  • 1. Data: 2019-08-15 13:24:41
    Temat: dual sim 4g
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Jak to jest z dwoma kartami sim - czy to norma, że tylko jedna może
    być w 4g, a druga już tylko 3g?
    Mam do czynienia z Moto g6. Akurat była tak konieczność(na głównej
    simce brak netu w zasadzie) użycia drugiej karty do danych
    mobilnych. Ale (w Android 9) ustawienia są takie: włączam transmisję
    danych na drugiej karcie(wybór 4g), wtedy pierwsza ma do wyboru 2g i
    3g. To nie byłby duży problem - tylko czy co do zasady można
    powiedzieć, że zawsze zasięg 3g powinien być lepszy niż 4g? Bo jeśli
    jakość połączenia głosowego na 4G miałaby być lepsza, to jednak
    minus. Pomijam fakt, że przy 3g nie są aktywne funkcje Volte oraz
    WifiCall.

    Poza tym, czy siła sygnału -103-113dBm na 3g, 4g u różnych
    operatorów wewnątrz budynku, w centrum średniego miasta(nadajnik na
    nadajniku), świadczy, że telefon kiepski? Prędkości na Lte Orange
    mizerne - na zew. gdzie sygnał był odrobinę lepszy, było to
    kilkanście mbit. No, nędznie?

  • 2. Data: 2019-08-15 15:30:59
    Temat: Re: dual sim 4g
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 15.08.2019 o 13:24, pueblo pisze:
> [...]
    > nadajniku), świadczy, że telefon kiepski? Prędkości na Lte Orange
    > mizerne - na zew. gdzie sygnał był odrobinę lepszy, było to

    Mam już trzeci telefon w takim zestawianiu, i zawsze jest tak samo - 4g
    dostępne tylko na karcie na której jest włączona transmisja.

    Może wypróbuj opcję - "preferowane 4g" zamiast 4g na sztywno
    (domyślnie), wtedy 4g będzie ci się włączało tylko gdy będzie miało
    mocny sygnał. Poza tym w moim ostatnim telefonie jest taka dodatkowa
    opcja - "tryb rozszerzonego 4g" (użyj usług LTE by poprawić łączność
    głosowa i inne..) Może też coś takiego masz w swoim aparacie i włączenie
    pomoże.

  • 3. Data: 2019-08-15 19:44:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pueblo" 5d5540f9$0$527$6...@n...neostrada.pl

    > Jak to jest z dwoma kartami sim - czy to norma, że
    > tylko jedna może być w 4g, a druga już tylko 3g?

    Monster -- 3G tylko na jednej karcie fizycznie/drutowo
    (nie mogłem wybrać, na której -- producent wybrał)
    na pozostałej tylko rozmowy GSM

    Overax -- w danej chwili tylko na jednej 3G,
    ale **chyba** mogłem wybrać na której

    Asus Max -- w danej chwili tylko na jednej 4G,
    ale mogę wybrać, na której; na pozostałej
    tylko 2G i tylko rozmowy

    -=-

    IMO jest coraz lepiej -- co oceniam nie tylko na podstawie
    ww. trzech urządzeń, więc być może za jakiś czas będzie możliwe
    uzyskanie netu 4G na obu naraz, lub na kilku -- chciałbym mieć
    4 SIMki w jednym telefonie.

    - 4 SIMki
    - Galileo (obok GPS i GLONASS)
    - dodatkowe L itp. nawigacyjne
    - GorillaGlas 4 lub wyżej
    (przedwczoraj telefon testował bezsilnikowe loty dwa razy)
    - nie mniej niż 4 GiB RAMek
    - nie mniej niż 32 GB ,,dysku''
    - nie mniej niż 6"
    - nie mniej niż 5 Ah akumulatora

    Fajnie, gdyby miał wymiary zewnętrzne takie, jak obecny Asus Max -- pasują mi do
    samochodu.

    -=-

    Asus Max ma fatalny odbiornik GPS -- bywa, że gubi się podczas pieszej
    wędrówki do Lidla, gdy nie jest ,,chroniony'' metalową karoserią samochodu...
    [nie twierdzę, że z tego powodu nie trafiam na stosowne półki w Lidlu...]

    Poza odbiornikiem jest OK, jeśli nie liczyć 2 GiB oRAMkowania i 16 GB
    ,,dysku'' -- w obecnych czasach to raczej ;) mało a na kartę (choć
    jest stosownie sformatowana) nie każda aplikacja wejdzie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-08-22 11:57:55
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Trybun, 15 sie 2019 w
    news:5d555e91$0$17363$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    [...]
    > Mam już trzeci telefon w takim zestawianiu, i zawsze jest tak samo -
    > 4g dostępne tylko na karcie na której jest włączona transmisja.

    Wygląda na to że to standard.

    > Może wypróbuj opcję - "preferowane 4g" zamiast 4g na sztywno
    > (domyślnie), wtedy 4g będzie ci się włączało tylko gdy będzie miało
    > mocny sygnał.
    Nie ma takiego rozróżnienia - nie ma na sztywno. Tak czy siak, jak na
    karcie jest wł. trans. danych to może łapać 4G, a ta druga może do 3G.
    >Poza tym w moim ostatnim telefonie jest taka dodatkowa
    > opcja - "tryb rozszerzonego 4g" (użyj usług LTE by poprawić łączność
    > głosowa i inne..)
    Może to jest jakaś swojska nazwa na VoLTE?
    Tak w ogóle - używanie 2 sim pewnie bardziej drenuje baterię? W końcu to
    dwie karty cały czas "pod prądem" szukają sygnału.

  • 5. Data: 2019-08-22 12:00:40
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 15 sie 2019 w
    news:5d5599f8$0$508$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]

    > ww. trzech urządzeń, więc być może za jakiś czas będzie możliwe
    > uzyskanie netu 4G na obu naraz, lub na kilku -- chciałbym mieć

    No to raczej potrzebny będzie duży akumulator.

  • 6. Data: 2019-08-22 15:06:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pueblo" 5d5e67c7$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    > No to raczej potrzebny będzie duży akumulator.

    Raczej -- pojemny. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-08-22 15:37:21
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 22.08.2019 11:57, pueblo wrote:
    > Witaj Trybun, 15 sie 2019 w

    > Może to jest jakaś swojska nazwa na VoLTE?

    Tak, tutaj chodzi o VoLTE. Takie tłumaczenie nazwy tej opcji jest w AOSP
    i z tego korzysta większość producentów smartfonów.

    Aktywacja tej opcji (a wcześniej jej obecność w Ustawieniach) to jedna z
    szereegu koniecznych do spełnienia przez sprzęt i oprogramowanie
    (zarówno przez OS, jak i baseband) smartfona warunków, aby (łaskawie)
    owe VoLTE zadziałało.
    Że też nie mogli tego jakoś "z góry wyspecyfikować", aby, tak jak w
    przypadku 2G i 3G, wsparcie LTE przez urządzenie oznaczało możliwość
    wykonywania połączeń po LTE (VoLTE)...