  • 1. Data: 2014-07-23 15:31:33
    Temat: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    nurtuje mnie pytanie: na pietrze - a dom mam wysoki i izolowany 20 + 5 od strony
    strychu, skosy niewielkie - w gorace dni jest ukrop. na dole jest milutko i zimno a
    pietro + 10 stopni. prawdopodobnie winna jest czarna blachodachowka.

    sie zastanawiam jak tanio zorganizowac delikatne chlodzenie pietra (3 pokoje +
    lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a moze dorzucic
    jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?

    pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2014-07-23 16:09:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 lipca 2014 15:31:33 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:

    > sie zastanawiam jak tanio zorganizowac delikatne chlodzenie pietra (3 pokoje +
    lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a moze dorzucic
    jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?

    Rekuperator jest od wentylacji, nie od schladzania pomieszczen :)
    Fakt ze dzieki niemu mozna np. w nocy ochlodzic dom o te 2-3stC ale
    w duze upaly i tak na poddaszu bez klimatyzacji bedzie cieplo. Bezwzglednie
    zainteresuj sie lepiej klimatyzacja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-07-23 16:55:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    Dnia 2014-07-23 15:31, Użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a moze dorzucic
    jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?

    Rekuperator to się na niewiele zda.
    A zamiast klimy to pompa ciepła, która ochłodzi pomieszczenia i wodę
    ogrzeje.

  • 4. Data: 2014-07-23 17:36:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "decore-meble.pl" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > sie zastanawiam jak tanio zorganizowac delikatne chlodzenie pietra (3
    > pokoje + lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a
    > moze dorzucic > jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?

    Wszystkie trzy rozwiązania jednocześnie dadzą dobry efekt - tyle że nie
    będzie tanio :-)

    Kwestia tego co lubisz. Ja lubię świeże powietrze więc klima bez wentylacji
    jest dla mnie nieakceptowalna, już po chwili czuję zaduch i co z tego że
    jest w pomieszczeniu zimniej skoro nie ma czym oddychać.

    Z drugiej strony zrobienie dobrej wentylacji z rekuperatorem pozwoli Ci
    oszczędzić "zimno" - sprawi że dom będzie się wolniej nagrzewał, ale na
    kilka gorących dni z rzędu niewiele pomoże.

    Wrzucenie dodatkowej warstwy na pewno jest wskazane niezależnie od tego czy
    później zainwestujesz w wentylację czy klimatyzację czy oba rozwiązania.

    Skoro różnica wynosi aż 10 stopni to myślę że jednak należałoby zacząć od
    izolacji, bo taka różnica oznacza że coś jest mocno "skopane" więc pewnie
    zimą niepotrzebnie przepłacasz za ogrzewanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-07-23 17:53:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 23 lipca 2014 17:36:52 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Skoro różnica wynosi aż 10 stopni to myślę że jednak należałoby zacząć od
    > izolacji, bo taka różnica oznacza że coś jest mocno "skopane" więc pewnie
    > zimą niepotrzebnie przepłacasz za ogrzewanie.

    ...a czamu nikt jego nie pyta o okna połaciowe :) a wiele tych okien on ma?

    :-)

    b.

  • 6. Data: 2014-07-23 17:57:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Jul 2014 06:31:33 -0700 (PDT), decore-meble.pl

    > prawdopodobnie winna jest czarna blachodachowka.

    Raczej brak "szpary" wentylacyjnej.

    Na wiosnę zmieniłem gont na blachodachówkę -- oprócz wcześniej obecnej waty
    między krokwiami (10cm) i w suficie pod strychem (też 10cm) poszedł jeszcze
    styropian między kontrłaty na dachu. Do tego zrobili wentylację na łatach
    (czyli rzeczona "szpara", tj. szczelina) i jest chłodniej na poddaszu o
    jakieś 6-8 stopni oraz chłodniej o 20-30 stopni na strychu ;) w stosunku do
    gontu leżącego na papie i deskowaniu.

    > sie zastanawiam jak tanio zorganizowac
    > delikatne chlodzenie pietra (3 pokoje + lazienka)
    > czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy

    Tylko klimatyzacja. Mnie ratuje życie od paru sezonów split na ścianie. Ale
    to rozwiązanie upierdliwe jest: hałas robi, wichurę i ma krótkotrwałe
    działanie, bo mury i dach nadal grzeją. Schłodzi się, wyłączy, a po 1-2h
    znowu upał, i znowu trzeba hałasować. Dlatego właśnie w nowym domu będę
    integrować klimę z WM (choć planuję proste mury zamiast poddasza
    użytkowego).

    Możesz rzeczywiście zainteresować się PC do CWU (Hewalex) -- grzać CWU i
    jednocześnie chłodzić poddasze. Ale to musisz rozważyć konkretnie pod
    siebie, bo jeśli masz mały zbiornik CWU to wiele tym niestety nie
    ochłodzisz.

    > rekuperator

    ??

    > a moze dorzucic jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?

    IMO szkoda kasy na to.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2014-07-24 10:53:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ...a czamu nikt jego nie pyta o okna połaciowe :) a wiele tych okien on
    > ma?

    Ja zakładam, że ma tam jakieś roletki, bo inaczej to brzmi jak skarga
    dziecka które stoi w zimie w rozpiętej kurtce i marudzi że mu zimno.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-07-24 11:12:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 lipca 2014 17:57:52 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > to rozwiązanie upierdliwe jest: hałas robi, wichurę i ma krótkotrwałe
    > działanie, bo mury i dach nadal grzeją. Schłodzi się, wyłączy, a po 1-2h

    To sobie kup klime z inwerterem, a nie najtansza on-off. Mam w biurze i
    po osiagnieciu wlasciwej temperatury zmniejsza moc i jest wtedy cichutka.

    > Dlatego właśnie w nowym domu będę
    > integrować klimę z WM (choć planuję proste mury zamiast poddasza
    > użytkowego).

    Moje zdanie na ten temat znasz :D
    Dlaczego ta klima myslisz teraz Ci tak halasuje? Bo zeby cos schlodzic -
    musi :) WM tez bedzie musiala. Wiec albo bedzie glosna albo nie bedzie
    chlodzic wydajnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-07-24 11:24:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Jul 2014 02:12:00 -0700 (PDT), Adam

    > Moje zdanie na ten temat znasz :D

    Znam i nie musisz się powtarzać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2014-07-24 11:25:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Jul 2014 17:36:52 +0200, Ergie

    > Wszystkie trzy rozwiązania jednocześnie dadzą dobry efekt

    Wg mnie dodanie ocieplenia na dachu nic nie da. Sąsiad się budował parę lat
    temu akurat w czasie jak montowałem klimę narzekając na wysoką temp. na
    moim poddaszu użytkowym -- oczywiście polecałem mu odrazu zrobić klimę,
    żeby potem nie cierpiał. On nie zrobi, bo daje 40 cm waty na dachu i mu nie
    będzie klima potrzebna. Teraz ma ponad 30 stopni na poddaszu. :P

    --
    Pozdor Myjk