  • 1. Data: 2011-09-20 19:28:08
    Temat: generator sinusa U=30mV, f=30kHz
    Od: ananas <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Potrzebuję wykonać układ do celów laboratoryjnych, który
    będzie generował przebieg sinusoidalny o częstotliwości
    30kHz i napięciu 30mV.
    Przebieg z generatora będzie podawany na prostownik całofalowy na
    wzmacniaczu operacyjnym op27.

    Znalazłem stronę (http://www.dicks-website.eu/fetosc/enindex.htm),
    na której opisane są generatory przebiegów o tak niskim napięciu, jednak
    dla częstotliwości jedynie do 1200Hz.

    Chciałbym prosić o radę jakich elementów użyć do wykonania
    generatora o pożądanej przeze mnie częstotliwości, tak aby dobrze
    współpracował z prostownikiem.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-09-20 19:49:17
    Temat: Re: generator sinusa U=30mV, f=30kHz
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 21:28, ananas pisze:
> [...]
    >
    > Chciałbym prosić o radę jakich elementów użyć do wykonania
    > generatora o pożądanej przeze mnie częstotliwości, tak aby dobrze

    MD

  • 3. Data: 2011-09-20 19:58:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Chciałbym prosić o radę jakich elementów użyć do wykonania
    > generatora o pożądanej przeze mnie częstotliwości, tak aby dobrze

    Możesz wykonać generator na wyższe napięcie i podzielić je nas dzielniku
    złożonym z dwóch rezystorów.
    Pytanie jaki generator. Możesz użyć gotowy scalony generator sinusa np
    MAX038 czy ICL8038. Są już coraz trudniej dostępne, ale da się je
    znaleźć. Możesz też zrobić na układzie cyfrowym robiącym cyfrową syntezę
    sinusa - tzw DDS. Może to być na przykład AD9833 - ale po włączeniu
    zasilania potrzebuje aby go zaprogramować z procesorka czy np z PC
    przez LPT, RS232 czy USB (z pomocą FT323R).

    MD

  • 4. Data: 2011-09-21 08:31:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tzw DDS. Może to być na przykład AD9833 - ale po włączeniu zasilania
    > potrzebuje aby go zaprogramować z procesorka czy np z PC przez LPT, RS232

    DDS-y mają wyjście prądowe - dając mniejszy opornik niż w nocie aplikacyjnej
    od razu uzyska się 30mV.
    Przynajmniej w niektórych przetwornik wyjściowy mnoży próbkę przez napięcie,
    czy prąd podany na jakąś nogę - tą nogą można ustawić amplitudę na wyjściu
    od razu na 30mV.
    P.G.

  • 5. Data: 2011-09-21 19:04:00
    Od: ananas <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 21:58, Mario pisze:

> [...]
    > sinusa - tzw DDS. Może to być na przykład AD9833 - ale po włączeniu
    > zasilania potrzebuje aby go zaprogramować z procesorka czy np z PC przez

    Zależy mi na maksymalnej prostocie układu. Wykorzystam więc ICL8038 z
    dzielnikiem. Dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam.