  • 1. Data: 2019-09-02 17:15:47
    Temat: fale dlugie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Odbieracie Warszawe I na 225kHz ?

    W ramach porzadkow kolejne radyjko znalazlem, odpalilem ... i cos tam
    niby slychac, ale ciszej niz szumy.

    I ciekaw jestem - radyjko uszkodzone, czy przetwornic za duzo, bo
    faktycznie trudno je zliczyc :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-09-02 19:01:03
    Temat: Re: fale dlugie
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 02.09.2019 17:15, J.F. wrote:

> [...]
    > niby slychac, ale ciszej niz szumy.
    >
    > I ciekaw jestem - radyjko uszkodzone, czy przetwornic za duzo, bo

    U mnie na odbiorniku Unitra SABINA R610 225 kHz słychać dobrze, bez
    zmian, bez większych zakłóceń. Czasami słychać tylko sporadyczne trzaski
    związane z wrażliwością AM na zakłócenia impulsowe.

  • 3. Data: 2019-09-02 19:14:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > i cos tam niby slychac, ale ciszej niz szumy.
    >
    > I ciekaw jestem - radyjko uszkodzone, czy przetwornic za duzo,

    Mam takie radio w samochodzie. Akurat jakieś dwa tygodnie temu
    włączyłem LW. Gdzieś w Polsce to było, na odludziu. Słychać było
    dobrze. Teraz dla próby zrobiłem to pod domem. Też słychać, ale
    w tle coś bzyczy.

    Jarek

    --
    Trzeba wreszcie skończyć | A tu zagłuszaczki
    z tą obsesją czystą | ten kurewski poryk

  • 4. Data: 2019-09-02 19:57:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-09-02 o 17:15, J.F. pisze:

> [...]
    > niby slychac, ale ciszej niz szumy.
    >
    > I ciekaw jestem - radyjko uszkodzone, czy przetwornic za duzo, bo

    Nadają z mocą 1000kW z okolic Solca Kujawskiego.
    Raszyn przestał nadawać w 2009r.
    Niestety obecnie zakłócenia na tych częstotliwościach często silniejsze.
    http://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/610#lightbox[gale
    ria]/11/

  • 5. Data: 2019-09-03 01:42:10
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Uzytkownik "J.F." napisal:

    > W ramach porzadkow kolejne radyjko znalazlem, odpalilem ... i cos tam
    > niby slychac, ale ciszej niz szumy.

    Od czasu jak wywalili maszt w Gabinie sygnal jest o wiele slóabszy. A i
    podobno Raszyn wylaczyli.

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-09-03 08:58:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 02.09.2019 19:01, mrvtktjv wrote:

    > U mnie na odbiorniku Unitra SABINA R610 225 kHz słychać dobrze, bez
    > zmian, bez większych zakłóceń. Czasami słychać tylko sporadyczne trzaski
    > związane z wrażliwością AM na zakłócenia impulsowe.

    Co jakiś czas odpalam starego Minora. Odbiera zaskakująco dobrze, jak na
    radyjko z lat sześćdziesiątych, zbudowane na kilku tranzystorach
    germanowych. W tle czasami słychać zakłócenia od zasilaczy impulsowych,
    ale tutaj często pomaga lekkie przesunięcie radia. Są takie punkty w
    przestrzeni, gdzie odbiór jest niemal całkowicie czysty, ale wystarczy
    minimalnie przesunąć albo obrócić odbiornik, a odzywają się głośne
    zakłócenia.

  • 7. Data: 2019-09-03 13:44:18
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 03.09.2019 o 01:42, Kamil pisze:
    > A i podobno Raszyn wylaczyli.

    Jakoś 10 lat temu będzie:

    http://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/611

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 8. Data: 2019-09-03 13:54:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Sep 2019 01:42:10 +0200, "Kamil" <m...@t...pl> wrote:
    > Od czasu jak wywalili maszt w Gabinie sygnal jest o wiele slóabszy.
    > A i
    > podobno Raszyn wylaczyli.

    A ktoś wie z czego wynikała zmiana częstotliwości Gąbina z 227kHz na
    225kHz w 1988?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-09-03 14:07:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > A ktoś wie z czego wynikała zmiana częstotliwości Gąbina z 227kHz na
    > 225kHz w 1988?

    Podobno stacje miały być odległe o 9 kHz i ich częstotliwości też miały się
    dzielić przez 9 kHz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2019-09-03 14:08:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A ktoś wie z czego wynikała zmiana częstotliwości
    > Gąbina z 227kHz na 225kHz w 1988?

    Z rastra 9 kHz.

    --
    Jarek