  • 1. Data: 2017-12-02 17:03:47
    Temat: gioś
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Witam
    Pewnie wielu z Was ma wpis do gioś, chcę zapytać z którą organizacją
    odzysku warto podpisać umowę ? każda ma pewnie plusy i minusy, jakie są
    wasze doświadczenia ?

  • 2. Data: 2017-12-03 16:39:14
    Temat: Re: gioś
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 02.12.2017 o 17:03, pilocik pisze:
    > Witam
    > Pewnie wielu z Was ma wpis do gioś, chcę zapytać z którą organizacją
    > odzysku warto podpisać umowę ? każda ma pewnie plusy i minusy, jakie są
    > wasze doświadczenia ?
    Podzielę się pewną historią, gdyż podkreśla pewne absurdy.
    Swego czasu importowałem baterie/akumulatory. Związane z tym jest trochę
    obowiązków, m.in. zbiórka zużytych baterii i akumulatorów. Ja miałem
    umowę z pewną firma w tym zakresie. Tak się złożyło, że miałem sporo kg
    zużytych akumulatorków GSM. Zapytałem się firmy, która mnie obsługiwała,
    czy mogę przywieźć do siedziby. Jakże wielkie było moje zdziwienie, jak
    się okazało, że przywieść mogę, oni coś z tym zrobią, ale nie mogą mi
    tego rozliczyć na poczet obowiązku ustawowego. Czyli właściwie nie
    istniało nic innego jak opłacanie ekwiwalentu. Czy taki był zamysł
    prawodawcy?
    EM

  • 3. Data: 2017-12-03 17:32:30
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik EdiM napisał:
    > Czy taki był zamysł
    > prawodawcy?

    Posadka dla pociotków? Bardzo możliwe.

    Wczoraj miałem szybki pomysł na urządzonko, poszperałem na all i taki kwiatek:

    towar z firm recyklingowych
    http://allegro.pl/drukarka-epson-stylus-c42sx-i68661
    22472.html

    Biuro zadowolone bo sprzętu się pozbyło, firma recyklingowa zarobiła na
    odbiorze elektrośmieci, urzędnik zarobił, może nawet allegro zarobi,
    tylko się cieszyć:)

  • 4. Data: 2017-12-03 19:11:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.12.2017 o 17:32, Bytomir Kwasigroch pisze:

> [...]
    >
    > Biuro zadowolone bo sprzętu się pozbyło, firma recyklingowa zarobiła na
    > odbiorze elektrośmieci, urzędnik zarobił, może nawet allegro zarobi,

    ja tak tylko gwoli... zauważenia.... takie drukarki są dostępne na olx w
    dziale oddam gratis. jak by chwilowo nie było, to najbliższy punkt skupu
    złomu i... po cichutku taką też dostaniesz za piwo.

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-12-03 19:45:20
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Posadka dla pociotków? Bardzo możliwe.

    co nie zmienia faktu, że mają za co karać - to jest pewnie główny cel
    istnienia tej instytucji :(

  • 6. Data: 2017-12-04 00:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Dec 2017 16:39:14 +0100, EdiM napisał(a):
> [...]
    > się okazało, że przywieść mogę, oni coś z tym zrobią, ale nie mogą mi
    > tego rozliczyć na poczet obowiązku ustawowego.

    A dlaczego nie moga ?

    > Czyli właściwie nie
    > istniało nic innego jak opłacanie ekwiwalentu. Czy taki był zamysł
    > prawodawcy?

    Jesli placisz cos do fikusa, to na pewno jest to zgodne z zamyslem :-)

    Poza tym "oni cos z tym zrobia" czyli w zasadzie prawidlowo - towar
    jest utylizowany, a ty placisz :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-12-04 00:23:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Dec 2017 08:32:30 -0800 (PST), Bytomir Kwasigroch
    napisał(a):
> [...]
    >
    > Biuro zadowolone bo sprzętu się pozbyło, firma recyklingowa zarobiła na
    > odbiorze elektrośmieci, urzędnik zarobił, może nawet allegro zarobi,

    Jesli drukarka znajdzie drugie zycie u kogos, to i Unia powinna byc
    zadowolona. Tzn ten dzial od smieci i surowcow, bo ten od VAT i
    prowizji to juz niekoniecznie :-)

    Tylko:
    a) "do dalszej odsprzedazy", nie sprawdzona ... ktos tu frajera szuka?

    b) "na czesci" ... a gdzies w tych przepisach zdaje sie jest "kto
    demontuje poza punktami demontazu podlega karze ..."

    J.

  • 8. Data: 2017-12-04 09:21:28
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 02.12.2017 17:03) --
    > Witam
    > Pewnie wielu z Was ma wpis do gioś, chcę zapytać z którą organizacją
    > odzysku warto podpisać umowę ? każda ma pewnie plusy i minusy, jakie są
    > wasze doświadczenia ?

    Organizacji odzysku dużo nie ma, łatwo przeprowadzić analizę rynku.

    Moje doświadczenia sprzed 2 lat, gdy zmieniałem OO:

    Płaci się za kilogram, ale chyba wszyscy mają pewne minimum roczne,
    co dla małej firmy może być zabójcze (minima rzędu kilku tys. zł).
    Jeśli masz małą firmę (w sensie mało kg na sprawozdaniach) to szukaj
    po tych minimach właśnie.
    Inny kwiatek to termin wypowiedzenia umowy - kiedyś miałem, że umowa
    wypowiadana ze skutkiem na koniec roku, z 6-miesięcznym(!) terminem
    wypowiedzenia. Czyli wypowiedzieć trzeba było do końca czerwca.

    Ja mam obecnie umowę z TOM, jestem zadowolony, merytorycznie
    kompetentni i potrafią wyjaśniać problemy laikom, sami przypominają
    o obowiązkowych sprawozdaniach, długie terminy płatności.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 9. Data: 2017-12-04 10:51:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > "do dalszej odsprzedazy", nie sprawdzona ... ktos tu frajera szuka?

    Taki BOMIS AD2017:-(
    Swoją drogą jak poza specjalną firmą nie można demontować, to ja już
    chyba na dożywocie "zarobiłem".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2017-12-04 16:05:27
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    pilocik wrote:

    > Witam
    > Pewnie wielu z Was ma wpis do gioś, chcę zapytać z którą organizacją
    > odzysku warto podpisać umowę ? każda ma pewnie plusy i minusy, jakie są
    > wasze doświadczenia ?
    To chyba nie ma znaczenia z jaką podpiszesz.
    Jest obowiązek posiadania numeru i składania sprawozdań o ilości i masie i
    tyle.

    Ja za to jestem ciekawy czy można składać sprawozdania z pominięciem takiej
    firmy i z czym to się wiąże.

    Bo w głębi to czuję się trochę jak frajer, który płaci (fakt, że nie są to
    kosmiczne pieniądze), nie wiadomo za co.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl