  • 1. Data: 2018-03-03 01:22:15
    Temat: fotografia kradnie dusze
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Przeglalem ostatnio ksiazke Jacka Boneckiego - 'Fotograf podrozniczy'
    (czy tez 'Podroznik fotograficzny').
    Strona otworzyla mi sie na poradach nt zwyczajow tubylcow w krajach
    egzotycznych. A konkretnie ze w krajach muzulmanskich nie mozna
    fotografowac ludzi.
    Myslalem ze takie androny powtarzaja tylko na forach onetu etc, ale zeby
    Wielki Podroznik i Fotograf?

    Wydaje sie, ze nie wie on, ze na swiecie jest kilkadziesiat krajow
    muzulmanskich i rozne zwyczaje w nich panuja. Inaczej jest w Arabii
    Saudyjskiej, inaczej w Indonezji, czy Tunezji.
    Zreszta nawet w takim Egipcie w takiej Aleksandrii z fotografowaniem
    ludzi nie bedzie problemu, podczas gdy w Luksorze bedzie z tym znacznie
    gorzej. I nie dlatego ze aparat kradnie dusze, tylko ze tam turyste sie
    za wszytsko kroi (jak w Zakopanem na Krupowkach).
    Za to jak sie pojedzie do mniejszych miejscowosci poza Dolina Nilu to
    raczej nikt nie bedzie sie domagal pieniedzy za pozowanie.

    Za to w Sudanie ludzie sami przyjda do was i beda chcieli zebyscie ich
    fotografowali.

    A z ta kradzieza duszy - odnosze wrazenie ze to coraz wiekszy problem w
    Europie, coraz wieksza paranoja/
    Jak robie zdjecia na ulicy to coraz czesciej ludzie prostestuja.
    Ciekawe co goscie z zagranicy, w tym z krajow muzulmanskich, o tym
    mysla, i jakie historie o nas opowiadaja?
    --
    TA

  • 2. Data: 2018-03-03 12:50:33
    Temat: Re: fotografia kradnie dusze
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Jak robie zdjecia na ulicy to coraz czesciej ludzie prostestuja.
    Moga sobie protestowac, ale i tak ich "akt wyborczy" bedzie transmitowany
    on-line - z kazdej komisji wyborczej, podglad kamerki on-line ma byc.
    Tak postanowil Suweren.

  • 3. Data: 2018-03-05 00:03:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <X...@1...110.121.168>,
    Piotr Karocki <p...@i...org> wrote:

    > Moga sobie protestowac, ale i tak ich "akt wyborczy" bedzie transmitowany
    > on-line - z kazdej komisji wyborczej, podglad kamerki on-line ma byc.
    > Tak postanowil Suweren.

    No, ale mimo to ze sa fotografowani dziesiatki razy dziennie bez ich
    wiedzy i pozwolenia, to wciaz jak ich sie zapyta paranoicznie odmawiaja.
    --
    TA