  • 11. Data: 2018-11-05 18:25:53
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 07:30, p...@g...com pisze:
    > tam od razu powinien wjechac prokurator:
    >
    > https://gs24.pl/bubel-za-400-tysiecy-zlotych-maty-3d
    -w-rozsypce-zdjecia/ar/4985602

    Gdzie tu w ogóle to 3d? Zniszczone to jedno, ale tam nie ma
    jakiegokolwie 3d.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-11-05 18:35:43
    Od: p...@g...com

    Urzędnicy widzieli i to wystarczy do przelewu ;-)

  • 13. Data: 2018-11-05 22:09:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Miroo pisze tak:

> [...]
    > efekty 3D zaniknie)
    > - "uczy" mózg ignorowania podobnych bodźców - powoli wyłącza
    > odruchy warunkowe dotyczące przeszkód na drodze.
    >
    > Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść
    > zeświatłami sterowanymi przyciskiem. W mojej okolicy w celu
    > poprawy bezpieczeństwa (przejście na zakręcie) przebudowano całe
    > skrzyżowanie, wymieniono latarnie, zamontowano świecące znaki,
    > dołożono "kocie oczka" - migające lampki wtopione w asfalt i w
    > słupy latarni. A w sumie to nic nie zmienia w kontekście
    > bezpieczeństwa na tym przejściu, a tylko odwraca uwagę od

    Teraz jestem w Polsce na urlopie i bardzo mi brakuje przechodzenia na
    czerwonym świetle na własne ryzyko. Chyba dotąd OIDP nie popełniłem
    błedu i nie zawdzięczam nikomu życia bo on mnie zauważył a ja jego nie.

    Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut
    LOOK RIGHT, LOOK LEFT, LOOK BOTH WAYS. Nawet jak jestem smutny,
    zamyślony, zakręcony i patrzę na czubki butów to je zauważę.
    Koszt farby.

    http://edp.org/Germany/London/LookRight.jpg

    Sukces tego rozwiązania polega chyba na tym, że
    1. kierowca nie ma prawa rozjechać (postraszyć) bo ma zielone.
    2. kierowca nie chce kłopotów, nie jest chamski, nie pokazuje wyższości
    3. pieszy czuje się dorosły i odpowiadający za swoje czyny
    (tak jak moze palić papierochy na własną odpowiedzialnosć).

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 14. Data: 2018-11-05 22:14:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-05 o 22:09, PiteR pisze:
    > Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut
    > LOOK RIGHT, LOOK LEFT, LOOK BOTH WAYS.
    Na smartfonie powinny się wyświetlać. :-)

    Robert

  • 15. Data: 2018-11-06 07:00:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 14:10, Miroo pisze:

    > Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść zeświatłami
    > sterowanymi przyciskiem.
    I bardzo dobrze, bo w Polsce to wygląda tak, że wciskasz przycisk,
    czekasz,l przechodzisz na czerwony, potem samochody stoją pr5zed pustym
    przejściem. W wersji hardcore da się wcisnąćm, przejść, wsiąść do
    autobusu i stać na czerwonym w autobusie.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-11-06 08:16:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 05 Nov 2018 22:09:25 +0100, PiteR wrote:
    > Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut LOOK RIGHT, LOOK
    > LEFT, LOOK BOTH WAYS.

    No dobra, ale to rozwiązanie zakłada umiejętność czytania. W Londynie to
    zapewne zdaje egzamin, ale w PL może być różnie.

    > Sukces tego rozwiązania polega chyba na tym, że 1. kierowca nie ma prawa
    > rozjechać (postraszyć) bo ma zielone.
    > 2. kierowca nie chce kłopotów, nie jest chamski, nie pokazuje wyższości

    Dawno temu mieszkałem niedaleko Anglii, za kanałem, i zdarzało mi się
    robić wypady Smartem do Dover lub (rzadziej) Londynu. O tyle fajnie że na
    Smart miał (ma?) na prom 50% zniżki, wciskali mnie zawsze w jakiś dziwny
    kąt.
    Oznakowania dróg faktycznie mają tam bardzo fajne, ale co do chamstwa to
    się nie zgodzę - ludzie niby uśmiechnięci, przepuszczają itd, ale ile się
    natrąbiłem na tych chamów to nie zliczę - niemal wszyscy pod prąd jeżdżą
    i jeszcze zdziwieni się patrzą jak ich kulturalny człowiek wyzywa przez
    okno od buców. A ronda to już w ogóle cyrk na kółkach.

    Mateusz

  • 17. Data: 2018-11-06 08:44:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mateusz Viste pisze tak:

    > Dawno temu mieszkałem niedaleko Anglii, za kanałem

    Zazdraszczam. Po normalnej stronie drogi. Continental to jest to ;)

> [...]

    > zliczę - niemal wszyscy pod prąd jeżdżą i jeszcze zdziwieni się
    > patrzą jak ich kulturalny człowiek wyzywa przez okno od buców. A

    Może to tylko działa samochód - pieszy a samochód - samochód
    na zasadach ogólnych. Kierownicy dostawczych to przeważnie śpieszące
    się chamy. Przy rondach są przejścia "oznakowane" tylko obniżeniem
    krawężnika. Pokonać takie to wyzwanie. Trzeba wyczekać aż wszystkie
    pasy staną w korku i skokami konika szachowego przelecieć na drugą
    stronę. Staram się przechodzić przed autobusami bo autobusiarz to zawód
    zaufania publicznego to moze mnie nie rozjedzie ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 18. Data: 2018-11-06 08:53:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-06 o 07:00, Shrek pisze:

> [...]
    > przejściem. W wersji hardcore da się wcisnąćm, przejść, wsiąść do
    > autobusu i stać na czerwonym w autobusie.

    Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?
    To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do
    takich rozwiązań.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-11-06 09:01:11
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-05 o 14:22, Adam pisze:

    > A od kiedy w PL pieszy zbliżający się do pasów ma pierwszeństwo?
    >
    > PORD art. 14 pkt 1a oraz art. 13, zwłaszcza pkt 8 - gdzie piesi
    > notorycznie wymuszają pierwszeństwo.

    I właśnie o to chodzi - nie o pieszego, tylko o samochód. Kto zapłaci za
    klepanie maski lub utratę zniżek, jak pieszy będzie martwy?
    ;)
    Z drugiej strony - jeśli to będzie gromadka dzieci to i lincz może się
    zdarzyć.
    Czasem lepiej ustąpić. Zbyt wielu kierowców w Polsce traktuje jazdę
    samochodem jak wyścig. Po co?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-11-06 09:06:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    >Trójwymiarowe pasy to w Polsce jeszcze rzadkość. Pierwsze tego typu
    >pasy powstały w Lidzbarku Warmińskim. Teraz czas na Olsztyn.

    >http://olsztyn.wm.pl/547121,Olsztyn-tez-ma-swoje-tr
    ojwymiarowe-pasy.html

    Fajne ... ale czy przepisowe ?

    J.