  • 1. Data: 2016-04-03 20:08:53
    Temat: fotelik tylem do kierunku jazdy - opinie
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chce kupic dla syna fotelik zakladany tylem do kierunku jazdy 9-25kg lub
    9-36kg, jesli chodzi o zalety dot. bezpieczenstaw to juz nieco poczytalem.
    Chodzi mi bardziej o opinie subiektywne, czy dzieci chca ta jezdzic czy
    raczej przodem do kierunku jazdy.
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2016-04-03 20:24:14
    Temat: Re: fotelik tylem do kierunku jazdy - opinie
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-03 o 20:08, adam pisze:
> [...]
    > Chodzi mi bardziej o opinie subiektywne, czy dzieci chca ta jezdzic czy

    Aż musiałem uruchomić googla, żeby uwierzyć, że można 30kg dzieciaka tak
    wozić...

    Jak widać można:

    http://www.tylem.pl/wp-content/uploads/2014/03/tylem
    .pl-montaz-fotelika-tylem-do-kierunku-jazdy-rwf-19.j
    pg

    W praktyce jednak nie wyobrażam sobie zdejmowania butów przed każdym
    wejściem/wyjściem wejściem do/z auta i szczerze mówiąc jak przy tych 9kg
    może i dałby się tak wstawić, to przy 30kg już przypuszczam, że by się
    mocno buntował i marudził z powodu braku miejsca na nogi i wspomnianej
    konieczności zdejmowania butów, bo zabłoconego fotela bym nie chciał.

    Ja wożę zawsze normalnie, odwrotnie tylko niemowlaki.

  • 3. Data: 2016-04-03 21:10:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Aż musiałem uruchomić googla, żeby uwierzyć, że można 30kg dzieciaka tak
    > wozić...

    W którymś z państw skandynawskich jest to obowiązek i w ubiegłym roku nie było
    wypadku śmiertelnego dzieki temu.

    Ale w praktyce.
    Też się nad tym zastnawiałem.
    Ja sprzątam auto raz na jakiś czas ale z dwójką chłopaków których mam
    ja sobie tego nie wyobrażam.
    Syf będzie starszny.
    Zwłaszcza w zimie.
    Dwa w tym momencie chłopaki są w miare samodzielni tzn że sami wchodzą
    i czasami nawet uda im się rozpiąć.
    A tutaj jak ma być w miarę czysto w samochodzie to dzieciak
    jest ubezwłasnowolniony.

    ps
    Troche z innej bajki.
    Żona mia(ła) koleżankę. Która wyszła za faceta o 20 lat starszego.
    KOleżanki się pukały w głowe że z takim starym.
    Tydzień temu był jej pogrzeb. Facet żyje dalej.

    Wierze w przeznaczenie

  • 4. Data: 2016-04-03 21:58:48
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > Chodzi mi bardziej o opinie subiektywne, czy dzieci chca ta jezdzic czy
    Mam maxi cosi mobi 9-25, następny fotelik po "kołysce". Obecnie jeździ
    nim już druga córka. Druga starsza siedzi już w foteliku do 36kg
    przodem. Żadnych buntów nie było ze względu na kierunek jazdy.
    Przydaje się regulacja kąta pochylenia fotelika, ale w takich fotelikach
    to chyba standard.
    Wiadomo że takie foteliki są bardziej upierdliwe, ale w razie "w" ciało
    dziecka jest dużo mniej maltretowane przez przeciążenia.

  • 5. Data: 2016-04-03 22:07:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 12:10:07 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
    > W którymś z państw skandynawskich jest to obowiązek i w ubiegłym roku nie było
    > wypadku śmiertelnego dzieki temu.

    A ile bylo dwa lata temu ?
    Oni tam maja "vision zero".

    J.

  • 6. Data: 2016-04-04 00:04:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > W którymś z państw skandynawskich jest to obowiązek i w ubiegłym roku nie było
    > wypadku śmiertelnego dzieki temu.

    Sądzę że kierunek mocowania fotelików miał w tym znacznie mniejszy udział
    niż różne inne obowiązki tam obowiązujące :)
    I czy aby na pewno jest tam obowiązek wożenia tyłem do kierunku jazdy 30kg
    dzieci? ;)

  • 7. Data: 2016-04-04 08:16:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Chodzi mi bardziej o opinie subiektywne, czy dzieci chca ta jezdzic czy
    Przede wszystkim jakoś nie mogę wyobrazić sobie solidnego mocowania
    fotelika w tej pozycji. A chyba logiczne jest, że fotelik nie powinien
    latać po samochodzie np. przy uderzeniu bocznym. Druga sprawa: nogi.
    Dwulatek bez problemu może tak siedzieć, starsze dziecko nie będzie
    miało co z nimi zrobić i tu pytanie: co się z tymi nogami dzieje w
    trakcie wypadku, bo moim zdaniem wpadają gdzieś między tylną kanapę i
    fotelik. Czy to jest dla nich "zdrowe"?

    Maciek

  • 8. Data: 2016-04-04 09:01:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 20:24:14 +0200, twistedme napisał(a):
> [...]
    > Jak widać można:
    > http://www.tylem.pl/wp-content/uploads/2014/03/tylem
    .pl-montaz-fotelika-tylem-do-kierunku-jazdy-rwf-19.j

    A wygodne to ? Tzn do siedzenia, pomijam inne.
    Czy nadaje sie tylko do amerykanskich samochodow, wielkich.

    J.