dużo lepiej skanuje książki, katalogi niż dzisiejsze cis-y)

    Tak więc jeśli chcesz mądrze wydać kasę, pamiętaj że drukarka to
    najszybciej padający sprzęt komputerowy. Zastanów się nad rozszerzeniem
    gwarancji. jeśli będziesz dużo drukował - idź w strone epsona z
    buteleczkami na tusz. ale sprawdż cenę głowicy.
    A jak chcesz problem obejść po taniości - masz szlak przetarty. zachęcam.

    ToMasz

    ps
    moje drukarki to: hp 930 hp g85, nie mają wifi, ale mają USB, a wiele
    routerów z portem usb, potrafi "na nich" drukować"

  • 6. Data: 2017-10-20 17:11:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-20 o 16:01, Stregor pisze:

    > Heh, przeszukiwałem te z serii L na okoliczność WiFi i mi L386 nie
    > pokazało... na stronie Epsona... Obadam, dzięki!

    Jest kompletny miszmasz w opisach.
    Np. na tej stronie

    https://www.toner4u.pl/epson-l386-1?&gclid=EAIaIQobC
    hMIoc2J9bz_1gIViD8bCh3uxAceEAQYBCABEgJEI_D_BwE#utm_s
    ource=googleMerchant&utm_medium=feed&utm_campaign=Zb
    ozoveVyhledavace&utm_content=GoogleMerchantPLN

    Piszą, że ma RJ-45, a oczywiście nie ma.
    Ma USB i WiFi.

    Co do samego WiFi w drukarce, to też bym się aż tak bardzo do tego nie
    przywiązywał, bo przecież każdą drukarkę USB można podłączyć do sieci
    przez USB w routerze/NASie/komputerze i udostępnić dla innych urządzeń.
    Ale jest i w tej drukarce działa to całkiem sprawnie. Oczywiście używam
    trybu WiFi z routerem. Czyli drukarka jest połączona przez WiFi z siecią
    lokalną i jest widoczna dla wszystkich urządzeń sieci lokalnej. Jest też
    tryb "bezpośredni". Czyli laptop łączy się z drukarką bezpośrednio przez
    WiFi. Nigdy nie używałem tego trybu, bo dla mnie jest bez sensu.

  • 7. Data: 2017-10-20 17:15:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Wiedzą to, co wiem teraz w życiu nie chciałbym mieć we własnym domu
    drukarki laserowej. Wolałbym nie mieć żadnej, niż systematycznie
    zatruwać się mikropyłami, ozonem zdejonizowanym powietrzem. Atramentówki
    są całkowicie obojętne dla zdrowia.

  • 8. Data: 2017-10-20 18:11:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-20 o 14:28, Stregor pisze:

    > Ktoś coś poradzi?

    Tylko tekst? - laser, zwłaszcza jak od czasu do czasu
    tekst plus jakie mało znaczące kolorowe coś? - atrament lub laser
    kolorowy, zależy od ilości miesięcznie
    duże ilości z kolorem? - atramentowa
    zdjęcia? - zdecydowanie atramentowa

    Miałem/mam wszystkie
    u mnie:
    drukowanie co pół roku i atrament zasychał - poszedł HP DeskJet w złom
    Potem był laser b&w - extra, ale brakowało kolorów.
    Teraz mam Xeroxa laser kolorowego

    rodzice:
    był laser b&w, jest tani Brother atrament. Wydruki po kilkanaście
    miesięcznie stron, jest kolor, daje rady, tusze dosłownie za parę złotych.

    kuzynka drukuje ze 4 ryzy papieru miesięcznie, więc ma Brothera b&w
    laser, bo tonery tanie jak barszcz i żadnych chipów czy innych wygłupów.

    u siostry był laser Samsunga kolor i było extra, ale zaczęły się
    przedszkola, szkoły, liczba wydruków drastycznie wzrosła i wymagania co
    do fotografii - laser poszedł w odstawkę bo nie nadążało się z drogim
    tonerem a "jakoś-ć" fotografii przyprawiała o płacz.
    Teraz ma atramentowy kombajn z 6-cioma pojemnikami kolorowymi i jest
    git. Samsung leży mi w kącie bo nie miała co z nim zrobić a szkoda
    wywalać bo sprawny kolor laserowy. Może za kilka lat znajdzie się dla
    niego jakieś zadanie na miarę jego możliwości(woolny kolor bo to 4-ro
    przebiegowy złom, no ale tani był).

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2017-10-20 21:34:28
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Co do samego WiFi w drukarce, to też bym się aż tak bardzo do tego nie
    > przywiązywał, bo przecież każdą drukarkę USB można podłączyć do sieci
    > przez USB

    Tak, ale router mam w skrzynce pod sufitem, więc musiałbym gdzieś przy
    drukarce postawić drugi. A to i kłopot (miejsce) i koszt dodatkowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 10. Data: 2017-10-21 00:00:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-20 o 17:15, Poldek pisze:
> [...]
    > drukarki laserowej. Wolałbym nie mieć żadnej, niż systematycznie
    > zatruwać się mikropyłami, ozonem zdejonizowanym powietrzem. Atramentówki
    Tusz jest trujący. Lepiej poczekać do wyschnięcia wydruku i może
    częściej myć ręce.

    --
    animka