  • 1. Data: 2014-07-22 13:00:13
    Temat: Bonusy od banku bez podatku, może.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Premia-od-ban
    ku-jest-wolna-od-podatku,wid,16767417,wiadomosc.html

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 2. Data: 2014-07-22 16:19:53
    Temat: Re: Bonusy od banku bez podatku, może.
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-07-22 13:00, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >

    > http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Premia-od-ban
    ku-jest-wolna-od-podatku,wid,16767417,wiadomosc.html

    Ciekawe czy kiedyś jakiś bank wpadnie na pomysł, iż zamiast dawać 3%
    brutto na lokacie do 10.000zł, da powiedzmy 0,1%, ale założenie lokaty
    będzie premiowane "nagrodą" 300zł netto...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-07-22 17:06:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jul 2014 16:19:53 +0200, S napisał(a):
> [...]
    > brutto na lokacie do 10.000zł, da powiedzmy 0,1%, ale założenie lokaty
    > będzie premiowane "nagrodą" 300zł netto...

    Polisolokata ?

    J.

  • 4. Data: 2014-07-22 17:24:13
    Od: "oszczedny" <o...@p...pl>

    mozna powiedziec, ze bgzoptima juz dal... bo wygldalo to wlasniwie w ten
    sposob- zalozenie konta osczednosciowego z lokata 4% i do tego poza
    odsetkami 100 za zalozenie i utrzymanie salda na odpowiedni dzien. moze nie
    dokadnie to samo ale blisko ;)
    pozdrawiam
    oszczedny

  • 5. Data: 2014-07-22 17:26:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Jul 2014 17:06:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > Polisolokata ?

    To regulują zupełnie inne akty prawne

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2014-07-23 09:13:02
    Od: Villgefortz <i...@g...com>

    Ten pomysł już był wewnętrznie analizowany przez co najmniej jeden bank (a
    prawdopodobnie więcej). Sam wyrok zresztą nie jest pierwszy z tej linii, więc sprawa
    nie jest świeża. W skrócie: formalnie pomysł z premią bez podatku zamiast
    oprocentowania z podatkiem zadziała, ale biorąc pod uwagę ryzyka, w tym m.in.
    klauzulę obejścia prawa podatkowego w OP na 2015 i planowane zmiany w PIT dotyczące
    cashbacku, skórka niewarta wyprawki. Jako krótkotrwały instrument marketingowy to
    jeszcze, ale jako dłuższy mechanizm optymalizacyjny (jak niegdyś zaokrąglanie) - nie.

  • 7. Data: 2014-07-23 11:14:53
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 16:19:53 UTC+2 użytkownik S napisał:

    > Ciekawe czy kiedyś jakiś bank wpadnie na pomysł, iż zamiast dawać 3%
    >
    > brutto na lokacie do 10.000zł, da powiedzmy 0,1%, ale założenie lokaty
    >
    > będzie premiowane "nagrodą" 300zł netto...

    to moze dac 300 punktow a nie PLN?
    Te 300punktow mozna potem "wydac" na podukty bankowe chocby prowizje albo w skrajnym
    przypadku..obnizenie oprocentowania jakiegos kredytu.

    a wymiana na PLN dopiero wtedy gdy klient sobie tego zazyczy.

  • 8. Data: 2014-07-25 13:41:47
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-07-23 09:13, Villgefortz pisze:
> [...]
    jeszcze, ale jako dłuższy mechanizm optymalizacyjny (jak niegdyś zaokrąglanie) - nie.

    Nie do końca się z Tobą zgodzę. Pomysł z lokatami antybelkowymi dawał na
    pewno miliony dochodu klientom. Wydaje mi się, że pozycja niektórych
    banków (np. Idea Banku) wręcz została ugruntowana właśnie dzięki tego
    typu rozwiązaniom.
    Banki wchodzą np. w zakupy grupowe, premie tabletowe itd. Sęk w tym, że
    IB oferuje lokatę z tabletem, ale ów tablet jest nazbyt wysoko
    wyceniony. Czyli więcej dostanę za lokatę po podatku niż za lokatę z
    tabletem bez podatku, jeśli zdecyduję się ów tablet sprzedać np. na Allegro.

    Sporo firm weszło z system Payback. Tam nie ma limitów, co do punktów -
    z tego, co wiem to są one naliczane od dowolnej wartości. I teraz
    wyobrażam sobie lokatę roczną na 1.000zł (0,1%) premiowaną 4000 punktów
    payback. Jeden odpowiada 1gr. Podatku nie ma. Punkty wymieniam sobie np.
    za bony do Reala, Empiku, BP itd.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-07-25 13:44:54
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-07-23 11:14, Krzysiek pisze:
    > to moze dac 300 punktow a nie PLN?

    Bardzo dobry pomysł.

    > Te 300punktow mozna potem "wydac" na podukty bankowe chocby prowizje albo w
    skrajnym przypadku..obnizenie oprocentowania jakiegos kredytu.

    Payback by mi się tu widział. Ale Twój pomysł też byłby ciekawy, np. w
    odniesieniu do Aliora. Zakładam lokatę 1000zł 12M i dostaję upust 40zł
    na zakup np. euro w kantorze aliora.
    --
    Pozdrawiam