  • 1. Data: 2014-11-26 13:56:08
    Temat: dwoch wlascicieli
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Jak to teraz jest z kupnem auta na dwie osoby, powodem oczywiscie sa znizki.
    robi sie to jeszcze?
    czy tez juz nie trzeba?
    a jak tak to jak to zrobic? dwie osoby w umowie, ktos pierwszy musi byc?
    uwzglednia sie jakies udzialy czy jak?
    czy wogole jak to jest?
    dzieki t

  • 2. Data: 2014-11-26 16:27:14
    Temat: Re: dwoch wlascicieli
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 26 Nov 2014 13:56:08 +0100
    "abn140" <a...@g...com> wrote:

    > wogole jak to jest?

    Tak to jest, że nie ma prostej odpowiedzi, a przynajmniej nie było te
    kilkanascie lat temu jak ja się w to bawiłem. Każdy ubezpieczyciel
    inaczej do tematu podchodził. Jeden brał zniżki tylko z "głównego",
    innemu było wszystko jedno, jedni doliczali zwyżki za "młodego"
    wspołwłaściciela, inni nie. Większość natomiast doliczała zwyżki na
    każde auto, każdego ze współwłaścicieli, w przypadku kolizji. Tylko
    Alianz za moich czasów zwyżki liczył na konkretne auto.

    Jak jest obecnie dowiesz się albo u jakiegoś brokera, albo osobiście
    dzwoniąc do interesujących Cię towarzystw.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-11-26 16:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik abn140 a...@g...com ...

> [...]
    > a jak tak to jak to zrobic? dwie osoby w umowie, ktos pierwszy musi
    > byc? uwzglednia sie jakies udzialy czy jak?

    Ostatnio osoba zajmująca się ubezpieczeniami mówiła mi ze kolejnosc raczej
    nie ma znaczenia.
    ale na wszelki wypadek lepiej chyba pierwsza osobe wpisac ta, co ma znizki?

  • 4. Data: 2014-11-26 18:33:30
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > robi sie to jeszcze?
    > czy tez juz nie trzeba?
    > a jak tak to jak to zrobic? dwie osoby w umowie, ktos pierwszy musi byc?

    te osoby to rodzina?
    pol roku temu jak brat kupil samochod to babka u dealera (chyba benefia)
    wachlowala znizkami/zwyzkami jego i zony (brak rozdzielnosci majatkowej)
    zeby wybrac w ktorym przypadku wyjdzie mniej.
    samochod kupiony i zarejestrowany na jedno z nich

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2014-11-26 19:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >Jak to teraz jest z kupnem auta na dwie osoby, powodem oczywiscie sa
    >znizki.
    >robi sie to jeszcze?
    >czy tez juz nie trzeba?

    Znizek za darmo chyba jeszcze nie daja, wiec potrzeba jest.

    Za to uprzedzam ze ubezpieczyciele baze odszkodowan maja, i kto wie
    czy nie skonczy sie tak ze babcia na wlasny samochod dostanie zwyzke,
    bo dziecko drugim samochodem szkode spowodowalo.
    No chyba ze babcia wcale nie ma wlasnego samochodu :-)

    J.

  • 6. Data: 2014-11-26 20:29:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >robi sie to jeszcze?
    >czy tez juz nie trzeba?
    >a jak tak to jak to zrobic? dwie osoby w umowie, ktos pierwszy musi byc?

    Robi się, ale warunki są różne w różnych ubezpieczalniach, w niektórych
    nawet szkoda na drugim aucie nie uderza w przyszłe stawki na pierwszym.

  • 7. Data: 2014-11-26 21:07:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >drugim samochodem szkode spowodowalo.
    >No chyba ze babcia wcale nie ma wlasnego samochodu :-)

    Trzeba dobrze wybrac ubezpieczalnie.

  • 8. Data: 2014-11-26 21:14:06
    Od: "abn140" <a...@g...com>

> [...]
    > zeby wybrac w ktorym przypadku wyjdzie mniej.
    > samochod kupiony i zarejestrowany na jedno z nich
    malzenstwo. innych aut nie posiadaja. maz duzo znizek, zona z tego co wiem
    nic.
    a udzialy procentowe? jak to jest tutaj? robi sie to jak kto chce
    czy po prostu dwie osoby to znaczy ze po polowie i final?

  • 9. Data: 2014-11-26 23:26:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2014, abn140 wrote:

    > a udzialy procentowe? jak to jest tutaj? robi sie to jak kto chce

    "jak kto chce", a ściślej jak zadeklarował, wszak sprzedawca oraz
    ubezpieczyciel mogą nie wiedzieć/nie wnikać jaki jest status
    pieniędzy za które jest kupowany samochód.
    Oczywiście przy nieprawidłowo podanych danych treść umowy jest
    wadliwa prawnie, ale to się nie musi przenosić na dalsze
    umowy (np. ubezpieczenia) o ile nie zawierają one szczególnych
    zastrzeżeń (np. o proporcjach udziałów).

    > czy po prostu dwie osoby to znaczy ze po polowie i final?

    Tak jest by default oraz "naprawdę" (wg stanu prawnego) jeśli
    zakup jest z pieniędzy stanowiących wspólność majątkową.
    Oczywiście jak auto zostanie zakupione "w połowie z zarobków"
    (bieżących) a druga połowa dołożona z otrzymanego przez jedno
    z małżonków spadku po dziadku, to udział będzie 3/4 : 1/4

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-11-29 14:49:30
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On 2014-11-26 13:56, abn140 wrote:
> [...]
    > robi sie to jeszcze?
    > czy tez juz nie trzeba?
    > a jak tak to jak to zrobic? dwie osoby w umowie, ktos pierwszy musi byc?

    Kupowalem ostatno auto z zona. Ubezpieczylismy w PZU. Uwzgledniono moje
    znizki (60%), zona nie miala zadnych.

    --
    tyran