  • 1. Data: 2018-11-04 23:59:20
    Temat: fatamrugana 3D
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
    pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

    http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-tro
    jwymiarowe-pasy.html

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 2. Data: 2018-11-05 07:30:43
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: p...@g...com

    tam od razu powinien wjechac prokurator:

    https://gs24.pl/bubel-za-400-tysiecy-zlotych-maty-3d
    -w-rozsypce-zdjecia/ar/4985602

  • 3. Data: 2018-11-05 07:31:55
    Od: p...@g...com

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/maty-przys
    tankowe-3d-w-szczecinie-do-poprawki,531148.html

    niezly walek pare baniek zmienilo wlasciciela

  • 4. Data: 2018-11-05 08:12:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 23:59, PiteR pisze:
    > Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
    > pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.
    >

    > http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-tro
    jwymiarowe-pasy.html

    Ale działa tylko na jednokierunkowych. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2018-11-05 08:21:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2018 o 23:59, PiteR pisze:
    > Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
    > pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.
    >

    > http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-tro
    jwymiarowe-pasy.html

    wygląda ładnie, kierowca może i nawet zwolni, ale jego uwage będzie
    przyciągał obiekt na jedni, a w praktyce powinien kręcić łbem na prawo i
    lewo, bo moze zbliża sie do pasów pieszy który wlezie pod same koła bo
    ma pierwszeństwo

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-11-05 08:51:24
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 23:59:20 +0100, PiteR wrote:

    > Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu pasy
    > powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.
    >

    > http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-tro
    jwymiarowe-pasy.html

    Fajne to, ale czy warte tych pieniędzy? Nie prościej/taniej/skuteczniej
    pasy trochę szersze malować?

    Mateusz

  • 7. Data: 2018-11-05 12:56:02
    Od: robot <a...@o...pl>

    jwymiarowe-pasy.html

    > Fajne to, ale czy warte tych pieniędzy? Nie prościej/taniej/skuteczniej
    > pasy trochę szersze malować?

    Taniej to nie ;)

  • 8. Data: 2018-11-05 14:10:19
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
    > pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

    To tylko pozornie dobry pomysł.
    - na lokalsów nie zadziała
    - obcy mogą zareagować zbyt gwałtownie
    - kosztuje więcej
    - działać będzie tylko przez chwilę (powyciera się, pobrudzi i efekty
    3D zaniknie)
    - "uczy" mózg ignorowania podobnych bodźców - powoli wyłącza odruchy
    warunkowe dotyczące przeszkód na drodze.

    Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść zeświatłami
    sterowanymi przyciskiem. W mojej okolicy w celu poprawy bezpieczeństwa
    (przejście na zakręcie) przebudowano całe skrzyżowanie, wymieniono
    latarnie, zamontowano świecące znaki, dołożono "kocie oczka" - migające
    lampki wtopione w asfalt i w słupy latarni.
    A w sumie to nic nie zmienia w kontekście bezpieczeństwa na tym
    przejściu, a tylko odwraca uwagę od pieszych.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-11-05 14:22:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-05 o 08:21, ToMasz pisze:

> [...]
    > przyciągał obiekt na jedni, a w praktyce powinien kręcić łbem na prawo i
    > lewo, bo moze zbliża sie do pasów pieszy który wlezie pod same koła bo

    A od kiedy w PL pieszy zbliżający się do pasów ma pierwszeństwo?

    PORD art. 14 pkt 1a oraz art. 13, zwłaszcza pkt 8 - gdzie piesi
    notorycznie wymuszają pierwszeństwo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-11-05 17:00:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
    > pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

    Efekt: będzie więcej kolizji z faktycznymi przeszkodami, bo instynkt
    kierowców się osłabi.