  • 1. Data: 2017-07-01 09:27:24
    Temat: dwa adresy a SEO
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Czy da się tak zrobić żeby mieć wejście na strone z dwóch adresów (choć
    jednej domeny) i żeby nie zostać ukaranym przez wyszukiwarki za
    duplikację treści

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2017-07-01 18:31:59
    Temat: Re: dwa adresy a SEO
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-01 o 09:27, Jivanmukta pisze:
    > Czy da się tak zrobić żeby mieć wejście na strone z dwóch adresów (choć
    > jednej domeny) i żeby nie zostać ukaranym przez wyszukiwarki za
    > duplikację treści

    Google każą za coś takiego? Mi się to nie przytrafiło. Jedynie w
    raportach z narzędzi webmasterskich miałem "warningi".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2017-07-02 10:06:08
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-01 o 18:31, Marek S pisze:

    > Google każą za coś takiego? Mi się to nie przytrafiło. Jedynie w
    > raportach z narzędzi webmasterskich miałem "warningi".

    Dzięki za odpowiedź.
    A jeśli zrobię coś takiego:
    Gdy kliknięty link www.mojadomena.com.pl/top10 - pokazuje się
    zestawienie top10. Gdy kliknięty taki link na stronie wyników
    wyszukiwarki - pokazuje się strona główna witryny.
    Czy to jest maskowanie? Czy za to ukarany przez wyszukiwarkę?

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2017-07-03 21:31:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-02 o 10:06, Jivanmukta pisze:

> [...]
    > wyszukiwarki - pokazuje się strona główna witryny.
    > Czy to jest maskowanie? Czy za to ukarany przez wyszukiwarkę?

    Dokładnie tak. To klasyczne maskowanie. Tego nie wolno robić. Tak mówią
    "zalecenia" Google. Jeśli Google mówią "zalecamy", "sugerujemy",
    "prosimy" to należy to interpretować jako "rób tak jak każemy bo inaczej
    dokopiemy tobie prędzej czy później". Bierz też pod uwagę to, że jeśli
    coś w odsłonie A enginu wyszukiwarki przejdzie, mimo że jest
    niezalecane, to już w odsłonie B możesz polecieć za daną praktykę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2017-07-04 11:59:01
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyszukiwarki - pokazuje się strona główna witryny.
    > Czy to jest maskowanie? Czy za to ukarany przez wyszukiwarkę?

    Czy jeśli zrobię tak:

    Kliknięcie linku www.mojadomena.com.pl/top10 powoduje wyświetlenie
    strony głównej, tej samej co wejście na www.mojadomena.com.pl

    to to będzie duplikacja treści i zostanę ukarany przez wyszukiwarkę?

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2017-07-05 00:35:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-04 o 11:59, Jivanmukta pisze:

> [...]
    > strony głównej, tej samej co wejście na www.mojadomena.com.pl
    >
    > to to będzie duplikacja treści i zostanę ukarany przez wyszukiwarkę?

    Owszem, ale nie za duplikację treści lecz za maskowanie - czyli
    wyświetlanie innej treści dla robotów / wyszukiwarek a innej dla ludzi.

    Po drugie, jeśli musisz mieć 2 różne adresy prowadzące do jednej
    podstrony to spróbuj pobawić się z przekierowaniami 3xx (jeśli się da
    oczywiście). Niech podstrona zaadresowana "niewłaściwe" (czyli do
    swojego bliźniaka) przekieruje pod właściwy adres. Wtedy znikną tego
    typu dywagacje.

    Nie słyszałem o tym, aby duplikacja treści wiązała się z ukaraniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-07-05 11:43:48
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    > Owszem, ale nie za duplikację treści lecz za maskowanie - czyli
    > wyświetlanie innej treści dla robotów / wyszukiwarek a innej dla ludzi.
    Dlaczego maskowanie? Dla wyszukiwarek byłaby ta sama treść co dla ludzi
    (wspólna treść strony głównej).

> [...]
    > oczywiście). Niech podstrona zaadresowana "niewłaściwe" (czyli do
    > swojego bliźniaka) przekieruje pod właściwy adres. Wtedy znikną tego
    Tzn. mam zrobić to przekierowanie 3xx w .htaccess, tak? Czytanie przez
    roboty uwzględnia .htaccess?
    Na 100% nie zostanę wówczas ukarany?

    > Nie słyszałem o tym, aby duplikacja treści wiązała się z ukaraniem.
    Tak przeczytałem w jednej książce o SEO (wydanej po polsku, ale nie pamiętam
    w której).