  • 61. Data: 2015-03-05 19:37:44
    Temat: Re: Brak swobody zapoznania się z umową
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Nie jest, bo obejmuje przypadek obecności osoby "z firmy"
    > w miejscu podpisywania umowy.
    > ---
    > To jest w tej SIEDZIBIE czy nie jest ?

    Nie jest.
    Taki przypadek przecież wytyka Ci MadMan.
    FYI: istotna większość transakcji "zakupu w sklepie"
    nie jest zawierana w siedzibie firmy.
    Między przedsiębiorcą (firmą) a przedsiębiorstwem
    ("składnikami majątkowymi i niemajątkowymi") jest
    niewielka szczelina prawna znana pod pseudonimem "przepaść".

    > "Zdalnie" oznacza *brak* obecności osoby w DANYM miejscu
    > (fakt łączenia się środkami telekomunikacyjnymi).
    > ---
    > I jest to SIEDZIBA ?

    Nie jest. I to jest najistotniejsze (że potrzebny jest
    *osobny* warunek, nie związany ze "zdalnością").
    Jak dane OSOBY siedzą twarzą w twarz to NIE MA "zdalnej
    umowy".

    > (jest jakaś istotną kwestia którą teraz rozstrzygamy?)

    Tak.
    Fakt, że Madman pokazywał Ci czarno na białym, że przepis
    dotyczy NIE TYLKO umowy zawieranej zdalnie, na co zacząłeś
    wyciągać jakieś argumenty od czapy.
    Przepis dotyczy RÓWNIEŻ umowy zawieranej "poza lokalem".
    Ale *nie* "zdalnie" (więc część przepisu dotyczącej
    "zawierania zdalnego" by jej nie dotyczyła).
    ---
    Ale weź przestań, że robi różnicę czy kupujesz pizzę przez telefon czy
    idziesz tam osobiście. To są archaizmy. Istotną różnicę robi czy się strony
    umawiają czy tylko akceptują czyjeś warunki podpisem. Tylko tego się nigdy
    nie dowiesz jak nie będzie możliwości odstąpienia od pochopnie "zawartej"
    umowy.

  • 62. Data: 2015-03-05 19:39:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > I jak tej odmowy dowiedziesz ?

    Nagraniem.
    ---
    Ty obowiązek videorejestracji zawierania umów chcesz wprowadzić ???

  • 63. Data: 2015-03-05 19:41:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m"

    > Ale według mnie powinno być to uregulowane i nakazywać,
    > bo to kraj ludzi bardzo naiwnych.

    Regulowanie tego nie ma sensu, ale ja bym chętnie widział taką
    regulację, że umowa która jest zbyt skomplikowana żeby
    średniointeligentny obywatel był wstanie ją przeczytać ze zrozumieniem w
    ciągu 10 minut, jest nieważna.
    ---
    O to to. Dotyka sedna problemu a nie pierniczenie o tym, że ktoś kogoś
    oszukał bo mu nie pokazał umowy a jak pokaże to nie oszuka bo dajmy na to
    stara babcia akurat zrozumie co tam pisze a nie zda się na deklarację
    słowną, że jest ok.

  • 64. Data: 2015-03-05 19:43:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-05, re <r...@r...invalid> wrote:

    [...]

    > Skoro "nadal jest problem z takimi naciągaczami" to widać przepisy nie
    > działają i nie wiem po co o nich w ogóle piszesz.

    Nie rozumiesz że nie działają dlatego, że ludzie się o to nie upominają
    albo mają problemy z ich wyegzekwowaniem, a nie dlatego że jest brak
    przepisów? I Twoją odpowiedzią jest co? Utworzenie kolejnej martwej
    regulacji, którą wszyscy będą mieć w dupie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2015-03-05 19:48:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer"

    [...]

> [...]

    przepisów? I Twoją odpowiedzią jest co? Utworzenie kolejnej martwej
    regulacji, którą wszyscy będą mieć w dupie?
    Nie nie, to Ty nie rozumiesz, że twoje 14 dni na odstąpienie od umowy i 14
    dni starej babci to zupełnie co innego. Dlatego wydaje Ci się, że "na tych
    przepisach zbudujemy arkę"

  • 66. Data: 2015-03-06 00:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, m wrote:

    > Czyli instytucja głupka koronnego :).

    Dobrze brzmi :D
    Tu jest jedno "ale" - zacząć by trzeba od mechanizmu kontroli posłów,
    czy rozumieją prawo nad którym głosują.

    pzdr, Gotfryd