  • 1. Data: 2014-09-29 23:14:07
    Temat: e-fuel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.forbes.com/sites/matthewdepaula/2014/01/3
    1/audi-tests-synthetic-e-fuel-derived-from-microorga
    nisms/

    http://www.audi.com/corporate/en/corporate-responsib
    ility/we-live-responsibility/product/audi-e-gas-new-
    fuel.html

    Nasza przyszlosc, czy taka tam bajeczka dla naiwnych, co by notowania
    publiczne poprawic ?

    J.

  • 2. Data: 2014-09-29 23:58:25
    Temat: Re: e-fuel
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-29 23:14, J.F. pisze:

> [...]
    fuel.html

    > Nasza przyszlosc, czy taka tam bajeczka dla naiwnych, co by notowania

    Ciekawe ile ten proces jest wydajniejszy (a może mniej wydajny?), od
    obsiania rzepakiem albo inną kukurydzą i zrobienia z tego oleju, albo
    upędzenia alkoholu?

  • 3. Data: 2014-09-30 01:01:47
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 września 2014 23:58:25 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >

    > Ciekawe ile ten proces jest wydajniejszy (a może mniej wydajny?), od
    >
    > obsiania rzepakiem albo inną kukurydzą i zrobienia z tego oleju, albo

    Po co takie kombinacje. W Biedronie cukier po 2 zyle za kilogram. Na znanym serwisie
    aukcyjnym kolumnę rektyfikacyjną co da 94-95%% można kupić za 3 tysiące. Litr paliwa
    wyjdzie na poziomie 6 złotych. A po rozcieńczeniu, w przeciwieństwie do paliw na
    stacjach, wypić się da. Przy wsadzie w postaci zboża wyjdzie taniej ale roboty
    więcej.

  • 4. Data: 2014-09-30 13:27:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
> [...]

    >Ciekawe ile ten proces jest wydajniejszy (a może mniej wydajny?), od
    >obsiania rzepakiem albo inną kukurydzą i zrobienia z tego oleju, albo

    Liczby tam podane wydaja mi sie rewelacyjne, ale moze byc w nich
    pomylka o zero. Albo prawdziwe pod warunkiem podania meksykanskiego
    naslonecznienia.

    Ale wiesz - nie trzeba dobrej gleby, nie trzeba orac, moze mozna sobie
    na dachu pedzic ...

    J.