  • 1. Data: 2016-10-01 12:39:26
    Temat: dynamicznie wypełniana lista drop-down
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Jestem średniozaawansowany w HTML/CSS/JS/PHP5/MySQL/CodeIgniter. Potrzebuję
    zrobić następującą rzecz: w parametrach raportu użytkownik powinien mieć
    możlwość podania fragmentu nazwy firmy lub wybrania nazwy firmy z listy
    drop-down (posortowanej alfabetycznie), przy czym chciałbym, żeby przy
    zmianie fragmentu nazwy w polu input przeładowała się lista drop-down (dane
    z bazy: nazwa_firmy LIKE '%podany_fragment%'). Jak to zrobić? Czy da się bez
    Ajaxa? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2016-10-01 12:46:24
    Temat: Re: dynamicznie wypełniana lista drop-down
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Jivanmukta wrote:

    > żeby przy zmianie fragmentu nazwy w polu input przeładowała się lista
    > drop-down (dane z bazy: nazwa_firmy LIKE '%podany_fragment%').

    Tzn. odświeżenie listy może mieć miejsce po przyciśnięciu buttona, nie musi
    być onchange. Chyba nawet bym tak wolał.

  • 3. Data: 2016-10-01 13:06:11
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Jivanmukta wrote:

    > Tzn. odświeżenie listy może mieć miejsce po przyciśnięciu buttona, nie
    > musi być onchange. Chyba nawet bym tak wolał.

    Pomyślałem, że mógłby załadować na początku wszystkie nazwy firm z bazy, a
    potem onchange wybierać tylko odpowiednie (w JS). Co o tym sądzicie?

  • 4. Data: 2016-10-01 21:26:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 01 Oct 2016 13:06:11 +0200, Jivanmukta napisał(a):

    > Pomyślałem, że mógłby załadować na początku wszystkie nazwy firm z bazy, a
    > potem onchange wybierać tylko odpowiednie (w JS). Co o tym sądzicie?

    Możesz, ale przy większej liczbie pozycji (kilka tysięcy i więcej)
    niepotrzebnie zabijesz przeglądarkę ogromną liczbą operacji DOM.

    Mam wrażenie, że znów robisz coś w dziwny sposób i oba pola możesz zastąpić
    jedną kontrolką select2.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl