  • 1. Data: 2019-03-20 18:06:54
    Temat: głośność opon pic na wodę?
    Od: Peter <p...@o...pl>

    zmieniłem wielosezon NEXEN Nblue 185/60 R15 db=69
    na
    kormoran letnie 205/45 R16 db=71

    i na tych drugich jest o wiele ciszej

    WTF?
    oba praktycznie nowiusieńkie budżetowe zestawy 2018 opon

    ten parametr decybeli to chyba głośnośc spuszczania powietrza

  • 2. Data: 2019-03-20 19:12:59
    Temat: Re: głośność opon pic na wodę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >oba praktycznie nowiusieńkie budżetowe zestawy 2018 opon
    >ten parametr decybeli to chyba głośnośc spuszczania powietrza

    Po pierwsze - o ile fizyczna moc dzwieku o 2dB glosniejszego jest
    sporo wieksza, to na ucho byloby tylko ciut wiecej.
    ale wiecej a nie znacznie ciszej.

    Byc moze kwestia czestotliwosci i twoj samochod lepiej tlumi to co
    kormoran generuje ... a moze faktycznie pic na wode ... albo efekt
    rozmiaru, innej felgi itp ..

    J.

  • 3. Data: 2019-03-20 19:21:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 18:06, Peter pisze:
> [...]
    > oba praktycznie nowiusieńkie budżetowe zestawy 2018 opon
    >
    > ten parametr decybeli to chyba głośnośc spuszczania powietrza

    Jakie stare były pierwsze? Kormorany nowe?

    Też tak kiedyś miałem. Stare opony stały się zwyczajnie twarde i do tego
    "zjechane". Nowe jako bardziej elastyczne zwyczajnie były cichsze.
    Generalnie zawsze odczuwam z początku (po zmianie opon) cichszą pracę,
    później jest coraz głośniej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 4. Data: 2019-03-20 19:24:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-20 o 18:06, Peter pisze:
    > zmieniłem wielosezon NEXEN Nblue 185/60 R15 db=69
> [...]

    Ząbkowanie opon?

  • 5. Data: 2019-03-20 20:02:53
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 20.03.2019 o 19:21, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > "zjechane". Nowe jako bardziej elastyczne zwyczajnie były cichsze.
    > Generalnie zawsze odczuwam z początku (po zmianie opon) cichszą pracę,

    przeczytaj tekst 2 linijki powyżej początku Twojej wypowiedzi;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2019-03-20 20:20:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 20:02, tck pisze:

    > przeczytaj tekst 2 linijki powyżej początku Twojej wypowiedzi;)

    Upss, nie doczytałem :) Czyli HGW :)
    ...mozliwe jednak że wielosezon z uwagi na inny rodzaj i gumy i bieżnika
    w jakiejś temperaturze jest głośniejszy. Tak nie kombinowałem w realu.
    Inna sprawa to szerokość opony. Pamiętam że na szerszych też jakby mam
    ciszej...Ktoś pewnie gdzieś nakłamał w tych db :)

  • 7. Data: 2019-03-21 00:58:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-20 o 18:06, Peter pisze:
    > zmieniłem wielosezon NEXEN Nblue 185/60 R15 db=69
> [...]

    Po prostu decybele kiepsko nadają się na miarę subiektywnej uciążliwości
    hałasu.

    Pewnie pieszy usłyszy samochód na tych co mają 71dB z większej
    odległości niż ten na tych 69dB.
    Co nie zmienia tego że te niby cichsze mogą denerwująco buczeć, a
    głośniejsze neutralnie szumieć.

    Do tego jest to głośność na zewnątrz samochodu

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 8. Data: 2019-03-21 05:56:08
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-03-20 o 19:24, Poldek pisze:

    > Ząbkowanie opon?

    dokładnie, to słychac na tych wielosezonowych, taki świst zależny od
    prędkości, tylko dlaczego wskaźnik tego nie oddaje

    kupiłem najtańsze kormorany za 750zł 4sztuki a tu tak różnica

  • 9. Data: 2019-03-21 06:01:54
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    > "zjechane". Nowe jako bardziej elastyczne zwyczajnie były cichsze.
    > Generalnie zawsze odczuwam z początku (po zmianie opon) cichszą pracę,

    to wiem że opony twardnieją z wiekiem ale tu różnica jest minimalna,
    nexeny są z końca 2018 a kormorany 5 tydzień 2019

  • 10. Data: 2019-03-21 06:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 05:56:08 +0100, Peter napisał(a):

    > dokładnie, to słychac na tych wielosezonowych, taki świst zależny od
    > prędkości, tylko dlaczego wskaźnik tego nie oddaje

    Bo mierzy opony nowe, rowne.

    Poza tym plotki donosza, ze to od samochodu zalezy - dana opona w
    jednym zabkuje, a w drugim nie.

    A na stanowisku pomiarowym ... nie, tam i tak za krotko, zeby
    zabkowala :-)

    J.