  • 11. Data: 2018-06-12 00:11:47
    Temat: Re: exFAT (zalety/wady), a może jakiś inny system plików?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/06/2018 10:25 PM, Krystek wrote:

    > A jaki dla tej wielkości dysku sugerujesz?

    Jesli bedziesz mial duze pliki, powiedzmy filmy, to jakis duzy. Sorry,
    dawno nie formatowalem dysku to nie poradze konktretnie. Z tego co pamietam
    to dalem u siebie jednak domyslny, bo okazuje sie ze przy wielkim klastrze,
    plik tekstowy z 3 literkami ma 2MB.
    Czyli zastanow sie co zamierzasz na nim trzymac.

  • 12. Data: 2018-06-12 00:19:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-11 o 23:47, s...@g...com pisze:

    > a co nas obchodzi fat32? pytanie bylo o exfat- to sa inne systemy plikow.
    > osobiscie exfata tylko na pamieci flash uzywam, na dyskach zewnetrznych (nie-ssd)
    to ja ntfs mam. bardziej z przyzwyczajenia niz z koniecznosci

    Nie zrozumiałeś intencji tego pytania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2018-06-12 00:24:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 00:11, 2late pisze:

> [...]
    > wielkim klastrze, plik tekstowy z 3 literkami ma 2MB.
    > Czyli zastanow sie co zamierzasz na nim trzymac.

    Nie tyle 2MB, co chodzi o to, że plik zajmuje klaster do końca. Czyli,
    jeśli przykładowo założysz klaster 2MB, to każdy plik mniejszy od 2MB
    będzie fizycznie zajmował 2MB. Natomiast jeśli plik przekroczy ten
    rozmiar choćby o jeden bajt, to zajmie następny klaster, czyli zajmie
    4MB itd.

    Większe klastry mają zastosowanie (oprócz maszyn serwerowych) przy przy
    operacjach na większych plikach. Zyskujemy szybkość i nieco
    bezpieczeństwo (mniej adresowania).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2018-06-12 01:15:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krystek pisze tak:

    > Aparaty cyfrowe i kamery wideo pliki o wielkości zapisują na
    > nośniki sformatowane w exFAT. Czy warto ,,pchać się" w ten system
    > dla zewnętrznego dysku?

    Dałem komuś dane na exFAT. Jego urządzenie powiedziało, że yy
    że copyright i nie odczyta. Musiałem nagrywać drugi raz na NTFS.
    Także tak.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2018-06-12 09:54:23
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A co ma raid do bezpieczeństwa i o ile jest "lepszy" od dwóch różnych dysków w dwóch
    różnych lokalizacjach?

    -----

  • 16. Data: 2018-06-12 10:04:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    1 TB to nie jest jakiś potwór, zapełnisz go dość szybko ;-)
    Ale kopiowanie potrafi trwać, może sformatuj sobie ten dysk na próbę do różnych
    systemów plików i porównaj szybkości transferów, bo jednak odczujesz praktyczną
    różnicę pomiędzy transferami 10-12 Mbps, a 60-80 Mbps.
    Uniknij jakiegoś waskiego gardła.
    Mnie to już zalewa gdy mam kartę 128 GB z aparatu zrzucić na serwer plików.

  • 17. Data: 2018-06-12 11:24:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 09:54, ń pisze:
    > A co ma raid do bezpieczeństwa i o ile jest "lepszy" od dwóch różnych dysków w
    dwóch różnych lokalizacjach?

    Zabezpieczenie może być przed uszkodzeniem fizycznym nośnika (np.
    MIRROR, RAID5, RAID6, dodatkowe HDD Hot-Spare) jak i przed uszkodzeniem
    fizycznym i/lub logicznym (backup, backup BMR).
    Ale o tym chyba wiesz.

    Porównując RAID kontra backup w dwóch lokalizacjach, w tym przypadku
    lepszym rozwiązaniem wydaje się kopia w dwóch miejscach.
    Macierz może ulec zniszczeniu w warunkach domowych (przepięcie,
    wyładowanie), a rzadko kto ma choćby UPS typu on-line i galwaniczną
    separację LAN.

    Tyle, że już cytując Ciebie z poprzedniego wpisu:

    W dniu 2018-06-11 o 16:12, ń pisze:
    > (...)
    > I po ch... mu mirror/raid do trzymania zdjęć??
    > (...)

    trzeba mierzyć siły na zamiary :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-06-12 23:22:33
    Od: s...@g...com

    > Nie zrozumiałeś intencji tego pytania.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    a, faktycznie, zwracam honor.

    milego wieczora zycze!

  • 19. Data: 2018-06-13 20:33:03

    Mon, 11 Jun 2018 15:00:19 +0200, w <pflrp4$vte$1@node2.news.atman.pl>, Krystek
    <s...@k...art.pl> napisał(-a):

    > Moje pytanie dotyczy wyboru systemu plików: czy ktoś na co dzień
    > korzysta z exFAT-a? Aparaty cyfrowe i kamery wideo pliki o wielkości
    > zapisują na nośniki sformatowane w exFAT. Czy warto ,,pchać się" w ten
    > system dla zewnętrznego dysku?

    Używam. Nie ma jakiejś różnicy, bo i jaka? Działa.
    Pliki wideo z aparatów i kamer są i tak dzielone na pliki max. 4GB.