  • 1. Data: 2010-05-17 10:39:56
    Temat: extender do EF 100-300
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Teściu pyta mnie o extender do swojego obiektywu EF 100-300 4,5-5,6
    http://www.fotografiarte.es/catalogo/catalog/images/
    100-300.jpg

    Chodzi o zmianę ogniskowej o jakiś mnożnik.
    Jest coś takiego jak Canon EF 1.4x Extender dla L-ek.
    Czy Canon (lub inna firma) ma w swojej ofercie extender do ww. obiektywu?

    Nawiasem mówiąc odradzam teściowi zakup czegoś takiego do tak ciemnego szkła
    ale uparł się.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-05-17 11:12:17
    Temat: Re: extender do EF 100-300
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > Czy Canon (lub inna firma) ma w swojej ofercie extender do ww. obiektywu?
    >
    > Nawiasem mówiąc odradzam teściowi zakup czegoś takiego do tak ciemnego

    Ten obiektyw jest dosyć słaby na 300 mm. Po założeniu telekonwertera
    najprawdopodobniej będzie mała katastrofa. Do tego ciemno i praktycznie bez
    AF.
    Aby założenie telekonwertera miało sens, obiektyw przy maksymalnej
    ogniskowej powinien dawać bardzo dobry obraz i być przynajmniej o 1EV
    jaśniejszy.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2010-05-17 11:16:57
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Aby założenie telekonwertera miało sens, obiektyw przy maksymalnej
    > ogniskowej powinien dawać bardzo dobry obraz i być przynajmniej o 1EV

    Uprzedziłem go o skutkach ale chce tak czy siak.
    Tylko nie wiem czy C cos takiego w ogóle produkuje :/

  • 4. Data: 2010-05-17 11:33:48
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Uprzedziłem go o skutkach ale chce tak czy siak.
    > Tylko nie wiem czy C cos takiego w ogóle produkuje :/
    produkuje ale nie do takiego szkla.

    ze strony canona:
    "Extender is Canon's name for a teleconverter. These high-performance
    accessories multiply the effective focal length of an attached lens by 1.4x
    or 2x. For example, a 200mm lens with Extender 1.4x has an effective focal
    length of 280mm: with the Extender 2x, this increases to 400mm. Extenders
    are only compatible with selected EF lenses, including the EF 70-200mm
    f/2.8L USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, EF 70-200mm f/4L, EF 100-400mm
    f/4.5-5.6L USM, EF 400mm f/4 DO IS USM and fixed length L-series lenses of
    135mm or higher."

    c.

  • 5. Data: 2010-05-17 11:36:12
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 70-200mm f/2.8L USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, EF 70-200mm f/4L, EF
    > 100-400mm f/4.5-5.6L USM, EF 400mm f/4 DO IS USM and fixed length L-series

    Tak, wiem czytałem opis tego extendera dla L-ek

  • 6. Data: 2010-05-17 13:28:34
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > Czy Canon (lub inna firma) ma w swojej ofercie extender do ww. obiektywu?
    >
    > Nawiasem mówiąc odradzam teściowi zakup czegoś takiego do tak ciemnego

    to jak teść będzie już sprzedawał to daj mi znać, bo z tym szkłem to z
    pewnością uzywać tego konwertera nie będzie.
    pozdr.
    gr.

  • 7. Data: 2010-05-20 12:21:05
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > Jest coś takiego jak Canon EF 1.4x Extender dla L-ek.
    > Czy Canon (lub inna firma) ma w swojej ofercie extender do ww.

    Mozesz sprawdzic Kenko TELEPLUS Pro 300 DG x1.4 prawdopodobnie bedzie sie
    nadawal, ale lepiej przylozyc i sprawdzic.
    Canon po prostu ma za bardzo wysunieta soczewke od strony obiektywu, a kenko
    ma ja troche cofnieta...
    Inna sprawa jest sprawnosc tego zestawu, o ile aparat (przypuszczam ze to
    nie 1D) da sie oszukac (zaklejajac styki) i AF bedzie dzialac o tyle jego
    sprawnosc spadnie znacznie.
    Ja swego czasu uzywalem 70-200/4L+ TC sigma EX x1.4+TC kenko PRO (starsza,
    biala, wersja bez DG) x1.4 z 20D nie trzeba bylo stykow zaklejac bo tylko
    jeden TC dawal informacje do szkla (zwieral odpowiednie styki). Dzialac
    dzialalo w miare w dobrym swietle... jak chcesz moge podlinkowac kilka fotek
    ale jednak 70-200/4L to szkla znacznie lepsze i szybsze niz 100-300.

    > Nawiasem mówiąc odradzam teściowi zakup czegoś takiego do tak
    > ciemnego szkła ale uparł się.

    Byc moze za chwile kupi cos jasniejszego jak zobaczy jak to dziala :)

    Steel