  • 11. Data: 2014-12-28 07:17:58
    Temat: Re: Bal na Titanicu
    Od: " 666" <...@...6>

    Oto skutki rządów kopacza, co przekopal teren na metr w głąb, i jego bandy
    rozbójników:
    http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1y&t=l&a=ln&b=0&r=chfp
    ln+eurpln+gbppln

    -----

  • 12. Data: 2014-12-28 11:37:34
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2014-12-25 16:56, S pisze:

    > I teraz... Jeśli ktoś wie, w którym momencie NBP zainterweniuje, ten
    > zarobi kuuuupę pieniądza, bo kupi pozycję krótką w szczycie, a sprzeda
    > po ogłoszeniu interwencji. Proste.

    Teraz to zabawa tylko dla insiderów. IMvHO raczej nie ma co się w
    najbliższym czasie interwencji NBP spodziewać, a nawet celowo pozwolą
    PLNa sponiewierać żeby eksport ruszył.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2014-12-28 13:41:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.D." m7omhe$pto$...@n...news.atman.pl

    > Teraz to zabawa tylko dla insiderów. IMvHO raczej nie ma co się
    > w najbliższym czasie interwencji NBP spodziewać, a nawet celowo
    > pozwolą PLNa sponiewierać żeby eksport ruszył.

    Dzięki lewarkowi insajder (o ile dobrze rozumiem użycie tego
    słowa) nie musi mieć wspólników, od których by pożyczył szmal.

    Forex (nie tylko Forex -- także giełda czy inwestycje w nieruchomości)
    ssie pieniądze od naiwnych i nieświadomych do (wyczerpania?) świadomych.
    Niby nic złego -- naturalna selekcja doprowadzi do wymarcia niemądrych?
    Tak jednak nie będzie, gdyż:

    stratny naiwniak:

    poprosi społeczeństwo o wsparcie i miłosierdzie
    (być może grożąc tym, którzy odmówią wsparcia)
    wyszukiwać będzie sposobności do niepłacenia swoich zobowiązań
    w ostateczności zacznie kraść, a nawet rabować

    zaś oligarcha narzuci innym ludziom (także nieinwestorom) swoje ,,prawa''.

    IMO nie można zabronić złego inwestowania dóbr należących
    do inwestora, ale można uświadamiać naiwnych inwestorów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-12-29 17:42:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" m7o7ak$qkn$...@n...supermedia.pl

    : http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1y&t=l&a=ln&b=0&r=chfp
    ln+eurpln+gbppln

    Pln umacnia się?... Cisza zapadła na grupie... Strach? Czy wyczekiwanie? ;)

    Szwajcarzy ponoć ;) potrafią w referendum zadecydować o kursowaniu franka. :)
    Rosjanie mają do rzucenia 500 miliardów dolców (chyba 75 miliardów wrzucili)
    celem uspokojenia kursowania... Ameruykańce po prostu drukują nowe, usprawnione
    dodatkami/przyprawami -- zachęcając do kupowania... Natomiast pln dryfuje pomiędzy
    różnymi kursami?... Ciekawe, jak radzą sobie Brytyjczycy (na krawędzi rozpadu)
    i (pęczniejący) Europejczycy...

    Ciekawe też, jak wypadnie pojedynek USA-FR rozgrywany w Donbasie...

    IMO RP nie stać na eksportową produkcję wojny -- co
    najwyżej na produkcję komponentów wojennych...

    Ciekawe, kto zajmie się marketingiem... Na scenie będzie tłoczno...
    Jakoś trzeba będzie szukać klienta pod nową produkcję... ;)
    Ćwierć wieku temu było łatwo -- jeden producent, obszerne rynki
    karteli narkotykowych i wojen domowych typu jugosłowiańskiego...

    Putin chciał mało -- przycupnąć obok wielkich mocarstw...
    (wejścia do Donbasu w błękitnych hełmach razem z Wielkimi)
    Podjął wyzwanie i będzie musiał stawić czoła...

    Marnie to widzę -- toż lada moment wejdą do gry Chiny i Indie...

    Putin I Łagodny stawia na małe straty -- Krym zajął zgodnie z prawem
    (obalenie Janukowycza dało na chwilę władzę krymskiemu parlamentowi)
    bez profanacji symboli państwowych, z poszanowaniem religii (niby
    miał łatwo? -- obok prawosławnych są tam Tatarzy, i to odwieczni)
    i marginalnie małymi (jak na wojnę) stratami w ludziach...

    Amerykanie i Brytyjczycy masowo mordują, trują uranem
    zubożonym wystrzeliwanym w makabrycznych ilościach...

    Wkrótce rozgrywka...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-12-30 20:01:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-12-25 o 11:36, S pisze:

> [...]
    > margines bezpieczeństwa... dość duży. Na kwocie 2,3 mln właśnie
    > zarobiłeś 230.000zł. Teraz bierzesz te 330.000zł (kapitał+dochód),
    > kupujesz krótką pozycję, bo wiesz, że NBP od poniedziałku ma
    > interweniować, a to zbije kurs... powiedzmy o kolejne 10gr. Tym razem
    > kupiłeś z dźwignią 7,5 mln euro (po 4,35). Spadło 10gr i zarobiłeś
    > 750.000. No to masz wraz z kapitałem... okrągły milion. Ile Ci to
    > zajęło? Całe... 2 tygodnie kurs leciał z 4,17 do 4,35. Jeśli tyle zajmie
    > powrót to "operacja" będzie trwała... miesiąc. 10-krotny zysk.
    > Oczywiście 100.000 inwestycji to jest mało...

    I to jest powód dla którego odwlekane jest wprowadzenie Euro w Polsce.

  • 16. Data: 2014-12-31 09:13:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "t-1" m7uspt$59u$...@p...nask.net.pl

    > I to jest powód dla którego odwlekane jest wprowadzenie Euro w Polsce.

    IMO łatwiej zapanować nad kilkoma wspólnymi walutami
    (euro, amero, azjato) niż nad masą narodowych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2015-01-01 13:16:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

[...]

    http://wpolityce.pl/polityka/227895-pelna-para-tocza
    -sie-w-po-potajemne-rozmowy-o-szybkiej-wymianie-prem
    ier-ewy-kopacz

    Pełną parą toczą się w PO potajemne rozmowy o szybkiej wymianie premier Ewy Kopacz

    Największe szanse na zostanie nowym szefem rządu ma minister obrony Tomasz
    Siemoniak, zaś Ewa Kopacz miałaby wrócić na stanowisko marszałka Sejmu

    Problemem jest tylko to, że właściwie nie wiadomo, co z Kopacz zrobić po
    dymisji. Dominuje pogląd, że mogłaby wrócić na stanowisko marszałka Sejmu,
    co rozwiązałoby kłopot, jaki PO ma ze skompromitowanym Radosławem Sikorskim.
    Powrót Kopacz na fotel marszałka Sejmu nie byłby dla niej upokarzający,
    a jednocześnie byłoby to świetne uzasadnienie dla pozbycia się Sikorskiego.
    Powszechne jest w POprzekonanie, że powrót Kopacz na fotel marszałka bez
    trudu dałoby się uzasadnić przy pomocy prorządowych mediów, bo nawet one
    są poirytowane tym, jak rzadzi Ewa Kopacz, czemu wyraz dał niedawno np.
    Jacek Żakowski.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2015-01-03 00:56:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" m7s0ap$hb5$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > różnymi kursami?... Ciekawe, jak radzą sobie Brytyjczycy (na krawędzi rozpadu)

    Dokonując poboru w galeriowej ścianie BZWBKKBSg dwóch nowiuteńkich banknotów
    o nominałach 10 pln każdy, uświadomiłem sobie, że piszę głupoty -- toż nowe
    plny są wyżej cenione (choćby lokacyjnie) od starych, zatem nieprawdą jest
    dryfowanie złotówki...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'