  • 1. Data: 2010-02-03 19:35:53
    Temat: dziwna praca sprzegla
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od pewnego czasu mam problem ze sprzeglem. Podczas ruszania sprzeglo nie
    bierze od samego dolu, lecz dopiero po chwili i przy ruszaniu slychac
    charakterystyczny stuk oraz szarpie samochodem (praktycznie niemozliwa jest
    jazda na polsprzegle). Problem ten nie wystepuje ciagle ale co ktorys raz.
    Czasem sprzeglo bierze miekko od samego dolu. Linka sprzegla wyposazona jest
    w samonapinacz. Czy to on juz sie zuzyl? Czy moze cos innego?
    Samochod to Citroen Xsara 1.4 SX. Sprzeglo wymienione jakies 25kkm temu.
    Dzieki za jakies wskazowki.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2010-02-04 13:30:20
    Temat: Re: dziwna praca sprzegla
    Od: szymo <s...@w...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > w samonapinacz. Czy to on juz sie zuzyl? Czy moze cos innego?
    > Samochod to Citroen Xsara 1.4 SX. Sprzeglo wymienione jakies 25kkm temu.

    Nie znam francuzów ale tam już chyba linki nie ma nie ? bo jak jest to
    obstawiał bym że się zacina, zasyfiona i daje efekt późnego łapania czasem.

  • 3. Data: 2010-02-04 14:21:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    adam pisze:
> [...]
    > jazda na polsprzegle). Problem ten nie wystepuje ciagle ale co ktorys raz.

    Ja tak miewałem w zimie, podczas dużych mrozów, w starym samochodzie.
    Niedługo potem docisk sprzęgła był do wymiany.
    Ale może to tylko jakis opór w samym mechaniźmie sterowania sprzęgłem.

  • 4. Data: 2010-02-04 16:12:51
    Od: "tor" <t...@t...pl>

> [...]
    > jest jazda na polsprzegle). Problem ten nie wystepuje ciagle ale co ktorys
    > raz. Czasem sprzeglo bierze miekko od samego dolu.

    Sprawdz poduszki silnika. Jak ktoras jest zerwana, moze byc podobny efekt.
    Jak puszczasz sprzeglo, napierw "rusza" silnik (stad charakt. stuk)a potem
    dopiero reszta. Mialem cos podobnego w peugeocie. Po wymianie poduszki,
    problem ustapil.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 5. Data: 2010-02-06 18:50:22
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak puszczasz sprzeglo, napierw "rusza" silnik (stad charakt. stuk)a
    > potem dopiero reszta. Mialem cos podobnego w peugeocie. Po wymianie

    Witaj,
    A pamietasz moze ktora poduszke silnika wymieniles?
    Dzieki, pozdrawiam
    Adam