  • 31. Data: 2014-11-02 01:08:12
    Temat: Re: Blat do warsztatu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 1 Nov 2014 16:39:24 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > No zaraz - sam napisałeś "Nawet jak sobie nim wywołasz spięcie?" - zeby
    > wywolac spiecie to urzadzenie tez musi byc pod napieciem ? ;-)

    Tak, ale niekoniecznie 230V. Miałem na myśli zabawy z czymś w okolicach
    12V, co i tak położone nieopatrznie na metalowym blacie może spowodować
    mały fajerwerk i koniec zabawy. Taki blat to jedynie do prac mechanicznych.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 32. Data: 2014-11-02 10:27:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 listopada 2014 01:08:08 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > mały fajerwerk i koniec zabawy. Taki blat to jedynie do prac mechanicznych.

    No racja. Ale zawsze sobie mozna jakas podkladke dobra wykombinowac do
    takich delikatniejszych prac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2014-11-07 10:47:51
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Adam pisze:

    > No zaraz - sam napisałeś "Nawet jak sobie nim wywołasz spięcie?" - zeby
    > wywolac spiecie to urzadzenie tez musi byc pod napieciem ? ;-)
    >
    > Rozne sa sytuacje - ostatnio naprawialem zasilacz od laptopa - no trzeba
    > podpiac do pradu i pomierzyc. I niech okaze sie ze kabel sie "wymietosil"
    > i wylazl na wierzch. Na drewnianym nic sie nie stanie dopoki przypadkiem
    > go nie dotkniesz - wtedy prad poplynie przez cale Twoje cialo do ziemi,
    > na uziemionym metalowym blacie po prostu wybije roznicowke :-)
    > pozdr.

    Do takich prac to używa się podwyższonego stołu i wysokiego drewnianego
    taboretu z małym okrągłym siedziskiem - tak mniej więcej jak stołek
    barowy. Wysoki - żeby nogi do podłogi nie sięgały, małe siedzisko - żeby
    łatwo z niego było spaść jak jednak prąd popieści (lepiej spaść i się
    odłączyć jak tkwić podłączony...)

    --
    Darek

  • 34. Data: 2021-01-23 13:30:57
    Od: SYLWESTER BRZEŹNICA <s...@g...com>

    Ja zdecydowanie polecam płytę MPB. Pomagałem znajomemu w montażu takiego blatu u
    niego i od razu zdecydowałem się na wymianę u siebie. Przede wszystkim płyta jest
    bardzo trwała i wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne, ale do tego jest łatwa w
    utrzymaniu.

  • 35. Data: 2021-01-23 14:45:38
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-01-23 o 13:30, SYLWESTER BRZEŹNICA pisze:
> [...]
    bardzo trwała i wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne, ale do tego jest łatwa w

    Jako nakładka klejona przykręcana? Czy to blat w 1 kawałku jak tak
    jakiej grubości? Można poprosić o producenta?
    Generalnie są 6 i 8 mm ale to cienkie.
    Nie lepiej sklejkę szalunkową? 21 mm lub 24 w cenie 20% niższej MPB...
    do której i tak coś trzeba pod spód. (Chyba że zakładamy spód z osb + MPB)?

    Robak

  • 36. Data: 2021-01-23 15:39:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Jan 2021 14:45:38 +0100, Sir_Robak napisał(a):

    > Nie lepiej sklejkę szalunkową? 21 mm lub 24 w cenie 20% niższej MPB...

    Dokładnie. Sztywna i wytrzymała. Na dodatek często można kupić używaną
    za grosze.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 37. Data: 2021-01-23 17:51:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    bardzo trwała i wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne, ale do tego jest łatwa w

    myślę że po prawie 7 latach Maciek dał sobie rady i blat już stoi.

    --
    Irokez

  • 38. Data: 2021-01-24 21:45:05
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-01-23 o 17:51, Irokez pisze:

    > myślę że po prawie 7 latach Maciek dał sobie rady i blat już stoi.

    I super! może powie jak się pisała po latach ;)

    Robak

  • 39. Data: 2021-02-21 19:09:46
    Od: Krzysztof Jedynak <k...@g...com>

    sobota, 23 stycznia 2021 o 14:45:39 UTC+1 Sir_Robak napisał(a):
> [...]
    > do której i tak coś trzeba pod spód. (Chyba że zakładamy spód z osb + MPB)?

    My dokręcaliśmy właśnie do OSB 18mm MPBa o grubości 6mm, całość osadzona na stalowym
    stelażu. Szalunkowa sklejka może i byłaby OK pod względem ogólnej trwalości ale wg
    mnie MPB jest bardziej wytrzymała na jakieś poważniejsze obicia itp. Dodatkowym
    plusem jest fakt, że nie musisz zabezpieczać krawędzi itp, a przy sklejce w
    miejsacach cięcia pasuje zaimpregnować - jak coś Ci spadnie i zrobi się "wgniotka" to
    też pasuje podłatać, żeby wilgoć nie podeszła. Producent to chyba HPL Direct a
    przynajmniej tak nazywa się sklep skąd to braliśmy.

  • 40. Data: 2021-02-22 14:13:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spadaj spamerze.

    -----