  • 1. Data: 2011-09-07 18:45:49
    Temat: elektromagnes do alarmu
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    Hej,

    Na dniach zamierzam włożyć alarm do bajka i tu mam prośbę o pomoc.
    Chciałbym założyć czujnik otwarcia kanapy. Nie chcę montować mikrostyka
    na sprężynkę, wolałbym założyć coś na kształt elektromagnesu(chyba
    będzie wytrzymalsza taka opcja). Wiem, że są takie rzeczy do mieszkań,
    ale trochę to za duże. Czy ktoś z Was ma coś takiego? Jeśli tak, to jak
    się sprawuje i skąd wziąć coś takiego?
    --

    Songoku
    2011 ZX10R ABS

  • 2. Data: 2011-09-07 18:50:40
    Temat: Re: elektromagnes do alarmu
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Songoku pisze:
> [...]
    > będzie wytrzymalsza taka opcja). Wiem, że są takie rzeczy do mieszkań,
    > ale trochę to za duże. Czy ktoś z Was ma coś takiego? Jeśli tak, to jak

    jaki elektromagnes? czujnik to czujnik a elektromagnes to element
    wykonawczy. potrzebujesz kontaktronu i magnesu.
    http://www.e-alarmy.pl/12-czujniki-magnetyczne.html

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 3. Data: 2011-09-07 19:04:14
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    W dniu 2011-09-07 20:50, Arni pisze:

    > jaki elektromagnes? czujnik to czujnik a elektromagnes to element
    > wykonawczy. potrzebujesz kontaktronu i magnesu.
    > http://www.e-alarmy.pl/12-czujniki-magnetyczne.html

    Tak, masz rację - nie da się ukryć, że elektrykiem to ja nie jestem :)
    To co zapodałeś to jest do mieszkaniówki właśnie, nada się do użytku w
    bajku? Potrzebuję takiej sztuki co to jak będzie zwarta to obwód będzie
    otwarty a jak się rozłączy to obwód się zamknie i załączy alarm.

    --

    Songoku
    2011 ZX10R ABS

  • 4. Data: 2011-09-07 19:18:15
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Songoku pisze:

    > Tak, masz rację - nie da się ukryć, że elektrykiem to ja nie jestem :)
    > To co zapodałeś to jest do mieszkaniówki właśnie, nada się do użytku w
    > bajku?

    nada, to ma jakies 5 x 5 x 20 mm.
    Zawsze mozesz zastosowac samą rurkę kontaktronu i magnesik ale nie wiem
    czy gra warta swieczki ?

    Potrzebuję takiej sztuki co to jak będzie zwarta to obwód będzie
    > otwarty a jak się rozłączy to obwód się zamknie i załączy alarm.

    masz takie wejscie w alarmie? bo standardowo daje sie NC (normal
    connect) co oznacza, ze alarm wzbudza przerwanie obwodu ( odsuniecie
    magnesu, otwarcie wlacznika czy tez przecięcie kabli bez naruszania
    samego czujnika.

  • 5. Data: 2011-09-07 19:27:50
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > nada, to ma jakies 5 x 5 x 20 mm.
    > Zawsze mozesz zastosowac samą rurkę kontaktronu i magnesik ale nie wiem
    > czy gra warta swieczki ?

    Już znalazłem tego również na allegro pełno. Po prostu nie wiedziałem
    czego szukać :)

> [...]
    > connect) co oznacza, ze alarm wzbudza przerwanie obwodu ( odsuniecie
    > magnesu, otwarcie wlacznika czy tez przecięcie kabli bez naruszania

    hmm...muszę pogadać ze specem od alarmu i dokładnie dopytać.
    Tak czy inaczej serdeczne dzięki za pomoc :)

    --

    Songoku
    2011 ZX10R ABS

  • 6. Data: 2011-09-07 19:49:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 20:45, Songoku pisze:

> [...]
    > będzie wytrzymalsza taka opcja). Wiem, że są takie rzeczy do mieszkań,
    > ale trochę to za duże. Czy ktoś z Was ma coś takiego? Jeśli tak, to jak

    Ja zainstalowałem alarm z radiowym powiadamianiem (dość krótki zasięg,a
    le zawsze...). Ma zbudowany czujnik wibracji i otwarcie kanapy na pewno
    go wzbudzi (niestety także przejeżdżający obok przeładowany KAMAZ ;)

  • 7. Data: 2011-09-07 20:45:35
    Od: "Mari@" <m...@w...op.pl>

    W dniu 2011-09-07 21:18, Arni pisze:

> [...]
    > connect) co oznacza, ze alarm wzbudza przerwanie obwodu ( odsuniecie
    > magnesu, otwarcie wlacznika czy tez przecięcie kabli bez naruszania
    *** NC - Normally Closed, normalnie zamknięty czyli zwarty w stanie
    beznapięciowym czy też bez innego czynnika powodującego zadziałanie.
    Kontaktron jest standardowo NO czyli normalnie otwarty. To tak w celu
    uporządkowania bo reszta się zgadza, po zaniku pola magnetycznego obwód
    się przerywa i alarm sygnalizuje włamanie.

    --
    +-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F --+
    + Slow Rider & Road Lamer MC President +

  • 8. Data: 2011-09-07 20:54:57
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Mari@ pisze:

> [...]
    > uporządkowania bo reszta się zgadza, po zaniku pola magnetycznego obwód
    > się przerywa i alarm sygnalizuje włamanie.

    cała czujka jest NC co oznacza ze otwarcie wzbudza alarm. To ze
    kontaktron jest w tym stanie utrzymywany magnesem i bez niego jest NO to
    wynika z konstrukcji. Pisałem ogolnie o alarmach