  • 1. Data: 2018-11-27 12:16:36
    Temat: fantazja umiera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fantazja w narodzie sie konczy .. czy tego jeszcze nie bylo ?

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/gnał-s5-
    ponad-200-km-h-wideo-jego-tłumaczenie-zaskoczyło-pol
    icjantów/ar-AAyD2Hd

    "Po zatrzymaniu, jako usprawiedliwienie nieprzestrzegania przepisów
    ruchu drogowego i zasad bezpieczniej jazdy, mężczyzna oświadczył po
    prostu, że... się śpieszył"

    J.

  • 2. Data: 2018-11-27 13:26:23
    Temat: Re: fantazja umiera
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 11:16, J.F. pisze:

> [...]
    >

    > "Po zatrzymaniu, jako usprawiedliwienie nieprzestrzegania przepisów
    > ruchu drogowego i zasad bezpieczniej jazdy, mężczyzna oświadczył po

    bo co tu tłumaczyć, zagrożenia wielkiego nie stworzył, jak jego auto
    jedzie te 220 to i pewnie w sensownym czasie zwalnia do 120km/h więc
    przed kapeluszami powinno go to uchronić... a przejechałby kilkadziesiąt
    (?) kilometrów dalej i mandatu za tą prędkość by nie dostał

    jak to było?
    - gdzie Pan pędzi?
    - w piwnicy pędziłem, ale śmierdziało w całym domu to teraz na strychu pędzę

    Łukasz

  • 3. Data: 2018-11-27 14:21:59
    Od: p...@g...com

    --zagrożenia wielkiego nie stworzył, jak jego auto jedzie te 220 to i pewnie w
    sensownym czasie zwalnia do 120km/h więc przed kapeluszami powinno go to uchronić...

    tak Watsonie a teraz wyobraz sobie kapelusz wyprzedzajacy TIR-a i hamowanie z 200 do
    105 ... takie numery to mozna robic jak nikogo nie ma a tu koles widzi ze mu sie cos
    do dupy przykleilo i ciagnie dalej :-)

  • 4. Data: 2018-11-27 14:40:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >powinno go to uchronić...

    >tak Watsonie a teraz wyobraz sobie kapelusz wyprzedzajacy TIR-a i

    nadal tylko jakies 50m na hamowanie trzeba
    Gorzej jak tiry sie zaczna wyprzedzac.

    >... takie numery to mozna robic jak nikogo nie ma a tu koles widzi ze
    >mu sie cos do dupy przykleilo i ciagnie dalej :-)

    Bo sie trzeba patrzec do przodu za kapelusznikami a nie z tylu :-)

    Ja tam w takiej sytuacji przyspieszam, bo nie chce mi sie miedzy tiry
    zjezdzac ... ale moze trzeba zmienic zwyczaje i zwolnic, pieprzyc
    szybszych :-)

    No i wcale tak blisko nie jechali - zakladajac ze slupki co 100m, to
    ponad 100m ..

    J.

  • 5. Data: 2018-11-27 15:08:02
    Od: p...@g...com

    --nadal tylko jakies 50m na hamowanie trzeba, Gorzej jak tiry sie zaczna wyprzedzac.

    kapelusz tez wyprzedza +3 km/h wiec zysk jest tylko ze zamiast miekkiego bagaznika
    wklejasz sie w naczepe :-)

    --Ja tam w takiej sytuacji przyspieszam, bo nie chce mi sie miedzy tiry zjezdzac ...
    ale moze trzeba zmienic zwyczaje i zwolnic, pieprzyc szybszych :-)

    miedzy TIR-y nie zjezdzam nawet w DE na autobahnie bez limitow a co dopiero w PL na
    S-ce

    --No i wcale tak blisko nie jechali - zakladajac ze slupki co 100m, to
    ponad 100m ..

    znaczy sie przepisowo:

    Bei einer Geschwindigkeit von 200 km/h beträgt der erforderliche Abstand zum
    vorausfahrenden Fahrzeug
    100 Meter.

    tu ktos madrze pisze:

    mialem 230 na liczniku (starysaab 900 2,0T) a z przodu na pustej autostradzie daleko
    2 ciezarowki.Jedna mi wyjechala i zaczela te druga wyprzedzac... jechala 2 km/h
    szybciej od tej wyprzedzanej. Byly daleko... ale zdziwisz sie jak wydluza sie droga
    hamowania. Wiedzac to od razu nacisnalem bardzo mocno na hamulec.Nie umiem powiedziec
    czy z calej sily. Po 100 metrach poslyszalem jak hamulce wpadaja w fadding -takie
    gluche lomotanie i slabszy efekt
    hamowania, nastepne 100 metrow i wyladowalem 3 metry przeed dupa tego tira. Uwazam ze
    kazdy powinien sprawdzic jak sie hamuje albo zwalnia z duzej predkosci powiedzmy do
    100km/h. Tego powinni uczyc na kursie prawa jazdy.
    Normalnie auto ze 100km/h zatrzymuje sie po 40 metrach, co innego jak tarcze sa
    czerwone od goraca. Inaczej sie hamuje. Przy duzych predkosciach juz od 180 jest
    inaczej. Warto sprobowac na rownej nawierzchni na pustej autostradzie. Chocby raz .

  • 6. Data: 2018-11-27 15:24:16
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 05:17:32 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > "Po zatrzymaniu, jako usprawiedliwienie nieprzestrzegania przepisów
    > ruchu drogowego i zasad bezpieczniej jazdy, mężczyzna oświadczył po

    Czy Pan widzial jakie tam byly znaki?
    Panie, a kto by to nadazyl wszystko czytac?

  • 7. Data: 2018-11-27 15:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--nadal tylko jakies 50m na hamowanie trzeba, Gorzej jak tiry sie
    >zaczna wyprzedzac.

    >kapelusz tez wyprzedza +3 km/h wiec zysk jest tylko ze zamiast
    >miekkiego bagaznika wklejasz sie w naczepe :-)

    Troche szybciej, no i moze dodatkowo przyspieszyc - a tu kazdy km/h i
    metr sie iczy.

> [...]
    >pieprzyc szybszych :-)
    >miedzy TIR-y nie zjezdzam nawet w DE na autobahnie bez limitow a co

    No ale wiesz - bedzie 300m odstepu ... nie zjedziesz, to dostaniesz
    mandat za nie zjechanie :-)

> [...]
    >Byly daleko... ale zdziwisz sie jak wydluza sie droga hamowania.
    >Wiedzac to od razu nacisnalem bardzo mocno na hamulec.

    Eee, ciezarowki jadace 90 to nie takie grozne

    >Nie umiem powiedziec czy z calej sily. Po 100 metrach poslyszalem jak
    >hamulce wpadaja w fadding -takie gluche lomotanie i slabszy efekt

    ale 100m drogi czy 100m odstepu od tira ?

    >hamowania, nastepne 100 metrow i wyladowalem 3 metry przeed dupa tego
    >tira.

    Dziwic sie specjalnie nie ma czemu - bez fadingu z 230 do 90 mozna sie
    spodziewac ok 200m drogi hamowania.
    Ale ... w tym czasie tir odjezdza o 120m, wiec wystarczy poczatkowy
    zapas 80m.
    I mozna sie spocic.

    Dodaj jeszcze do tego zawyzajacy licznik i rzeczywista predkosc np 210

    >Uwazam ze kazdy powinien sprawdzic jak sie hamuje albo zwalnia z
    >duzej predkosci powiedzmy do 100km/h. Tego powinni uczyc na kursie
    >prawa jazdy.

    Cos w tym jest, ale mlodego kursanta rozpedzic do 200 ?

    Co prawda mamy ten kurs doszkalajacy ... czy nie mamy, bo byl tylko w
    planach ?

> [...]
    >predkosciach juz od 180 jest inaczej. Warto sprobowac na rownej
    >nawierzchni na pustej autostradzie. Chocby raz .

    Trzeba bylo wybrac niemieckie auto, a nie z kraju, gdzie 100km/h
    przekroczyc nie mozna :-)

    Ja tam jestem pewien, ze szkopy swoje testuja tak, ze jest maksymalna
    i hamowanie - bo jakby nie testowali, to klienci by im sie pozabijali,
    albo oddali auta na gwarancji :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-11-27 17:54:55
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=bdcKkc1z7lM

  • 9. Data: 2018-11-29 04:52:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > "Po zatrzymaniu, jako usprawiedliwienie nieprzestrzegania przepisów
    > ruchu drogowego i zasad bezpieczniej jazdy, mężczyzna oświadczył po

    Zwyczajnie brzydził się kłamstwem, a Ty zamiast rozpływac się nad
    rosnącym morale coś walisz o jakiejś fantazji.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-11-29 06:24:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 14:08, p...@g...com pisze:

    > tu ktos madrze pisze:
    >
    > mialem 230 na liczniku (starysaab 900 2,0T) a z przodu na pustej autostradzie
    daleko 2 ciezarowki.Jedna mi wyjechala i zaczela te druga wyprzedzac...

    hamowań z powyżej 200km/h miałem kilka, ale żadnego nie nazwałbym
    awaryjnym (przy żadnym nie załączył się abs ani nie musiałem uciekać na
    pobocze) - ale prawdopodobnie instynkt podpowiadał mi zwolnić do ok.
    180km/h przy wyprzedzaniu ;)
    Miałem różne samochody i w każdym odczuwalna bezpieczna prędkość była
    inna - myślę, że w powyższym istotą sprawy był 'starysaab'. Ja nowych
    samochodów nie miałem, ale np. w BMW miałem dość duże hamulce -
    najmniejsza felga jaka się mieściła to 17", i to auto naprawdę dobrze
    hamowało (a do 230km/h kleiło się drogi).
    W swoim czasie robiłem po 40-60.000km, często z prędkościami 180km/h, i
    jedno mogę powiedzieć - jak jedziesz 130-160km/h, to kapelusz czy inny
    TIRman wyjedzie ci na lewy pas i jest to niebezpieczne. Jak jedziesz
    180km/h to nagle okazuje się, że oni też mają lusterka tylko nie
    potrafią oceniać prędkości - i wtedy już nie wyjeżdżają
    Tak mi się przypomina... to faktycznie chyba nigdy nie miałem >200km/h
    przy wyprzedzaniu (i chyba faktycznie spora różnica była między
    wciśnięciem hamulca przy 230 a przy 180-200), a może do tego po prostu
    widząc dwie ciężarówki wiedziałem że zaczną się wyprzedzać? Ogólnie w
    ciągu 10 lat (czyli z 500.000km) szybkiej jazdy (często będąc zmęczonym
    i w zasadzie odpoczywając w samochodzie) miałem chyba jedno awaryjne
    hamowanie przy wyższych prędkościach (w sensie załączenia absu) -
    właśnie jadąc <140km/h tir wyjechał mi przed maskę

    Łukasz