  • 1. Data: 2019-03-24 10:10:07
    Temat: emachines em350 -- trudne powrotu do życia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Póki pracuje -- OK, ale z włączaniem różnie bywa.
    Rozmontowałem na śrubki z nikłą nadzieją ujrzenia
    czegoś ciekawego i zmontowałem ponownie.

    Znalazłem pęknięcia plastyków i wyrwaną nakrętkę
    pod klawiaturą oraz drobinki kurzu na wiatraku...
    Ponadto niezbyt staranne (ale poprawne -- nie
    ma mowy o braku kontaktu) podłączenia tasiemek.

    Zmontowałem -- niczego ciekawego nie dokonałem.

    Przy demontażu wyrwałem z klawiatury klawisz 'Esc'.
    (montaż klawisza sprawił mi kłopoty, ale jest OK)

    Po zmontowaniu netbooka wspomogłem wentylator
    odkurzaczem, gdyż normalne uruchomienie nie
    powiodło się -- netbook uruchomił się
    i funkcjonuje poprawnie, co prezentuję...

    Czy moje podejrzenia co do przegrzewania CPU w czasie
    startu mogą być trafne? Nic ciekawszego nie przybywa
    mi do głowy.

    Gdy jest źle -- netbook nie piszczy, nie mruga itd...
    Na ~2 sekundy uruchamia się wentylator, po czym jest
    cisza. Normalnie włączają się dwie LEDki i nie gasną
    do czasu wyłączenia netbooka.

    Może mam zły słuch? -- może włącza się dysk, nie
    wentylator?

    -=-

    Chłodnica do CPU podczepiona jest za pomocą plastra termopadu.
    Oczywiście nie wymieniłem termopadu -- bo nie mam nowego.

    -=-

    Mam 3 odczyty temperatury w czasie pracy -- teraz wszystkie
    te 3 wskazania to 54 stopnie Celsjusza. (mniemam, że jest
    tylko jeden termometr, choć mam wskazania: THRM, core0
    i core1, mając atomowy CPU jednocorowy N450)

    -=-

    Dlaczego rozmontowałem w ciemno? Bo Fujitsu-Siemens przed
    demolką miał problemy z uruchamianiem podświetlenia
    matrycy, które zniknęły w efekcie demontażu i montażu
    przyokazyjnie -- miałem nadzieję, że tutaj będzie podobnie.
    (czasami demontaż i staranny montaż poprawia sytuację,
    czasami można znaleźć coś ciekawego...)

    Pożytek z netbooka jest mały z uwagi na słaby CPU,
    ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć coś pod ręką.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( amoc |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 2. Data: 2019-03-24 14:06:58
    Temat: Re: emachines em350 -- trudne powrotu do życia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q77hi2$kj2$...@n...news.atman.pl

    > Może mam zły słuch? -- może włącza się dysk, nie
    > wentylator?

    Uruchamia się wentylator.

    Raz jeszcze rozkręciłem wszystko na śrubki,
    bo nie podłączyłem głośnika. :)

    Akurat po uruchomieniu karta dźwiękowa zechciała się
    aktualizować -- wówczas przypomniałem sobie, że nie
    podpiąłem głośnika.

    -=-

    Włącza się wentylator na ~2 sekundy, po czym wyłącza,
    ale po ~1 minucie znów włącza -- lecz na monitorze
    niczego nie ma, nie mrugają LEDki dysku czy WiFi;
    na podpiętym monitorze zewnętrznym też nic nie ma.

    -=-

    Po ponownym zmontowaniu wiem, dlaczego tasiemki nie były
    wpięte starannie -- bo teraz też już nie są starannie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-03-25 23:43:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q77vdn$274$...@n...news.atman.pl

    > Uruchamia się wentylator.

    > Raz jeszcze rozkręciłem wszystko na śrubki,
    > bo nie podłączyłem głośnika. :)

    Klawiaturę można wyjąć bardzo łatwo, ale wpierw trzeba
    wyjąć akumulator, aby móc nacisnąć listwę nad klawiaturą,
    trzymającą tę klawiaturę z góry. Po takim naciśnięciu
    klawiatura po prostu wyskakuje z górnych zatrzasków.

    Klawisz rozpadł się niemal zupełnie -- musiałem domyślić
    się poprawnego montażu, zmontować bardzo delikatny/kruchy
    klawisz i zamontować ów na klawiaturze... F-S ma znacznie
    łatwiejsze klawisze.

> [...]

    > niczego nie ma, nie mrugają LEDki dysku czy WiFi;
    > na podpiętym monitorze zewnętrznym też nic nie ma.

    Może jest tak:

    - włącza się wentylator tuż po uruchomieniu netbooka,
    lecz nie włącza się reszta komputera, więc wentylator
    wyłącza się jako niezbyt potrzebny z uwagi na niezbyt
    duże ilość wydzielanego ciepła

    - po jakimś czasie włącza się wentylator, gdyż CPU
    choć mało ciągnie, jednak coś ciągnie, przez co
    po minucie trzeba chłodzić...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2019-04-12 00:29:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:q77hi2$kj2$1@node1.news.atman.pl...
    > Chłodnica do CPU podczepiona jest za pomocą plastra termopadu.
    > Oczywiście nie wymieniłem termopadu -- bo nie mam nowego.

    A to nie są jednorazówki? Jak już odlepisz to masz założyć nowy?
    Jak gruby ten temopad? Nie zdeformował się przy odklejaniu?
    Może wystarczy pasta termoprzewodząca i będzie git?