  • 1. Data: 2009-08-29 19:10:52
    Temat: gniazdka antenowe przelotowe - na odwrót
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Z pewnych powodów planuję wykorzystać standardowe antenowe gniazdo
    przelotowe (osobne złącza TV i FM) w dość nietypowy sposób - wpuścić
    sygnał przez złącze TV a następnie dwoma przewodami w ścianie rozesłać w
    do dwóch pomieszczeń. Czyli gniazdo pracowałoby jako rozgałęźnik z dwoma
    wyjściami. Jakiego tłumienia mogę się spodziewać w takiej konfiguracji i
    czy będzie ono różne dla dotychczasowego wejścia i odejścia gniazda
    (czyli przewodu wchodzącego i wychodzącego do kolejnego gniazda)?
    Docelowo w sumie z tego gniazda miałoby być zasilane jedno gniazdo
    końcowe oraz jedno przelotowe+jedno końcowe więc wolałbym wyjście o
    mniejszym tłumieniu wykorzystać dla tej drugiej części instalacji.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2009-08-29 19:33:14
    Temat: Re: gniazdka antenowe przelotowe - na odwrót
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    badworm wrote:

> [...]
    > końcowe oraz jedno przelotowe+jedno końcowe więc wolałbym wyjście o
    > mniejszym tłumieniu wykorzystać dla tej drugiej części instalacji.

    Jesteś pewny? Dobre gniazda przelotowe maja tłumienie wsteczne rzedu 20dB,
    tłumienie przelotowe ok. 1.5dB, czyli bedziesz miał jakieś -20dB na
    we, -21.5dB na wy przelotówki. Raczej poleciłbym wziać rozgałeziacz
    4-1050MHz czy podobny i przykrecić go w środku puszki. Albo skanibalizuj
    gniazdo i wsadź do środka splitter.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-08-29 19:36:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Z pewnych powodów planuję wykorzystać standardowe antenowe gniazdo
    > przelotowe (osobne złącza TV i FM) w dość nietypowy sposób - wpuścić
    > sygnał przez złącze TV

    Jeżeli to gniazdo przelotowe typu GAP... to tłumienie rzedu 30dB (ZTCP)

> [...]
    > wyjściami. Jakiego tłumienia mogę się spodziewać w takiej konfiguracji i
    > czy będzie ono różne dla dotychczasowego wejścia i odejścia gniazda

    bedzie j.w.

    > (czyli przewodu wchodzącego i wychodzącego do kolejnego gniazda)?
    > Docelowo w sumie z tego gniazda miałoby być zasilane jedno gniazdo

    Ogólnie porażka!

    Włodek

  • 4. Data: 2009-08-29 20:07:16
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > końcowe oraz jedno przelotowe+jedno końcowe więc wolałbym wyjście o
    > mniejszym tłumieniu wykorzystać dla tej drugiej części instalacji.

    http://www.satel.com.pl/pl/index.php?action=katalog/
    produkcja

  • 5. Data: 2009-08-31 08:30:54
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > .....wpuścić
    > sygnał przez złącze TV a następnie dwoma przewodami w ścianie rozesłać w
    > do dwóch pomieszczeń.

    Nic sensownego z tego nie wyjdzie, sprawdzone empirycznie, kiedyś
    spróbowałem tego z ciekawości ;-). Każde gniazdo (odgałęźnik też) jest
    kierunkowe, czyli za dobrze nie prześlesz sygnału wstecz...

  • 6. Data: 2009-08-31 20:29:45
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Aug 2009 21:33:14 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
    > we, -21.5dB na wy przelotówki. Raczej poleciłbym wziać rozgałeziacz
    > 4-1050MHz czy podobny i przykrecić go w środku puszki. Albo skanibalizuj

    Dzięki za informację, dam rozgałęźnik w środku tylko będę musiał
    pokombinować jak estetycznie wprowadzić koncentryk - ten, którym będzie
    dochodził sygnał.

  • 7. Data: 2009-08-31 20:56:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    badworm wrote:

    > Dzięki za informację, dam rozgałęźnik w środku tylko będę musiał
    > pokombinować jak estetycznie wprowadzić koncentryk - ten, którym będzie
    > dochodził sygnał.

    Przykrec drania tak, by wejscie (gniazdo F najlepiej) wylazilo z dziury (na
    ka,towniku), a z drugiej strony dasz ka,towe wtyki F i masz gotowe.

    Waldek