  • 1. Data: 2010-11-10 08:40:56
    Temat: [dyn] typologia skoków
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    [na pl.comp.lang.programing i gamedev.pl]

    ostatnio krytykowalem na grupie pl.lang.programming czy pl.comp.lang.c
    demo devil may cry 4 bo mimo grafy na 1000% postac skrecala przy bieganiu
    zupelnie dennie, tak samo np trzymanie sie półek skalnych czy scieżek
    w wielu grach jest glupie - z tego mozna by powiedziec ze input i/lub aspekty
    dynamiczne kuleją we wspolczesnych grach (ktorych zbyt szeroko nie znam
    a do niedawna nie znalem prawie wcale z braku dobrej karty) ostatnio
    jednak obejrzalem kilka wiecej gierek (np spodobaly mi sie quadro racing
    i transformers ) i moge powiedziec ze jednak te gry sa zarabiste i
    technika w niech jest zarabista i jednak to chyba bardziej kuleje input
    niz dynamika

    dynamika (ruchu, tutaj w zastosowaniu do dynamiki ruchu postaci czy
    obiektow w grze 3D) mnie jednakowoz bardzo interesuje i chcialbym wyrobic
    sobie jakaś wiedzę i teorie na ten temat: np mysle ze mozna by probowac
    zbudowac sobie typologię skoków i o tych poszczegolnych skokach pogadac
    a skoki (choćby same zeskoki) mogą być rożne miekkie twarde, z
    wyciszeniem na koncu (tak jak w hardsucker proxy o ile pamietam gdzie
    postac zatrzymala sie metr od ziemi przy skoku z wiezowca) z kilkoma stopami
    posrednimi (taki rwany) z obrotem itp (np znany wiekszosci hulk skacze
    calkiem porzadnie)

    zachecam do powiedzenia jak najwiecej na ten temat, czy to od strony
    matematycznej (moze jakies wzorki na ruchy z przyspieszeniami w 3d)
    czy to od strony filmowej (wszystkie domeny: marvel/karate/fantasy/sf itd)

    fir

  • 2. Data: 2010-11-17 08:00:36
    Temat: Re: [dyn] typologia skoków
    Od: p...@p...onet.pl

    jeszcze chwile zastanowilem sie jak powiedziec o co mi chodzi i o co mi chodzi:

    dynamika (juz w uproszczeniu do sztywnych nawet cial) to kwestia ruchu
    powiedzmy
    w czterech wymiarach (defakto w siedmiu oczywicie bo liczy sie pozycja i
    orientacja)
    przy czym z tych czterech wymiarow trzy przestrzenne po prostu skladaja sie na
    narysowanie
    trajektorii - jak czarna kleska przewodu tramwajowego w przestrzeni - za
    dynamike
    tak naprawde odpowiada glownie ten czwarty - t - oczywiscie rozmaicie ciekawie
    'wariowany' przez trajektorie i przestrzene wymiary - ale jednak -- o ile tak to
    trzebaby zastanowic sie nad tymi funkcjami jednaj zmienej (po rozmaitych
    trajektoriach)