  • 1. Data: 2020-03-29 19:45:38
    Temat: elektromagnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2020-03-29 21:33:13
    Temat: Re: elektromagnes
    Od: g...@g...com

  • 3. Data: 2020-03-29 21:33:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 19:45, J.F. pisze:

    > Z inneg grupy - zamiast zamka
    > https://allegro.pl/oferta/zwora-elektromagnetyczna-y
    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    > 540kG sily, 6W poboru mocy.
    >
    > Hm, duzo to, malo, czy tak w sam raz ?

    ale do czego?
    mam na maszynie zamki elektromagnetyczne do drzwi serwisowych. Trzymają
    nieźle, niestety nie pamiętam na ile kilo. Ale.. gdyby komuś się chciało
    to jednak siłowo wyrwać to maszynę zatrzyma zamek bezpieczeństwa.

    Drzwi wejściowych do domu za chiny ludowe bym na takim czymś nie robił.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-03-29 22:05:04
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.03.2020 19:45, J.F. wrote:

    > Z inneg grupy - zamiast zamka
    > https://allegro.pl/oferta/zwora-elektromagnetyczna-y
    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    > 540kG sily, 6W poboru mocy.
    >
    > Hm, duzo to, malo, czy tak w sam raz ?

    Montowałem podobne.
    Do zwykłych drzwi jako kontrola dostępu jak najbardziej - na zasadzie:
    zamknięte, więc nie wchodzę.
    Oczywiście średniej budowy mężczyzna przełamie to ciałem z rozpędu, ale
    tu ciekawostka - im sztywniejsze drzwi tym łatwiej, elastyczne trudniej,
    ale znowu za słabe drzwi to się prędzej wyłamią w zawiasach albo złamią
    w pół niż to puści.
    Z kolei ciągnąc za klamkę przy solidnych drzwiach nie udało mi się
    oderwać, ale też za bardzo nie ryzykowałem. Przy słabych ma się
    wrażenie, że się wyłamie drzwi i to jest moim zdaniem największa wada
    tego rozwiązania (montuje się to u góry, bo inaczej przeszkadza, a
    ciągnąc za klamkę drzwi się wygina).
    Niemniej jednak przy dużym ruchu jest to o wiele bardziej niezawodne niż
    elektrozaczep, który zwykle trudno zamontować albo się w ogóle nie da.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2020-03-29 22:52:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 22:05:04 +0200, Mirek napisał(a):
    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    > Montowałem podobne.
    > Do zwykłych drzwi jako kontrola dostępu jak najbardziej - na zasadzie:
    > zamknięte, więc nie wchodzę.

    Chodzilo mi o te moc - 6W, w sam raz, czy to jakas kosmiczna technika?

> [...]
    > tu ciekawostka - im sztywniejsze drzwi tym łatwiej, elastyczne trudniej,
    > ale znowu za słabe drzwi to się prędzej wyłamią w zawiasach albo złamią

    Ciekawe. Nie powinno miec znaczenia, po nawet dynamicznie cialo
    musialoby te 500kG przylozyc, co juz IMO grozi polamaniem.
    A moze sie myle, w koncu jesli wytrzymuje 10g w samolocie,
    50g w wypadkach, czy nawet 100g ...

    I jeszcze drobiazg - wyginajace sie drzwi moga wprowadzic szczeline
    pod zwore, co obnizy sile ...

    J.

  • 6. Data: 2020-03-29 22:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 12:33:13 -0700 (PDT), g...@g...com
    napisał(a):
    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    > Tzn. 6W strat na transformatorze?

    W sumie tak.
    Ale zasilanie DC, wiec bez strat w rdzeniu, tylko w miedzi.

    A sprawia to wrazenie rdzenia o duzym przekroju ...

    J.

  • 7. Data: 2020-03-29 23:16:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.03.2020 22:52, J.F. wrote:

    > Ciekawe. Nie powinno miec znaczenia, po nawet dynamicznie cialo
    > musialoby te 500kG przylozyc, co juz IMO grozi polamaniem
    W sumie już trzy razy miałem coś złamane, ale nigdy od wyważania drzwi ;)

    > I jeszcze drobiazg - wyginajace sie drzwi moga wprowadzic szczeline
    > pod zwore, co obnizy sile ...

    No jak się ją dobrze założy to nie. Zwora jest zamocowana na środku
    przegubowo, więc teoretycznie ciągniesz ją cały czas równo.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2020-03-30 01:05:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Z inneg grupy - zamiast zamka
    > https://allegro.pl/oferta/zwora-elektromagnetyczna-y
    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    > 540kG sily, 6W poboru mocy.
    >
    > Hm, duzo to, malo, czy tak w sam raz ?

    W porównaniu z czym? Bo od kiedy wynaleziono to:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electropermanent_magne

    to pobór mocy w stanie czuwania mógłby wynosić mikrowaty.
    Od drugiej strony: 6W ciągle to 30PLN rocznie -- dużo, czy mało?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2020-03-30 01:15:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 19:45, J.F. pisze:
    > 540kG sily, 6W poboru mocy.
    Na przełączanie elektryczne tego uchwytu poszłoby mnie energii.
    https://www.manutan.pl/pl/mpl/magnes-do-podnoszenia-
    ladunkow-do-2-000-kg

    Robert

  • 10. Data: 2020-03-30 21:25:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 22:52, J.F. pisze:

    > Chodzilo mi o te moc - 6W, w sam raz, czy to jakas kosmiczna technika?

    Kiedyś dawno przyjąłem, że:
    - elektrozaczep - impuls 12V/1A.
    - elektromagnes - ciągle 12V/0.5A (lub 24V/0.25A).

    Podobno elektrozaczepy wymagają obecnie mniej niż w moim założeniu.
    P.G.