  • 1. Data: 2017-10-09 08:28:00
    Temat: esp8266 - problemy ze startem
    Od: s...@g...com

    Mialem esp8266 zmontowane na plytce stykowej i dzialalo ok.
    Znaczy sie czasem plytka nie stykala bo sie jej blaszki porozginały ale jak już
    poprawilem plątanine kabli to juz dzialalo stabilnie.

    Przemontowalem calosc na plytke i mam zonka.

    calosc zmontowalem wg tego schematu:
    http://benlo.com/esp8266/esp8266-reflash-firmware.jp

    I konsultując z tym:
    https://img00.deviantart.net/4335/i/2015/337/e/2/esp
    8266_esp_01_module_pinout_diagram_cheat_sheet_by_adl
    erweb-d9iwm7a.png

    wychodzi na to ze esp zachowuje sie dziwnie.

    Czasem wstaje jakby mialo opuszczony do stanu niskiego gpio0.

    Znalazlem to:
    http://www.instructables.com/id/ESP8266-Using-GPIO0-
    GPIO2-as-inputs/

    czy istnieje inna możliwość podpięcia tych pinów aby esp wstawało poprawnie ale abym
    mógł guzikiem wymuszać flaszowanie na gpio0 plus sygnalizowanie programowi podczas
    startu ze ma przejsc w inny tryb jak gpio2 jest wysokie?

    Podczas normalnego startu gpio0 i gpio2 powinny byc w stanie niskim.

  • 2. Data: 2017-10-09 09:37:39
    Temat: Re: esp8266 - problemy ze startem
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Podczas normalnego startu gpio0 i gpio2 powinny byc w stanie niskim.

    Gpio ma byc w stanie wysokim..
    Niskim wymuszasz flashowanie..

  • 3. Data: 2017-10-09 09:42:22
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    podłącz tak, musi działać
    https://ibb.co/jUH35b

  • 4. Data: 2017-10-09 20:43:49
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    s...@g...com wrote:
    > Mialem esp8266 zmontowane na plytce stykowej i dzialalo ok.
    > Znaczy sie czasem plytka nie stykala bo sie jej blaszki porozgina?y ale jak ju?
    poprawilem pl?tanine kabli to juz dzialalo stabilnie.

> [...]
    GPIO2-as-inputs/

    > czy istnieje inna mo?liwo?? podpi?cia tych pin?w aby esp wstawa?o poprawnie ale
    abym m?g? guzikiem wymusza? flaszowanie na gpio0 plus sygnalizowanie programowi
    podczas startu ze ma przejsc w inny tryb jak gpio2 jest wysokie?

    > Podczas normalnego startu gpio0 i gpio2 powinny byc w stanie niskim.

    Nie nie robilem z ESP. Ale twoje zrodla mowia ze gpio0 i gpio2
    w czasie normalnego startu powinny byc w stanie _wysokim_. Ten
    tekst z instructables to jest o tym jak zrobic zeby guzik
    _nie dzialal_ podczas startu, tzn. zeby dostac normalny start
    niezaleznie od tego czy guzik jest nacisniety czy nie.

    --
    Waldek Hebisch

  • 5. Data: 2017-10-09 21:28:03
    Od: m...@g...com

    Ja się właśnie bawię esp-12e.

    Ten moduł ma dodatkowo wyprowadzony gpio15, które musi być w stanie niskim podczas
    boot. (ja mam go na masie cały Czas).

    Gpio2 mam w stanie wysokim na stałe.
    Zmieniam tylko gpio0: niski poziom dla download, a normalnie podciagniete 10k do 3.3V
    Programowanie esptool pod Windows i lubuntu. Kompilator i sdk z esp-open-sdk

    Marcin