  • 1. Data: 2018-11-11 22:43:17
    Temat: gdzie kupujecie olej?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    w kraju kłamczuszków.

    Mam nadzieję, że wiodące hurtownie nie sprzedają podrób
    albo przelewów minerala do butelki syntetyka? ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 2. Data: 2018-11-11 23:11:01
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-11 o 22:43, PiteR pisze:
    > w kraju kłamczuszków.
    >
    > Mam nadzieję, że wiodące hurtownie nie sprzedają podrób
    > albo przelewów minerala do butelki syntetyka? ;)

    Powiem więcej: w/g norm w UE olej syntetyczny wcale nim nie musi być.
    Olej syntetyczny to ponoć taki, który ma 85% takowego w składzie. Reszta
    może być mineralnym. Jeśli chcesz kupić prawdziwy olej syntetyczny, to
    musisz być ekspertem w dziedzinie, albo... skorzystać z doradztwa firmy,
    która ma pojęcie, co sprzedaje. Polecam "filtry to tu" z Gdańska.
    Znajdziesz w Google. Zadzwoń do nich najpierw i przedstaw czego oczekujesz.

    Osobiście za ich doradztwem, jakiś czas temu zacząłem stosować do mojego
    diesla inny olej syntetyczny niż Mercedes zaleca (a zaleca swój własny
    niby-syntetyk). Efekt jest piorunujący - spalanie na zimnym silniku
    spadło o ok 1,5l, a na ciepłym (względem oryginalnego oczywiście),
    niecały litr. Przynajmniej przez kilka pierwszych tys. km. tak jest. Po
    zasyfieniu oleju przez EGR różnica spada. Tak czy owak znacząco droższy
    olej zwraca się finansowo. Dodam, że zmieniam go co 15 tys km.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2018-11-12 08:43:50
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Efekt jest piorunujący - spalanie na zimnym silniku
    > spadło o ok 1,5l,

    Marek, co to za mercedesa masz? Ja nigdy nie obserwowałem żadnej różnicy
    w spalaniu po wymianie oleju. Zmianę kultury pracy jednostki prawie
    zawsze, ale tylko tyle. No i jak zmierzyć spalanie na zimnym silniku?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2018-11-12 08:57:38
    Od: p...@g...com

    -- No i jak zmierzyć spalanie na zimnym silniku?

    szybko :-)

  • 5. Data: 2018-11-12 10:06:32
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >prawdziwy olej syntetyczny, to
    przeciwnie. imo.
    to proste. sa jeszcze tylko dwa.
    liquy molly i motul.
    tak czytalem gdzies w necie...
    co do nazw to moglem narobic bledow. nie interesuje sie tym zbytnio.
    ktos poprawi?

  • 6. Data: 2018-11-12 11:13:40
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj abn140, 12 lis 2018 w news:psbfqp$e7r$1@dont-email.me napisałeś/aś:

    > przeciwnie. imo.
    > to proste. sa jeszcze tylko dwa.
    > liquy molly i motul.

    A Fuchs?

  • 7. Data: 2018-11-12 11:35:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 listopada 2018 11:13:42 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > A Fuchs?

    zaczyna się
    jak się wejdzie na jakieś forum to jaki wątek ma najwięcej odpowiedzi
    o oleju

    Ja od jakiegoś czasu jestem na kupnie samochodu i z racji tego
    łażę po różnych forach
    Motul i Castrol rządzą znaczy najczęściej się je wymienia

  • 8. Data: 2018-11-12 12:09:41
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 12.11.2018 o 10:06, abn140 pisze:
> [...]
    > liquy molly i motul.
    > tak czytalem gdzies w necie...
    > co do nazw to moglem narobic bledow. nie interesuje sie tym zbytnio.

    Po wuj się odzywasz?
    Coś tam gdzieś tam przeczytałeś, nawet nie pamiętasz co i gdzie. Nie
    znasz się, nie interesujesz się. Stosujesz skróty, których znaczenia nie
    rozumiesz. Ale się wypowiesz...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2018-11-12 12:13:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > przeciwnie. imo.
    > to proste. sa jeszcze tylko dwa.
    > liquy molly i motul.

    Mi tam w petrostarze mówili, że do motocykla to akurat motul
    przereklamowany. Jak pociągnąłem temat to powiedzieli, że wszystoko co
    potrzebuje, to żeby spełniał parametry i koenic - reszta to marketing.

    Shrek

  • 10. Data: 2018-11-12 12:14:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2018 o 23:11, Marek S pisze:

> [...]
    > niby-syntetyk). Efekt jest piorunujący - spalanie na zimnym silniku
    > spadło o ok 1,5l, a na ciepłym (względem oryginalnego oczywiście),
    Brzmi jak turbinka kowalskiego:P Dobrze że nie dizel, bo na długich
    przebiegach by ci paliwo zaczął dawać i trzeba odlewać z baku;)

    Shrek