  • 1. Data: 2016-05-30 10:23:14
    Temat: ekologiczny prad
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sam juz nie wiem ... Wyborcza przystapila do ataku, czy rzad
    przystapil do kontrataku

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/podwy%c5%bcka-w-rachunkach-o-106-proc-albo-o
    dcinamy-pr%c4%85d/ar-BBtCdju

    "Z 3,87 złotych brutto na 8 złotych brutto miesięcznie - taką podwyżkę
    szykują nam rządzący w ramach podniesienia tzw. opłaty przejściowej w
    rachunkach za energię.
    To podwyżka o 106 procent! - alarmuje "Gazeta Wyborcza".
    Pieniądze z podwyżki mają pójść na dostosowanie bloków energetycznych
    do "zaostrzających się norm ochrony środowiska".
    Bo niezmodernizowane bloki trzeba będzie zamknąć.
    I to już za 5 lat! A to oznaczałoby katastrofę."

    J.

  • 2. Data: 2016-05-30 11:15:05
    Temat: Re: ekologiczny prad
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 10:23:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Bo niezmodernizowane bloki trzeba będzie zamknąć.
    > I to już za 5 lat! A to oznaczałoby katastrofę."

    Tam gdzie jest polityka i pieniądze, tam jest ściema. Ale patrz na interkonektory,
    tam jest czysta prawda. Prąd płynie z miejsca tańszego do miejsca droższego. Jeśli
    wytwórcy prądu nie są w stanie zaoferować dystrybutorom tańszego towaru, to ci go
    importują. A czemu nie są w stanie- tu już może być wiele przyczyn, w tym polityka
    rządu. Czasem obecnego, czasem poprzedniego, czasem jeszcze wcześniejszych. Jeśli
    kolejny rząd tradycyjnie oskarża poprzedni o zaniedbania, to już trzeba zapytać
    Polaków czemu konsekwentnie głosują na oszustów. Bo może trzeba rozważyć powrót do
    feudalizmu i zasadę że tylko oświecona elita ma prawo do głosu :-)

  • 3. Data: 2016-05-30 12:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    rtykuly/podwy%c5%bcka-w-rachunkach-o-106-proc-albo-o
    dcinamy-pr%c4%85d/ar-BBtCdju

    >Tam gdzie jest polityka i pieniądze, tam jest ściema.

    No ba, sam jestem ciekaw, czy ganic Wyborcza za to ze 5 zl wyolbrzymia
    do 106%, czy rzad, za to ze zdobywa poparcie dla swego kierunku
    podwyzkami, cieszac sie z ataku GW :-)
    A moze po prostu GW ma rzad w d*, tylko zauwazyla, ze lepiej sie
    sprzedaja krzykliwe tytuly :-)

> [...]
    >stanie zaoferować dystrybutorom tańszego towaru, to ci go importują.
    >A czemu nie są w stanie- tu już może być wiele przyczyn, w tym

    No wlasnie - tanszy prad moze byc, bo rzad dawal dotacje do wiatrakow,
    i teraz jest go za duzo.
    A wiatraki bez dotacji nadal sie nie oplacaja (nie wiem, moze i sie
    oplacaja).

    Nasza linia do Szwecji moze w dwie strony pracowac i czy przypadkiem
    nie chodzilo o to, ze my zapewniamy tani prad w nocy, a Norwegia tani
    prad w dzien - ze swoimi hydroelektrowniami jest bardzo elastyczna.

    Musialbys podsumowac tabelki za dluzszy okres ... rok, czy lepiej
    kilka lat ?

    >Czasem obecnego, czasem poprzedniego, czasem jeszcze wcześniejszych.
    >Jeśli kolejny rząd tradycyjnie oskarża poprzedni o zaniedbania, to
    >już trzeba zapytać Polaków czemu konsekwentnie głosują na oszustów.

    Bo na kogo bys nie glosowal, to bedzie zwalal na poprzednikow :-)
    Poza tym cos sie porobilo na swiecie i w Niemczech juz wcale nie jest
    tak duzo lepiej :-)

    >Bo może trzeba rozważyć powrót do feudalizmu i zasadę że tylko
    >oświecona elita ma prawo do głosu :-)

    Myslisz, ze to cos da ?
    Obecna elita szybko oglosi, ze jest jedyna oswiecona elita :-)
    Ewentualnie ... wszystkie mocarstwa predzej czy pozniej upadaly,
    grecka i rzymska demokracja tez.

    To teraz czeka nas upadek demokracji i wytworzenie krolestwa ? A moze
    kalifatu :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-05-30 19:49:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >No wlasnie - tanszy prad moze byc, bo rzad dawal dotacje do
    >wiatrakow, i teraz jest go za duzo.
    >A wiatraki bez dotacji nadal sie nie oplacaja (nie wiem, moze i sie
    >oplacaja).

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_power_in_the_Cze
    ch_Republic

    Jak cena byla dobra (gwarantowana na 30 lat i wysoka, o ile pamietam
    cos 10x nasza cena) to zainstalowali 2GW w solarach.
    Jak cena przestala byc dobra, to nie zainstalowali nic.

    A przez interkonekty plynie do nich polski prad - z wegla i drzewa :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-05-31 03:41:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 12:38:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > sprzedaja krzykliwe tytuly :-)

    > No wlasnie - tanszy prad moze byc, bo rzad dawal dotacje do wiatrakow,

    Że co? W Polsce jest za dużo prądu? Chyba jak anilinowy sweter ściągasz :-)

> [...]
    > prad w dzien - ze swoimi hydroelektrowniami jest bardzo elastyczna.
    >
    > Musialbys podsumowac tabelki za dluzszy okres ... rok, czy lepiej

    Ja wolę patrzeć na obecny trend, niż na wieloletnie średnie. Ale może ja jestem
    dziwny.

> [...]
    > grecka i rzymska demokracja tez.
    >
    > To teraz czeka nas upadek demokracji i wytworzenie krolestwa ? A moze

    W demokracji jest silna zależność ruchów radykalnych od nierówności ekonomicznej.
    Ciągła, pełzająca rewolucja. Motłochowi coś się nie podoba, to od razu reaguje
    kompletnym zwrotem preferencji wyborczych. Nie twierdzę że to jest dobrze albo źle,
    ale to oznacza polityczną niestabilność w krajach niedojrzałych. A i w dojrzałych
    zdarzają się cuda.

  • 6. Data: 2016-05-31 05:14:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-31 o 03:41, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    ale to oznacza polityczną niestabilność w krajach niedojrzałych. A i w dojrzałych

    :) To też nauka :)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_kr%C4%85%C5%BCe
    nia_elit

    Nie trzeba wymyślać na nowo prochu ;)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_elit

    WM

  • 7. Data: 2016-05-31 07:17:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 05:15:08 UTC+2 użytkownik WM napisał:

> [...]
    ale to oznacza polityczną niestabilność w krajach niedojrzałych. A i w dojrzałych

    Te różne prace nawzajem się wykluczają, każdy nowy zawodnik próbuje na nowo wyjaśniać
    zjawiska w społeczeństwach, jest fajnie do czasu kiedy wydarzy się coś czego nie dało
    się przewidzieć ich teoriami. Putnam to wręcz otwarcie mówi że jak jakaś teoria
    zkłada się głównie z wyjątków, to to nie jest żadna teoria.

  • 8. Data: 2016-05-31 08:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 18:41:30 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Że co? W Polsce jest za dużo prądu? Chyba jak anilinowy sweter ściągasz :-)

    Nie mowie przeciez, ze w Polsce.

    Zreszta ... poniekad i w Polsce - jak rzad dawal dotacje do elektrowni
    i kopalni, to do dzis mamy za duzo pradu ... weglowego.
    Ale on akurat w kosztach biezacej produkcji wcale tani nie jest.

    > Ja wolę patrzeć na obecny trend, niż na wieloletnie średnie. Ale
    > może ja jestem dziwny.

    mozna i tak, moze nawet lepiej - tylko zeby wnioski z kilku losowych
    dni nie pomylily Ci sie prawda ...

> [...]
    > wyborczych. Nie twierdzę że to jest dobrze albo źle, ale to oznacza
    > polityczną niestabilność w krajach niedojrzałych. A i w dojrzałych

    Z tego wniosek, ze demokratyczna wladza powinna dbac o mala nierownosc
    ekonomiczna.
    Ale choroba - socjalizm jest jednym z najszybciej upadajacych systemow
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-05-31 11:08:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 08:01:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > i kopalni, to do dzis mamy za duzo pradu ... weglowego.
    > Ale on akurat w kosztach biezacej produkcji wcale tani nie jest.

    Fajnie by było żeby nikt w tym nie kombinował i żeby zasady gry wszędzie i dla
    każdego były te same. No ale każdy rząd coś tam kombinuje, korporacje wpływają na
    legislacje, związki zawodowe są kierowane przez cwaniaczków, źródła energii
    rozmieszczone są niesprawiedliwie, świat nie jest idealny.

    Wiesz, jak założysz sobie że ktoś Ci za coś zapłaci trzy razy więcej niż się
    należało, a potem się okazuje że dostaniesz "tylko" dwa razy więcej, to płaczesz że
    poniosłeś stratę, bo przychód mniejszy niż planowany to dla księgowego strata. A tak
    naprawdę skasowałeś dwa razy więcej niż się należało.

    > mozna i tak, moze nawet lepiej - tylko zeby wnioski z kilku losowych
    > dni nie pomylily Ci sie prawda ...

    Zawsze trzeba patrzeć na trendy w różnych skalach, ale to są wciąż trendy, a nie
    średnie.

    > Z tego wniosek, ze demokratyczna wladza powinna dbac o mala nierownosc
    > ekonomiczna.

    To akurat nie z tego wynika, ale też prawda.

    > Ale choroba - socjalizm jest jednym z najszybciej upadajacych systemow
    > :-)

    Zależy jak sobie ten socjalizm zdefiniujesz.

  • 10. Data: 2016-05-31 11:12:28
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-05-30 10:23, J.F. wrote:

> [...]
    > do kontrataku
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/podwy%c5%bcka-w-rachunkach-o-106-proc-albo-o

    "Pieniądze z opłaty przejściowej trafią do spółki Zarządca Rozliczeń,
    zależnej od skarbu państwa, która będzie miała swobodę w ich
    rozdysponowaniu "

    Pytanie:
    ile pieniędzy przeje ta dodatkowa spółka 'zależna od skarbu państwa" ?
    Nowe prezesi, sekretarki, księgowe,.... czyli dodatkowy sztab ludzi.

    Jak na razie nowy rząd promuje rozdmuchaną biurokrację, a wcześniej
    będąc w opozycji twierdził, że ją zmniejszy - tym czaseem dzieje sie
    wręcz odwrotnie :/

    No i oczywiście 'będziemy bronić węgla do ostatniego PiS'owca',
    twierdząc , że źródla energii odnawialnej są bee i dużo droższe (był
    wcześniej topic na tej grupie).
    A tymczasem chyba jest odwrotnie....