  • 1. Data: 2019-09-10 14:23:04
    Temat: dziecko na drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prowadzi
    sz-dziecko-za-rękę-po-chodniku-popełniasz-wykroczeni
    e-i-grozi-ci-mandat/ar-AAH3T2t

    "Kiedy jednak do Sądu Rejonowego w Sokółce trafił wniosek o ukaranie
    na tej podstawie dwóch kobiet obwinionych o zezwolenie dzieciom
    poniżej siódmego roku życia na poruszanie się wiejską drogą, ten
    przyjrzał mu się skrupulatnie.
    Analizując zgromadzony materiał dowodowy przez pryzmat znamion
    wykroczenia, doszedł do niecodziennych wniosków.
    Droga to nie tylko jezdnia, ale też chodnik

    Sąd powziął wątpliwości co do zgodności art. 89 k.w. z przepisami
    konstytucji - art. 2 (zasada prawidłowej legislacji), art. 48 ust. 1
    (prawo do wychowania dziecka, które powinno uwzględniać stopień jego
    dojrzałości) oraz art. 52 ust. 1 (prawo do swobodnego poruszania się).
    Dlaczego?
    Zgodnie z art. 89 k.w. odpowiedzialności podlega ten, ,,kto, mając
    obowiązek opieki lub nadzoru nad małoletnim do lat 7, dopuszcza do
    przebywania małoletniego na drodze publicznej lub na torach pojazdu
    szynowego".
    Z literalnej wykładni art. 89 k.w. wynika zakaz przewożenia dziecka
    autem, pociągiem, a nawet w wózku. [..[

    Zdaniem Sądu Rejonowego w Sokółce wykładnia literalna tego przepisu
    powoduje, że każdorazowy pobyt małoletniego do lat 7 (nawet pod
    nadzorem lub opieką jego rodziców czy opiekunów) na drodze publicznej
    lub torach pojazdu szynowego powoduje konieczność pociągnięcia do
    odpowiedzialności osób, na których spoczywał w danym momencie
    obowiązek opieki. "

    J.

  • 2. Data: 2019-09-10 18:48:39
    Temat: Re: dziecko na drodze
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-10 14:23, J.F. wrote:
> [...]
    > pojazdu szynowego powoduje konieczność pociągnięcia do odpowiedzialności
    > osób, na których spoczywał w danym momencie obowiązek opieki. "

    No i właśnie, prawo czy bezprawie?

  • 3. Data: 2019-09-10 19:21:54
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prowadzi
    sz-dziecko-za-rękę-po-chodniku-popełniasz-wykroczeni
    e-i-grozi-ci-mandat/ar-AAH3T2t

    Masz chociaż słowo komentarza, czy bedziesz kolejnym, który prasówkę robi?

    Ja skomentuję tak:
    sąd niezawisły od rozumu nie ogarnął w swojej wielkości rejonowej, ze
    przepisy to nie tylko karne/wykroczeniowe, ale równiez inne istnieją.
    I w takim PoRD jest przepis:
    "Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod
    opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to
    strefy zamieszkania"
    Czy przez przypadek kk i kw nie powstały po to, zeby penalizować
    występki/wykroczenia i przestępstwa z innych ustaw, a nie być (nie znam
    prawniczego słowa, więc napiszę samodzielnym) źródłem prawa?
    Choć ustawodawca czasami tak stwierdza, np. w rozporządzeniach z delegacji
    ustwy, że to kw/kk jest ustawą, która zabrania, więc z tej ustawy karać
    można, tak być nie powinno, ba zmusiłoby to niektórych do myślenia.

    Jeżeli chodzi o artykuł, to jest tendencyjny, bo zapewne dzieci po wsi
    latały bez majtek i bez butów, ale na szczęście matki tylko za brak opieki
    pociągną, a mogli za obrazę majestatu (zapewne w kw/kk cos by sie znalazło)

    I przypomnę, że wielu typom już tu podziękowałem, a Ty jesteś na czarnej
    liście trolików...

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2019-09-10 23:18:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > na tej podstawie dwóch kobiet obwinionych o zezwolenie dzieciom
    > poniżej siódmego roku życia na poruszanie się wiejską drogą, ten

    Aha.

> [...]
    > lub torach pojazdu szynowego powoduje konieczność pociągnięcia do
    > odpowiedzialności osób, na których spoczywał w danym momencie

    Literalna interpretacja przepisów, bez oglądania się na ich ducha... no
    brawo :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-09-11 00:02:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Postsowiecki system prawny oparty jest na zgodnosci z przepisami, bez wzgledu na to
    czy sa dobre czy zle. Socjalizm opieral sie na pelnej kontroli wszystkiego i
    wszystkich. Przy takim podejsciu nie ma mowy na swobodne interpretowanie czegokolwiek
    bez wzgledu na pozycje spoleczna. Sedzia majacy swoje zdanie byl takim samym
    zagrozeniem dla socjalizmu jak milion strajkujacych robotnikow. W trzydziesci lat po
    tak zwanej zmianie systemu politycznego obowiazuje dobre i sprawdzone w boju kodeksy
    pisane przez komisarzy. Nie twierdze ze w nich wszystko jest zle. Po trzydziestu
    latach powinny byc nowe.

  • 6. Data: 2019-09-11 11:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >obowiazuje dobre i sprawdzone w boju kodeksy pisane przez komisarzy.
    >Nie twierdze ze w nich wszystko jest zle. Po trzydziestu latach

    Zabawa w tym, ze komisarze nie bardzo sie wlasnymi kodeksami
    przejmowali.
    Wiec kodeksy sa w miare dobre, tylko wazne kto sedziow i prokuratorow
    wybiera :-)

    Poza tym jak spojrzysz, to inne kraje maja podobne kodeksy, soocjalizm
    czy kapitalizm - wladza musi miec racje :-)

    Nawet USA, gdzie przepisy teoretycznie chronia obywatela, a w
    praktyce - tez wladza musi miec racje :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-09-11 11:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    org.invalid.190910.invalid...
    J.F. w
    sz-dziecko-za-rękę-po-chodniku-popełniasz-wykroczeni
    e-i-grozi-ci-mandat/ar-AAH3T2t

    >Masz chociaż słowo komentarza, czy bedziesz kolejnym, który prasówkę
    >robi?

    A co tu komentowac - tresc jasno komentuje :-)

> [...]
    >pod
    >opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to

    I ktory przepis wazniejszy ?

> [...]
    >znam
    >prawniczego słowa, więc napiszę samodzielnym) źródłem prawa?

    Jakbys przeczytal a nie przyczepial sie, to bys zobaczyl, ze opisuja
    duzo czynow zabronionych, wiec sa "samodzielnym zrodlem prawa".

    Owszem, jest w KW "kto narusza inne przepisy ruchu drogowego",
    bywaja tez artykuly o karalnosci w innych ustawach.

> [...]
    >opieki
    >pociągną, a mogli za obrazę majestatu (zapewne w kw/kk cos by sie

    Byc moze, ale przepis jest przepis - dziecko do 7 lat musi byc w domu,
    lub na drodze niepublicznej, lub kupujesz helikopter :-P

    J.

  • 8. Data: 2019-09-11 21:13:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-11 11:12, J.F. wrote:

    > Byc moze, ale przepis jest przepis - dziecko do 7 lat musi byc w domu,
    > lub na drodze niepublicznej, lub kupujesz helikopter :-P

    Akurat ten przepis powinni zmienić w 24h

  • 9. Data: 2019-09-11 22:17:05
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    org.invalid.190910.invalid...
    > J.F. w
    sz-dziecko-za-rękę-po-chodniku-popełniasz-wykroczeni
    e-i-grozi-ci-mandat/ar-AAH3T2t

    > A co tu komentowac - tresc jasno komentuje :-)
    > I ktory przepis wazniejszy ?

    O, czyli trolik jednak ma cos do napisania odnośnie?

    > Jakbys przeczytal
    [...]
    > Owszem, jest w KW "kto narusza inne przepisy ruchu drogowego",
    > bywaja tez artykuly o karalnosci w innych ustawach.

    O i znowu jednak masz coś do napisania

    No to w jakim celu robisz to co robisz? Stać cię na chwilę refleksji?

  • 10. Data: 2019-09-12 11:30:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdziłbym, kiedy powstał ten przepis, a kiedy zmieniła się definicja drogi.

    -----