  • 1. Data: 2017-08-29 15:25:01
    Temat: elektryczne klopoty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszaw
    a-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796
    .html

    oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy
    dostarczyc ?

    Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze
    ladowarki ?
    A moze agregat pradotworczy holowac :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-08-29 16:33:43
    Temat: Re: elektryczne klopoty
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-08-29 15:25, J.F. wrote:

    > oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy
    > dostarczyc ?

    o rety. moze po prostu lawetą. drogową albo transportem kolejowym..

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2017-08-29 17:46:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 15:25, J.F. pisze:
> [...]
    > dostarczyc ?
    >
    > Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?

    Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w mieście.
    Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i
    tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować
    prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
    T.

  • 4. Data: 2017-08-29 18:38:22
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie
    > jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

    pudło powerbanków i da rade;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2017-08-29 18:38:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

> [...]
    > tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować
    > prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

    Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.
    Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
    w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
    większe a zasięg mniejszy.
    Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
    bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.
    Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
    Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
    i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.
    Mogą też mieć po drodze zaprzyjaźnioną formę gdzie kierowcy podładują
    akumulatory.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-08-29 19:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja
    ? :-P

    >Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.

    Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..

    >Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak
    >spalanie
    >w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
    >większe a zasięg mniejszy.

    Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.

    Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
    Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
    jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

    >Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
    >bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

    Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno
    starczyc :-)

    No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu,
    ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)

    >Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.

    one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
    Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)

    >Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
    >i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.

    Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
    Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
    A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

    No i przypomniala mi sie kwestia rejestracji - znow moze byc prosciej
    laweta przewiezc, niz z przepisami walczyc - jest jakas tymczasowa
    rejestracja, na dowiezienie do klienta ?

    >Mogą też mieć po drodze zaprzyjaźnioną formę gdzie kierowcy podładują
    >akumulatory.

    Pozostaje kwestia gniazdka - jakies typowe 3f uzyli, czy cos
    specjalnego :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-08-29 19:58:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Tue, 29 Aug 2017 15:25:01 +0200, J.F. napisał:

> [...]
    > dostarczyc ?
    >
    > Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki

    a jak tramwaje przyjeżdżają?

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2017-08-29 20:02:03
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
    > Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
    > jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

    Trochę S-ki jest... S12/S17.

  • 9. Data: 2017-08-29 20:14:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2017 o 19:58, masti pisze:

    > a jak tramwaje przyjeżdżają?

    Na lawetach. Mimo, że zarówno TW jak i pesa posiadają bocznicę.

    Ba - ze dwa lata temu widziałem jak metro stało w korku na Prymasa
    tysiąclecia;)

    Shrek

  • 10. Data: 2017-08-29 20:43:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >a jak tramwaje przyjeżdżają?

    http://gtlodz.eu/img-pesa_120na_na_lawecie_w_lodzi_3
    3,24865.html
    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pierwsz
    y-jazz-juz-w-warszawie-2646.html

    Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
    Nie maja u na tego samego rozstawu ?

    J.