  • 1. Data: 2018-02-05 00:06:48
    Temat: ftdi_write() i bitbang -- skąd wiadomo że wysłano?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Staram się ogarnąć FT232RL w trybie asynchronicznego bit-bang przy pomocy
    libftdi (Linux) i jedno mi się nie zgadza.

    Wysyłamy dane do chipa przez ftdi_write(). Chip te dane od nas przyjmuje
    (natychmiast) i wypuszcza na swoje GPIO zgodnie z ustawionym baudrate.

    Skąd możemy się dowiedzieć, że dane już zostały przez chip wysłane?
    Drivery D2XX mają FT_GetStatus() ale nie widzę nic takiego w libftdi.

    Chciałbym przeczytać stan innego pinu (przez ftdi_read_pins()) ale dopiero
    wtedy, kiedy będę wiedział, że moje dane wyszły na GPIO.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-02-07 02:06:01
    Temat: Re: ftdi_write() i bitbang -- skąd wiadomo że wysłano?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 00:06:51 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    >
    > Chciałbym przeczytać stan innego pinu (przez ftdi_read_pins()) ale dopiero
    > wtedy, kiedy będę wiedział, że moje dane wyszły na GPIO.

    Proponuję używać d2xx. Funkcja FT_Write zwraca Ci wartość typu FT_STATUS. Jeżeli jest
    to FT_OK, to znaczy że wszystko poszło jak trzeba. Inna wartość, to kod błędu. Ja co
    prawda korzystam z trybu FT245 Synchro FIFO(FT2232H), ale w bitbangu
    najprawdopodobniej jest tak samo od strony softu.

  • 3. Data: 2018-02-07 11:14:35
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.02.2018 um 02:06 schrieb s...@g...com:

> [...]
    Ja co prawda korzystam z trybu FT245 Synchro FIFO(FT2232H), ale w bitbangu
    najprawdopodobniej jest tak samo od strony softu.

    konkretnie trzeba najpierw odinstalować moduł ftdi_sio z jaja. Dopiero
    wtedy możesz użyć d2xx.

    Waldek

  • 4. Data: 2018-02-07 12:06:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > Proponuję używać d2xx.

    Chyba tak się skończy, bo na liście developerów libftdi nikt nie
    odpowiedział...

    > Funkcja FT_Write zwraca Ci wartość typu FT_STATUS. Jeżeli jest to FT_OK,
    > to znaczy że wszystko poszło jak trzeba. Inna wartość, to kod błędu.

    ftdi_write() też zwraca status, to nie o to chodzi.

    Zakładam że po powrocie z funkcji (czy to ftdi_write() z libftdi, czy
    FT_Write() z D2XX) dane zostały wysłane do chipa, a nie, że chip już
    je wypuścił na GPIO.

    Czytałem, że do sprawdzenia tego drugiego służy FT_Status() z D2XX, ale
    nie widzę podobnej funkcji w libftdi...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2018-02-07 12:08:47
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > konkretnie trzeba najpierw odinstalować moduł ftdi_sio z jaja. Dopiero
    > wtedy możesz użyć d2xx.

    Bez tego w ogóle nie uda się otworzyć urządzenia, czy uda, ale będą różne
    jaja (typu nieprawidłowe odczytywane wartości)? Zastanawiam się, czy to
    nie może przekłamywać mi wartości, które czytam z libftdi (a będę mógł
    sprawdzić dopiero wieczorem).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]