  • 1. Data: 2016-09-20 23:26:06
    Temat: ektachrom
    Od: b...@g...com

    Nie bardzo wiem, co to ektachrom
    a prawdopodobnie dostanę kopię interesującego mnie obrazu
    w tej formie.
    I jak z tego robi się plik typu jpg czy tif,
    W sieci jest tylko po angielsku, a moja znajomość tego
    języka nie jest na najwyższym poziomie.
    Pozdrawiam
    barbara

  • 2. Data: 2016-09-21 00:10:01
    Temat: Re: ektachrom
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 23:26:08 UTC+2 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]
    > w tej formie.
    > I jak z tego robi się plik typu jpg czy tif,
    > W sieci jest tylko po angielsku, a moja znajomość tego

    Ektachrom to jeden z wielu typów przezroczy. Lub jak kto woli slajdów.
    Aby uzyskać obraz w formie cyfrowej, należy taki materiał zeskanować . Najlepiej u
    kogoś kto się tym na poważnie zajmuje. Popularne skanery biurowe się do tego
    absolutnie nie nadają.
    Pozdrawiam Marcin
    PS przy zamawianiu skanu dobrze jest wiedzieć jakiego formatu jest slajd.

  • 3. Data: 2016-09-21 08:27:23
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2016 o 23:26 <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > w tej formie.
    > I jak z tego robi się plik typu jpg czy tif,
    > W sieci jest tylko po angielsku, a moja znajomość tego

    Starzec z Gór słusznie Ci radzi.
    Ja tylko podpowiem, że na grupie pl.rec.foto miłośnicy fotografii
    analogowej chętnie podpowiedzą Ci najskuteczniejsze rozwiązania, być może
    też najlepszych fachowców od skanowania.

    --
    Trefniś

  • 4. Data: 2016-09-23 21:10:04
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 20.09.2016 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:
    > Nie bardzo wiem, co to ektachrom
    > a prawdopodobnie dostanę kopię interesującego mnie obrazu
    > w tej formie.
    > I jak z tego robi się plik typu jpg czy tif,

    A kto jeszcze daje zdjęcia obrazów w formie analogowej? 8)

    m.

  • 5. Data: 2016-09-24 00:02:39
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 23 września 2016 21:10:43 UTC+2 użytkownik U-Kim\Mikolaj napisał:

    > A kto jeszcze daje zdjęcia obrazów w formie analogowej? 8)

    Jak jest klient to się zrobi.
    Poza tym jest bardzo dużo archiwalnej dokumentacji analogowej - dobrze zrobiona jest
    pewniejsza od cyfrowej.
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2016-09-25 10:46:40
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 23.09.2016 Starzec z Gór <d...@v...pl> napisał/a:

    > Jak jest klient to się zrobi.
    > Poza tym jest bardzo dużo archiwalnej dokumentacji analogowej - dobrze zrobiona
    jest pewniejsza od cyfrowej.

    Tym bardziej tych materiałów nikt z rąk nie wypuszcza. Skanuje się na
    miejscu i daje pliki cyfrowe.

    m.

  • 7. Data: 2016-09-25 21:04:08
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    napisał/a:

    > Tym bardziej tych materiałów nikt z rąk nie wypuszcza. Skanuje się na
    > miejscu i daje pliki cyfrowe.
    >
    > m.

    W krajach zamożniejszych niż nasz dokumentację sporządzano w więcej niż jednym
    egzemplarzu, a i u nas wypuszczano całe serie slajdów do kupienia w przymuzealnych
    sklepikach.
    Pozdrawiam Marcin

  • 8. Data: 2016-09-29 21:40:47
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    napisał/a:

    > W krajach zamożniejszych niż nasz dokumentację sporządzano w więcej niż jednym
    egzemplarzu, a i u nas wypuszczano całe serie slajdów do kupienia w przymuzealnych
    sklepikach.

    1. Powtarzam - to są materiały tak cenne obecnie, że z ręki się ich nie
    wypuszcza, nawet jak masz duplikat. Muzea działają na podobnej
    zasadzie jak archiwa. Jeśli masz możliwość nie wydania oryginału to
    go nie wydajesz.
    2. Gdzie mogłeś/możesz kupić materiały 6x7, 4"x5" w sklepiku muzealnym???

    m.

  • 9. Data: 2016-09-29 23:50:53
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 29 września 2016 21:40:51 UTC+2 użytkownik U-Kim\Mikolaj napisał:

> [...]
    > wypuszcza, nawet jak masz duplikat. Muzea działają na podobnej
    > zasadzie jak archiwa. Jeśli masz możliwość nie wydania oryginału to

    Te materiały są tak "cenne" że często na śmietnikach lądują.
    Co oczywiście jest barbarzyństwem i głupotą. No i nie w poważnych kolekcjach.
    Ale też poważne kolekcje bez problemu mogą wykonać duplikat, jeżeli komuś zależy. No
    i takowe duplikaty krążą po świecie.

    > 2. Gdzie mogłeś/możesz kupić materiały 6x7, 4"x5" w sklepiku muzealnym???

    Wątkotwórczyni pisała coś o formacie ? Surowy materiał kupię w każdym sklepie z
    materiałami foto, 5x7 też, sporządzenie duplikatu to żaden problem, a oryginałów
    zalega dużo po np redakcjach czasopism czy u prywatnych zbieraczy.
    Ja sam mam tego ze 4 walizki.
    Pozdrawiam Marcin

  • 10. Data: 2016-10-16 17:10:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Sep 2016 14:50:53 -0700 (PDT), Starzec z Gór napisał(a):

    > Wątkotwórczyni pisała coś o formacie ?
    > Surowy materiał kupię w każdym sklepie z materiałami foto,

    Takich sklepow do juz coraz mniej :-(

    >5x7 też, sporządzenie duplikatu to żaden problem,
    >a oryginałów zalega dużo po np redakcjach czasopism czy u prywatnych zbieraczy.

    Jak sie robilo kopie ?
    Logika podpowiada, ze wystarczyloby stykowo, a dalej - faktycznie byly
    przezrocza w sklepikach, wiec masowe kopiowanie bylo opanowane.

    Swoja droga - musialo to byc przezrocze-przezrocze ?
    Bo na pierwszy rzut oka to moze by wystarczylo kopiowanie
    negatyw-negatyw, blony negatywowe nie byly tansze ?

    J.