  • 11. Data: 2019-01-06 09:22:27
    Temat: Re: dysk twardy 2 TB, który?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > "ToMasz" q0qbp6$bki$...@d...me

    > Zbyt trudne? ;)
    nie. zasadniczo mam wybrane 4 sztuki. chciałbym aby mi ktoś powiedział
    który z nich będzie najlepszy, ewentualnie którego nie kupować.
    doczytałem że ten który ma 256mega pamięci jest najgorszy. Jeśli masz
    inne propozycje, w podobnej cenie - napisz. dysk będzie w 99% magazynem,
    windows tylko do flaszowania telefonu czy innych tego typu operacji.
    więc nie chciałbym 5400 obrotów, chyba ze obniżenie prędkości nie wpływa
    na opóźnienie w wyszukiwaniu...
    jak mnie chcesz edukować w dziedzinie która mnie nie interesuje,
    używając urywanych, zaowalowanych w pozorną elokwencje informacjami -
    daruj sobie. naprawdę trudno zrozumieć co masz na myśli.

    ToMasz

  • 12. Data: 2019-01-07 00:38:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" q0sds3$5jc$...@d...me

    > jak mnie chcesz edukować w dziedzinie która mnie nie interesuje, używając
    urywanych, zaowalowanych w pozorną elokwencje
    > informacjami - daruj sobie. naprawdę trudno zrozumieć co masz na myśli.

    Piszę językiem prostym, żeby nie napisać, że aż prymitywnym -- mechaniczne
    dyski nie pasują do W10. RPM 5400 czy 7200; SCSI czy SATA -- mechaniczny
    dysk ma zbyt duży/długi czas dostępu. Jeśli nie rozumiesz skrótów typu:
    RPM, IOPS, HDD, SATA, SCSI, W10, PCIe lub określeń typu: 'czas dostępu',
    'dysk mechaniczny', 'dysk półprzewodnikowy' -- to rzeczywiście nie mamy
    wspólnego języka. Takoż z nazwami: 'FireCuda' czy 'Optane'.

    Edukowałem Morele -- najwyraźniej bezskutecznie.
    Ogólnie ;) każdy ;) (łącznie z producentem Optane -- Intelem) wie, że
    Optane z dwoma kluczami (B&M) chadzają na PCIe x2, nie na PCIe x4.

    Optane pracuje albo jako oddzielny dysk SSD, albo jako bufor HDD, ale
    przeznaczeniem Optane jest buforowanie HDD.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-01-07 00:54:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q0rhcu$ihs$...@n...news.atman.pl

    > W10 stale coś pisze i bardzo często aktualizuje się.
    > Pisanie maluteńkich plików na HDD całkowicie angażuje

    Samo pisanie tych drobiazgów niby nie zatyka HDD, ale
    zniewala HDD tak mocno, że jakakolwiek próba odwołania
    się do HDD sprawia, że system niemal stale czeka na HDD.
    Jeśli do tego dojdzie aktualizacja (W10 aktualizuje się
    bardzo często -- obok ,,wielkich'' aktualizacji, są też
    codzienne, ale irytujące, gdy systemowa partycja W10
    leży na HDD) nie warto nawet marzyć o jakiejkolwiek
    współpracy z W10.

    Tak wygląda nawet/także sprawa z GOŁYM/CZYSYM/ŚWIEŻYM
    W10 -- który jeszcze nie ma stosowych obciążników...

    > -=-

    > Dysk mechaniczny (Black czy podobny, nawet SCSI) ma zbyt duży

    Nie dwakroć za duży czy dziesięciokrotnie ;) za duży, ale
    zdecydowanie za duży!

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/pojedynek-d
    ysk-ssd-vs-dysk-twardy-2695/strona/8392.html
    https://antyweb.pl/dyski-ssd/

    > czas dostępu, przez co obsługuje mało IOPSów -- w zestawieniu
    > z ,,potrzebami'' W10 jest po prostu dławikiem wydajności.

    Głowicą znacznie trudniej rzucać po talerzu niż elektronami. ;)

    -=-

    Sam AHCI jest już reliktem -- NVMe jest (co najmniej) przydatniejszy...
    I nie o transfery (MB/s) chadza, lecz o IOPSy i GTPS... (input/output
    na sekundę i gigatransakcje na sekundę)

    [M$ chyba płaci trollom za wychwalanie W10 pod niebiosa]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-01-07 06:35:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-06, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

> [...]
    > 'dysk mechaniczny', 'dysk półprzewodnikowy' -- to rzeczywiście nie mamy
    > wspólnego języka. Takoż z nazwami: 'FireCuda' czy 'Optane'.

    Tez nie do końća rozumiem co masz na myśli a próbując zgadnąć to sam z
    kolei myslę, że przynajmniej odrobinę przesadzasz. Kupie ludzi nadal
    wystarczają do wielu zastosowań dyski mechaniczne, w tym do systemu.
    Nikt nie skona trupem nagłym jak mu się windows10 załaduje w 3 min
    zamiast 1, a do tego na ogół się rzecz spowadza.

    Zresztą, zobacz co Tomasz napisał w pierwszym poscie:
    "potrzebuję dysk na win10(rzadko uruchamiany) i magazyn danych. PRzede
    wszystkim trwałość, później prędkośc. proszę znawców o poradę. który?"

    Po cholere mu ssd zwykłe czy hybrydowe jak to ma być de facto do
    archiwizacji i używane z rzadka? Aby było drozej? No weź się chłopie
    ogarnij :)

    Tomasz, kup cokolwiek z tej listy co Ci odpowieda. Sam mam silny uraz do
    Toshiby a cała reszta jest MZ porównywalna i można się wyłącznie
    kierowac ceną. Różnice MZ są głownie kosmetyczne.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-01-07 08:39:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > "ToMasz" q0sds3$5jc$...@d...me

    > Piszę językiem prostym, żeby nie napisać, że aż prymitywnym -- mechaniczne
    (...)
    > Edukowałem Morele -- najwyraźniej bezskutecznie.
    kiedyś tam, czy w tym wątku? To ja Ci napiszę całość bajki, ale słowo
    klucz którego nie chciałem użyć, spowoduje niechęć połowy dyskutantów.
    Na codzień używam linuksa na dysku ssd. Na tym samym dysku był również
    win10. ale z windowsa korzystam tylko jak niemam innego wyjścia.
    ostatnio był mi potrzebny do odblowkowania xiaomi, wcześniej do grania w
    wiedzimina 1 (bo W2 jest już na linuksa). i za każdym razem, muszę
    czekać na aktualizacje i nie wyłączać kompa bo się aktualizuje. więc po
    co mi ssd? Ostatnio była dyskusja: płacenie zbliżeniowe kartą jest
    szybsze niż blikiem. tak, o 3 sekundy. ale kolejka do kasy to 3 minuty.
    Więc znacznie krótsze czasy dostępu, znacznie większy transfer w ssd
    jest dla mnie pomijalny. Trwałość dysku, zakładając że nie kosztuje
    drugie tyle - jest priorytetem. Raz w życiu mi ssd padł - odzyskałem
    zero %. dziesiątki razy padł mi hdd odzyskałem 90%, w tym 100% małych
    plików. Więc jeszcze dziesiątki lat będę posiadał hdd i teraz chciałbym
    kupić najtrwalszy. Backupy robię, ale miejsca mam 500giga, więc
    najważniejsze pliki są bezpieczne, ale utrata czegoś mniej ważnego też
    boli.
    ToMasz

  • 16. Data: 2019-01-07 11:47:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Jan 2019 22:04:13 +0100, w <q0ohod$dgd$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > witam
    > potrzebuję dysk na win10(rzadko uruchamiany) i magazyn danych. PRzede
    > wszystkim trwałość, później prędkośc. proszę znawców o poradę. który?
    >
    > Dysk Toshiba DT01ACA200 2TB sATA III 64MB
    > Dysk Toshiba P300 HDWD120UZSVA 2TB sATA III 64MB 7200obr/min
    > Dysk Seagate BarraCuda ST2000DM006 2TB sATA III 64MB
    > Dysk WD Blue WD20EZRZ 2TB sATA III 64MB
    > Dysk Seagate BarraCuda ST2000DM008 2TB sATA III 256MB
    > jakiś jeszcze w podobnej cenie?
    > wszystkie są w proline.
    >
    > ToMasz

    Ja sobie kupiłem na magazyn Toshibę 3TB 5940obr/min.
    Symbol znajdziesz -- to spowolniony klon 2. pozycji z twojej listy.

  • 17. Data: 2019-01-07 11:56:06
    Od: ń <k...@t...sie>

    No to taki z 5-letnią gwarancją.
    Na trwałość może mieć wpływ zasilanie, mam wrażenie że padnięcie moich trzech WD
    (1xBlue, 2xRed - wszystkie w serwerach plików a
    więc praca zbliżona do 24/7) było zapoczątkowane krótkotrwałą przerwą w zasilaniu
    mieszkania ("szkoda podłączać UPS gdy w nowym
    bloku przerwa się zdarza raz na chiński rok lub rzadziej").
    Laptop ze sprawną baterią to komputer i UPS w jednym.

    -----

  • 18. Data: 2019-01-07 12:33:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 08:39, ToMasz pisze:
> [...]
    > kupić najtrwalszy. Backupy robię, ale miejsca mam 500giga, więc
    > najważniejsze pliki są bezpieczne, ale utrata czegoś mniej ważnego też

    Może więc szarpnij się na jakiś dysk enterprise?

    Ewentualnie - pod warunkiem, że szukasz HDD do stacjonarki - kup jakąś
    macierz sprzętową (kosztują grosze) i daj RAID5 lub RAID6 na "zwykłych"
    dyskach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2019-01-07 12:49:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" q0uvns$30t$...@d...me

    > wiedzimina 1 (bo W2 jest już na linuksa). i za każdym
    > razem, muszę czekać na aktualizacje i nie wyłączać
    > kompa bo się aktualizuje. więc po co mi ssd? Ostatnio
    > była dyskusja: płacenie zbliżeniowe kartą jest

    Po to SSD, aby korzystać z komputera wtedy, gdy jest potrzeba
    korzystania z tegoż komputera, nie zaś tylko wtedy, gdy W10
    łaskawie zezwoli na korzystanie...

    > szybsze niż blikiem. tak, o 3 sekundy. ale kolejka
    > do kasy to 3 minuty.

    SSD daje oszczędności nie sekundowe czy minutowe, ale godzinne
    niemal każdego dnia.

    > Więc znacznie krótsze czasy dostępu,

    Tysiąc razy krótsze.
    W efekcie na SSD korzystanie z W10 jest
    możliwe, zaś na HDD -- nie jest.

    Powywalałem wszelkie antywirusy itp. defendery, wszelkie
    niepotrzebne usługi pracujące w tle -- ale praca pod W10
    bez SSD **nie była możliwa**.

    BTW -- odchudzony WXP zajął w RAMce około 90 MB.
    Odchudzony, ale w pełni funkcjonalny.

    > znacznie większy transfer w ssd

    Evo ponoć ma 300 MB/s rzeczywistego transferu -- tyle,
    ile najszybsze SCSI talerzowe.

    3 GB/s ma jedynie kontroler Evo. ;)
    Na PCIe x2 uzyskałem ponad 1.8 GB/s.

    > jest dla mnie pomijalny. Trwałość dysku, zakładając
    > że nie kosztuje drugie tyle - jest priorytetem. Raz
    > w życiu mi ssd padł - odzyskałem zero %. dziesiątki
    > razy padł mi hdd

    Masz pecha czy źle traktujesz HDD?
    Moje HDD mają za sobą dziesiątki tysięcy godzin.

    > odzyskałem 90%,

    To fatalny wynik.

    > w tym 100% małych plików.

    Ale chyba nie ten, który był na padniętym sektorze.

    > Więc jeszcze dziesiątki lat będę posiadał hdd
    > i teraz chciałbym kupić najtrwalszy.

    IMO wszystkie są trwałe do przesady.
    (najpierw stają się śmiesznie małe -- dopiero
    później padają, o ile nie są źle traktowane)

    > Backupy robię, ale miejsca mam 500giga,

    Mam łącznie kilka TB na HDD.
    Pamiętam (60+80+160+250+320+5*500+1000+2000) GB
    i nie pogardziłbym kolejnym HDD o pojemności 2 TB.

    Mam jeszcze jakieś drobiazgi, których nie liczę.

    > więc najważniejsze pliki są bezpieczne, ale
    > utrata czegoś mniej ważnego też boli.

    Raczej ;) nie tracę niczego ważnego.
    Od dziesięcioleci (od około 35 lat) nie
    straciłem bezpowrotnie niemal niczego ważnego.
    Niemal, bo pamiętam, że bardzo dawno straciłem
    coś ważnego na dużym komputerze. Miałem jedynie
    poprawki na papierze -- musiałem je wprowadzać ponownie.

    Na wirtualnym dysku (na VBoxie) straciłem niedawno
    DBXy z grup dyskusyjnych w efekcie jakiegoś padu VBoxa.
    OE czasami gubi się w kompaktowaniu dużych DBXów -- dlatego
    raczej ;) nie kolekcjonuję DBXów większych niż 2 GB.

    -=-

    Nie boję się utraty zawartości SSD -- mam tam tylko
    kopie 64W10 i programy, których kopie są na HDD. Co
    najwyżej boje się straty pieniędzy, ale też niezbyt
    mocno, bo Evo ma pięcioletnią gwarancję.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-01-07 12:50:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" byBYD.27936$_...@f...ams1

    > Tez nie do końća rozumiem co masz na myśli a próbując zgadnąć
    > to sam z kolei myslę, że przynajmniej odrobinę przesadzasz.
    > Kupie ludzi nadal

    Ciekawe zatem, kto kupuje masowo SSD? ;)

    > wystarczają do wielu zastosowań dyski mechaniczne, w tym do systemu.
    > Nikt nie skona trupem nagłym jak mu się windows10 załaduje w 3 min
    > zamiast 1, a do tego na ogół się rzecz spowadza.

    Niech ładuje się i kwadrans. ;) Bez SSD -- hibernuję, nie startuję.
    Tylko dlatego kupiłem SSD, że na HDD traciłem **codziennie** **godziny**!!
    Nie na start, ale na to, co po starcie. Miałem tego dość, więc kupiłem SSD.

    Mam teraz na HDD trzy kopie 64W10 i na SSD jedną kopię -- mam porównanie.

    Ponadto mam wirtualki z W10 i mam 32W10 na netbooku. Netbook na Atomie
    N450 -- ale mimo słabiuteńkiego CPU, wąskim gardłem nadal bywa HDD.
    HDD Seagate 7200 rpm 500 GB... Swego czasu był jednym z najszybszych.

    Jeśli W10 aktualizuje się -- warto odstawić komputer. :)

    Zamierzałem na Fujitsu-Siemensie postawić W10 -- dziś wiem,
    że to nie ma sensu bez SSD. Ani 32W10, ani 64W10 nie ma
    sensu bez SSD.

    Być może postawić W7 -- jeśli jeszcze są instalki na stronach M$.

    > Zresztą, zobacz co Tomasz napisał w pierwszym poscie:
    > "potrzebuję dysk na win10(rzadko uruchamiany) i magazyn danych. PRzede
    > wszystkim trwałość, później prędkośc. proszę znawców o poradę. który?"

    Być może problem tkwi w wykorzystaniu -- ja, poza uruchamianiem,
    jeszcze do czegoś wykorzystuję W10. ;)

    BTW -- nie widzę drastycznych oszczędności w startowaniu W10.
    Wręcz przeciwnie -- start jest znacznie dłuższy niż obudzenie
    z hibernacji. Pod względem uruchamiania -- jestem stratny!!!

    Nie będę hibernował na SSD -- bo to zbyt drogo kosztuje.

    > Po cholere mu ssd zwykłe czy hybrydowe jak to ma być de
    > facto do archiwizacji i używane z rzadka?

    Do archiwizacji raczej potrzebny sam dysk, nie zaś W10.
    Do archiwizacji IMO HDD są znacznie lepsze niż SSD.

    > Aby było drozej?

    Z tym problem nie do mnie -- nie ja odpowiadam za politykę M$.
    W10 domaga się krótkiego czasu dostępu, jako że stale coś pisze
    po systemowym dysku. Próby agregacji itp. (w men. urządzeń)
    niewiele dają dobrego a złego -- bardzo dużo w razie padu.

    Nie znalazłem też informacji o tym, jak te ciągle zapisy
    wywalić na inny dysk -- wywaliłem kesze przeglądarek,
    dzienniki, pliki aktualizacyjne itd. -- a mimo tego W10
    stale cos pisze na systemowym dysku!!!

    > No weź się chłopie ogarnij :)

    Ogarnąłem -- kupiłem SSD. Najdroższy z amatorskich, bo taki
    akurat był. Gdyby nie błądzenie Acera, być może wybrałbym
    spokojnie SX8200 pro, ale nie żałuję zakupu Evo.

> [...]
    > uraz do Toshiby a cała reszta jest MZ porównywalna i można się
    > wyłącznie kierowac ceną. Różnice MZ są głownie kosmetyczne.

    Sam byłem przeciwnikiem SSD, ale W10 po prostu nie nadaje
    się do współpracy z HDD. Wcześniej czy później każdy ulega.

    --