  • 1. Data: 2018-10-06 10:10:47
    Temat: elektryk po polsku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/samochod-elek
    tryczny-kradnie-prad-mieszkancy-bloku-na,4826349,art
    gal,t,id,tm.html

    "Mieszkańcy bloku na Ursynowie są oburzeni, ponieważ ktoś nielegalnie
    ładuje samochód w ich garażu. - Jesteśmy bezsilni. Zróbcie coś.
    Nagłośnienie sprawy może nam pomóc, bo potem spółdzielnia przesyła nam
    dopłaty do opłat remontowych po nawet 300 zł.

    Sprawą zajęła się spółdzielnia, która twierdzi, że samochód ładowany
    jest nielegalnie. Właściciela nie udało się znaleźć, ponieważ w garażu
    nie ma monitoringu. Nie pomogła nawet interwencja policji, bowiem
    krnąbrny kierowca "elektryka" zdążył wyciągnąć wtyczkę przed
    przyjazdem funkcjonariuszy. Problemem jest oczywiście to, że za prąd w
    garażu płacą solidarnie wszyscy mieszkańcy. Na razie jest to podobno
    kilkaset złotych. Co będzie jeśli samochodów elektrycznych na parkingu
    pojawi się więcej?
    Samochód o którym pisze haloursynow.pl to Nissan Leaf. "

    Duza to ma baterie ? 10kWh to jakies 6zl, codziennie to raptem
    200zl/mc, rozlozone na wiele osob - trudne do zauwazenia.
    Chyba ze w jakims zbiorczym rozliczeniu za pol roku.

    I on go tak codziennie wiele godzin laduje i nikt nie zauwazyl ?

    I tak oto powstanie pierwsza wspolnotowa ladowarka :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-10-06 10:31:12
    Temat: Re: elektryk po polsku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-06 o 10:10, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > I on go tak codziennie wiele godzin laduje i nikt nie zauwazyl ?
    >
    > I tak oto powstanie pierwsza wspolnotowa ladowarka :-)

    Dlaczego uważają,że nielegalnie? No chyba, że kierowca tam nie mieszaka.
    I wpada tylko gościnnie. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2018-10-06 11:05:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Oct 2018 10:31:12 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    tryczny-kradnie-prad-mieszkancy-bloku-na,4826349,art
    gal,t,id,tm.html

    > Dlaczego uważają,że nielegalnie? No chyba, że kierowca tam nie mieszaka.
    > I wpada tylko gościnnie. :-)

    Nawet jak mieszka, to to gniazdko nie jest dla niego ...

    J.

  • 4. Data: 2018-10-06 11:33:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2018 10:10, J.F. wrote:
    > Sprawą zajęła się spółdzielnia, która twierdzi, że samochód ładowany
    > jest nielegalnie.

    Kiedyś u mnie paru ludzi zgłosiło że w bloku jest nielegalne przyłącze
    do sąsiedniej firmy. Zrobiła się afera na całe osiedle a na sam koniec
    okazało się że dwóch zgłaszających ma obejścia na licznikach a firma
    niewinna. Do dzisiaj jak kogoś zapytać czy pamięta to pamięta że firma
    kradła.

    Trzeba by jednak dowod bo kwota z kosmosu i cieżko winić samochód o
    trzepanie 300zł per mieszkaniec. Byś może to typowy problem
    tumanistyczny gdzie ludzie nie potrafią liczyć ale są pierwsi od oskarżeń.

  • 5. Data: 2018-10-06 11:42:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Oct 2018 11:33:41 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > okazało się że dwóch zgłaszających ma obejścia na licznikach a firma
    > niewinna. Do dzisiaj jak kogoś zapytać czy pamięta to pamięta że firma

    A tych dwoch takich pierwszych do zglaszania bylo ?

    > Trzeba by jednak dowod bo kwota z kosmosu i cieżko winić samochód o
    > trzepanie 300zł per mieszkaniec. Byś może to typowy problem
    > tumanistyczny gdzie ludzie nie potrafią liczyć ale są pierwsi od oskarżeń.

    Jest jeszcze zrodlo
    https://www.haloursynow.pl/artykuly/czy-sasiad-kradn
    ie-nasz-prad-bedzie-tak-coraz-czesciej,10584.htm

    W tym jeden z komentarzy
    "ZNAM TEGO CZŁOWIEKA. Pierwszy RAZ W ŻYCIU jeździł tym samochodem,
    wypożyczył go na 2 dni i nawet nie wiedział, że trzeba go naładować. I
    CÓŻ MIAŁ ZROBIĆ. Musiał jakoś wyjechać z tego garażu."

    A w drugim
    "Macie słabego administratora... w moim garażu i piwnicach przerobiono
    instalację elektryczną na 24V i jest święty spokój z elektrycznymi
    samochodami i domowymi narzędziami zasilanymi 220V. Pozdrawiam
    Administratora."

    "Nie tak dawno niejaki Filip Chajzer testował auto elektryczne i
    parkował je i ładował w garażu podziemnym, za wspólną kasę. Po
    interwencji mieszkańców na swoim fejsbuku wyzwał ich od "słoików"
    (klasa Panie Chajzer) i przelał jakąś kasę na konto wspólnoty czy
    spółdzielni. Nie docierało do niego, że niezależenie od tego czy
    przelał kasę czy nie - nie powinien tego robić. Ładowaniu takich aut
    służą inne miejsca. Ale cóż, taki Chajzer to jest, gość, on może, nie
    to co te podłe słoje :-D"

    J.

  • 6. Data: 2018-10-06 12:07:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego uważają,że nielegalnie? No chyba, że kierowca tam nie mieszaka.
    > I wpada tylko gościnnie. :-)

    Rozumiem, ze sobie robisz przedłużacz z klatki do mieszkania i nie
    widzisz problemu?

    Shrek

  • 7. Data: 2018-10-06 12:18:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2018 o 11:33, Sebastian Biały pisze:

    > Trzeba by jednak dowod bo kwota z kosmosu i cieżko winić samochód o
    > trzepanie 300zł per mieszkaniec. Byś może to typowy problem
    > tumanistyczny gdzie ludzie nie potrafią liczyć ale są pierwsi od oskarżeń.

    Oczywiście, że nie wychodzi to 300PLN/ mieszkańca za jeden samochód i tu
    pewnie jakiś mądry inaczej mieszkaniec to wymyślił, natomiast faktem
    jest, że gość tankował na krzywy ryj - jest to kradzież energii, tyle że
    nie od zakładu a od wspólnoty.

    BTW - są przegięcia w drugą stronę - kiedyś mi się akku w moto
    rozładował, więc podjechałem pod ochronę, ugadałem się z ochroniarzem
    żeby prostownik podłączył do gniazdka. Ochroniarz dostał opierdol a na
    zaebraniu zostałem oskarżony o kradzież prądu.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-10-06 12:35:01
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 6 Oct 2018 12:07:39 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Rozumiem, ze sobie robisz przedłużacz z klatki do mieszkania i nie
    >widzisz problemu?

    U mnie był taki, co podlewał sobie "wspólną" wodą ogródek. Też nie
    widział problemu. A sprawa wyszła na jaw, jak nagle rozliczenie
    wspólnych mediów wykazało strasznie duże zużycie wody. I przy okazji
    okazało się, że ten ogórdek to też nie do końca legal, bo wieczyste
    użytkowanie za niego płacili wszyscy mieszkańcy, a ogrodzenie powstało
    nielegalnie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 9. Data: 2018-10-06 12:45:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-10-2018 o 12:35, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > okazało się, że ten ogórdek to też nie do końca legal, bo wieczyste
    > użytkowanie za niego płacili wszyscy mieszkańcy, a ogrodzenie powstało

    Czyli wszystko było legalne, poza ogrodzeniem, a gość po prostu dbał o
    wspólną zieleń. ;-)

  • 10. Data: 2018-10-06 12:46:13
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 6 Oct 2018 12:45:02 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Czyli wszystko było legalne, poza ogrodzeniem, a gość po prostu dbał o
    >wspólną zieleń. ;-)

    Nie była wspólna, bo została ogrodzona ;)