  • 1. Data: 2020-01-13 16:07:41
    Temat: dysk zewn. usb = 4 TB dla windows xp
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    problem "odwieczny": dysk zewn. usb = 4 TB, ma byc do uzycia w windows xp.
    Wiadomo: calosc *nie* jest do ujrzenia przez xp, co najwyzej part. 2 TB z
    kawalkiem (gdy NTFS i klastry 512 bajtowe).
    Wystarczy mi, jesli - z uwagi na xp - do uzycia bedzie: tylko 2 TB (2.2
    TB?), a najlepiej - dwie partycje po ok. 2 TB.
    Pytanie max ogolne:
    JAK TO ZROBIC? prosba o odp. w punktach, bez teorii obocznych. Podkreslam:
    to ma byc dysk podpiety via usb.

    poki co, jest tak:
    1.
    po podpieciu przez usb dysk WD Elements SE 25FF wolal o sterownik,
    zainstalowalem --> https://www.usb-drivers.org/wd-ses-device-usb-device
    .html
    Odtad dysk jest widoczny w managerze urzadzen.
    Ale: "moj komputer" nie widzi dysku, nie widzi tez konsola "zarzadzanie
    dyskami".
    2.
    Jednoczesnie dysk widza znane zewnetrzne programy typu AOMEI. Widza go jako
    dysk *GPT* - czyli nie MBR. Wiadomo, co to znaczy, zwlaszcza dla xp.
    Z uwagi na xp usilowalem w AOMEI zamienic GPT na MBR (jest w AOMEI taka
    mozliwosc) - nie udalo sie, wyskakuje blad. Zapewne dlatego, ze taka opcja
    zamiany zadziala poprzez np. AOMEI, gdy dysk jest widoczny w "zarzadzanie
    dyskami' - a tutaj jest wrecz odwrotnie, nie widac go tam.
    4.
    na przyklad te lektury:
    !! -->
    http://www.paragon-software.pl/docs/user_manuals_PL/
    Dostep_do_duzych_dyskow_XP_pl.pdf
    !! -->
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.comp.os.m
    s-windows.winnt/6yEg2t8D1Jc
    https://www.paragon-software.com/technologies/gpt-lo
    ader/#
    https://www.geek.com/chips/paragon-gpt-loader-lets-3
    tb-drives-work-under-windows-xp-1292899/
    https://www.ghacks.net/2010/11/04/how-to-use-3tb-har
    d-drives-on-windows-xp/
    https://tinyurl.com/rhun5qe

    - podpowiadaja, ze najwygodniejszym (jedynym prostym?) rozwiazaniem jest
    sterownik *Paragon* *GPT* *Loader* , xp zobaczy duzy dysk GPT
    (https://www.paragon-software.com/technologies/gpt-l
    oader) . Ale zero
    Paragonu w sieci. w kazdym razie ja nie widze.

    Czyli prosba o konstruktywna podpowiedz, moze ktos to (auto)przerabial...

  • 2. Data: 2020-01-13 17:09:08
    Temat: Re: dysk zewn. usb = 4 TB dla windows xp
    Od: Jamnior <j...@g...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 16:07, 1634Racine pisze:
> [...]

    > Paragonu w sieci. w kazdym razie ja nie widze.
    >
    > Czyli prosba o konstruktywna podpowiedz, moze ktos to (auto)przerabial...

    Jeśli Ci nie przeszkadza, to na chomikuj jest:

    https://chomikuj.pl/M.K-22/Programy+PC+HAS*c5*81O+(1
    111)/Du*c5*bce+dyski+w+Windows+XP+-+Paragon+GPT+Load
    er+v10.0.16.12944

  • 3. Data: 2020-01-13 17:24:16
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 13 Jan 2020 16:07:41 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e1c87f5$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    od "1634Racine" <m...@...cbqebml> :

    >- podpowiadaja, ze najwygodniejszym (jedynym prostym?) rozwiazaniem jest
    >sterownik *Paragon* *GPT* *Loader* , xp zobaczy duzy dysk GPT
    >(https://www.paragon-software.com/technologies/gpt-
    loader) . Ale zero
    >Paragonu w sieci. w kazdym razie ja nie widze.
    >
    >Czyli prosba o konstruktywna podpowiedz, moze ktos to (auto)przerabial...

    Przerabiałem(bardzo dawno temu), odradzam, ten sterownik jest bardzo zabugowany:
    http://hardwarefetish.com/524-paragon-gpt_loadersys-
    bsod-analysis-and-fix
    Człowiek z linka go patchował, efekty były średnie(dodał coś nowego Update
    27.09.2019,
    możesz sprawdzić), o ile pamiętam, ten sterownik u mnie robił bsod po odpięciu
    dowolnego
    dysku zewnętrznego z systemu, nie wiem, czy to rozwiązane.

  • 4. Data: 2020-01-14 01:09:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" 5e1c87f5$0$546$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    oader) .
    > Ale zero Paragonu w sieci. w kazdym razie ja nie widze.

    Kiedyś Paragon pozwalał na współpracę WinDOSa
    (W95, W98, WME) z NTFS -- powodując fatalne błędy...

    Do partycjonowania IMO Paragon naprawdę jest świetny,
    ale do NTFS pod WinDOSa był raczej mniej świetny.

    Czy tu (GPT pod WXP) jest podobnie? -- nie wiem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2020-01-15 00:00:49
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Olaf Frikiov Skiorvensen w news:5r5p1f5tg10jkiheqq88e2ujeg49bc3u30@4ax.com
> [...]
    > możesz sprawdzić), o ile pamiętam, ten sterownik u mnie robił bsod po
    > odpięciu dowolnego dysku zewnętrznego z systemu, nie wiem, czy to

    wiem, pisales (link do groups.google podalem w root poscie)
    z tym, ze loader paragonowy, jak doczytalem, jednak nie dla dyskow
    zewnetrznych, jeno secondary drive -->
    https://www.paragon-software.com/technologies/gpt-lo
    ader/#
    https://www.ghacks.net/2010/11/04/how-to-use-3tb-har
    d-drives-on-windows-xp/
    - czyli w tej akurat sprawie - pozamiatane.

    w kazdym razie problem odpowiedzi nie ma (moze jakies live, moze w7, cos tam
    pisza tu i tam, nie widze zachwytow w sprawie efektow)