  • 21. Data: 2019-08-29 07:45:42
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-28 o 23:34, xbartx pisze:
    > Od jakiegoś czasu interesuje się krypto między innymi od strony
    > technicznej i widzę że to ma potencjał i za niedługo będzie to mniej
    > więcej tak samo powszechne jak Internet.

    A interesowałeś się kopaniem? To wg mnie była najmądrzejsza decyzja w
    kwestii krypto. Co miesiąc trochę wisienek (jak to mówią) ale pewnych.

    Przestałem śledzić kilka miesięcy temu.

  • 22. Data: 2019-08-29 14:27:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-28, xbartx <x...@b...net> wrote:

    [...]

> [...]
    > technicznej i widzę że to ma potencjał i za niedługo będzie to mniej
    > więcej tak samo powszechne jak Internet.

    Dopóki ktoś nie policzy ile to bezsensownie wciąga prądu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2019-08-29 15:01:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Internet?
    No wciąga.
    Policz średnio 60 wat na komputer.
    Powiedzmy pół miliarda ludzi (nie liczę smarfoniarzy).
    500000000x60=60 Gigawatów (60 tysięcy megawatów).
    Ile w PRL-bis produkujemy chwilowo?

    -----

  • 24. Data: 2019-08-29 17:41:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-29, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Internet?

    Nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2019-08-29 18:51:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ty nie, ja tak.

    -----

  • 26. Data: 2019-08-29 19:34:45
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 23:51, z pisze:
    > Nie chodzi o aktualną cenę ale o dużo większe ryzyko stracenia
    > wszystkiego co wpłacił niż te inne opcje które podałeś.

    Owszem. Często tak właśnie się buduje portfel: od aktywów bez ryzyka
    (lokaty), przez aktywa małego ryzyka do aktywów wysokiego ryzyka.
    Widełki - jak kto lubi, jednak na te ostatnie stawiać należy niewielką
    część kapitału (która w przypadku sukcesu da oczywiście duże zwroty).

    > To dalej jest RULETKA

    bo?

    > Jest bardzo rozrzutny/niemądry? Ma rodzinę, dzieci?

    10% pensji minimalnej, jakieś 4-5% średniej krajowej, pewnie 3-4%
    warszawskiej i 1-2% informatyka ze stolicy to... rozrzutność?

    > Widzę że młody jesteś. Takie myśli mi krążyły jakieś 30 lat temu ;-)

    Ja jestem wiecznie młody! ;-)
    Interesuje mnie eksperyment sam w sobie. Można dużo gadać o PPK na
    przykład, ale czy się sprawdzą to pokaże dopiero CZAS. Zupełnie jak przy
    OFE.

    > Nie ma złotego środka. Jedni twierdzą że nieruchomości/złoto, inni że
    > inwestować trzeba w siebie to znaczy w umiejętności, szkolenia dzięki
    > którym będzie się więcej zarabiać. Są też poglądy (wydające się na
    > pierwszy rzut oka jako staroświeckie) że najlepszym zabezpieczeniem na
    > starość są DZIECI.

    Moim zdaniem dywersyfikacja to klucz. Wliczając w to zagranie w lotto
    powiedzmy raz na pół roku przy kumulacji. Tak, znam prawdopodobieństwo.
    3 zł jednak nie zbawi, a potencjalny zwrot z kapitału jest wystrzelony w
    kosmos. Biorąc pod uwagę jak trudno jest się doczekać kumulacji rzędu
    25-30 mln nie pozostaje nic innego jak wnioskować, że ktoś jednak wygrywa.

    > Temat na długą debatę.
    >
    > Na pewno dorosły, wykształcony człowiek nie chodzi do kasyna aby odłożyć
    > coś na starość.

    Oby ów dorosły, wykształcony człowiek nie musiał potem chodzić po
    śmietnikach.

  • 27. Data: 2019-08-29 19:40:52
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-26 o 20:00, z pisze:

    > Już lepiej było zainwestować w koparkę i kilkadziesiąt zł miesięcznie
    > wychodzić na plus.

    Koszty prądu będą większe od zarobku.

  • 28. Data: 2019-08-29 19:45:08
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-28 o 16:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Myślisz, że dałby radę spieniężyć?

    A dlaczego nie?

    > Spójrz na to inaczej:
    > Facet miał półmilionowy złoty róg, ostał mu się ino sznur za marne 10 tysi.

    79.000 zł na dziś z zainwestowanych 10.000 to nadal całkiem sporo. Jak
    na tym wyjdzie - czas pokaże. Mnie zainteresował eksperyment. Nie znam
    też produktu, na którym takie dokładanie dałoby szanse chociażby zbliżyć
    się do tego zysku. Gdyby np. kupował za 200zł/mc waluty i nimi nie
    obracał to stopa zwrotu byłaby gorsza niż na lokacie. Nieruchomości za
    200zł/mc się nie kupi. Złota też nie... Hmmm...

  • 29. Data: 2019-08-29 19:46:31
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-29 o 07:45, z pisze:

    > A interesowałeś się kopaniem? To wg mnie była najmądrzejsza decyzja w
    > kwestii krypto. Co miesiąc trochę wisienek (jak to mówią) ale pewnych.

    Z tego co wiem to rachunek za prąd w warunkach PL kompletnie przekreśla
    zyski. Pomijam, że koparki potrafią kosztować więcej niż ten gość wydał
    na cały eksperyment przez ponad 4 lata.

  • 30. Data: 2019-08-29 20:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    >A dlaczego nie?

    >79.000 zł na dziś z zainwestowanych 10.000 to nadal całkiem sporo.
    >Jak na tym wyjdzie - czas pokaże. Mnie zainteresował eksperyment.

    Trzeba bylo sprzedac, jak bylo warte pol mln.
    A dzis odkupic za te 79 tys ...

    >Nie znam też produktu, na którym takie dokładanie dałoby szanse
    >chociażby zbliżyć się do tego zysku.

    Przeciez nie zarobil dokladajac, tylko dlatego, ze zainwestowal dawno
    temu w "walute", ktora bardzo zdrozala.
    Poki drozala, to trzeba bylo trzymac, a jak zacela taniec - to
    sprzedac i nie kupowac ... az zacznie drozec.

    A teraz pomysl, ze znow sie powtorzy, i jego 79 tys stanie sie warte
    10 tys ...

    >Gdyby np. kupował za 200zł/mc waluty i nimi nie obracał to stopa
    >zwrotu byłaby gorsza niż na lokacie. Nieruchomości za 200zł/mc się
    >nie kupi.

    Ale za pol mln mozna ... bylo

    >Złota też nie... Hmmm...

    Zloto akurat moglby kupic, jak nie co miesiac, to co dwa.
    Ale o zlocie dyskutowalismy - nieruchawy towar, ale akurat jako
    inwestycja na emeryture moze sie sprawdzic.

    J.