  • 11. Data: 2015-02-02 13:01:39
    Temat: Re: Cięcie wiśni teraz?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    news:slrnmct9fe.bn1.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > To może lepiej poczytać coś obszerniejszego. Na przykład dzieła zebrane
    > Józefa Ignacego Kraszewskiego. Czas do właściwej pory cięcia szybciej
    > zleci.

    Hejka. Świetny pomysł szczególnie, że Kraszewski wiekszość swojej
    twórczości poświęcił cięciu drzew i krzewów owocowych.
    Pozdrawiam kwerendowo Ja...cki

  • 12. Data: 2015-02-07 10:14:47
    Temat: Odp: Cięcie wiśni teraz?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Generalnie im mocniej drzewo jest cięte tym bardziej odrasta. Stąd trzeba
    zachować zdrowy rozsądek i ciąć mądrze. Tylko to co konieczne, właściwie w
    myśl zasady im mniej tym lepiej.

    > Hejka. Co do wilków, to najlepiej wyłamywać wilki w lecie jak mają
    > dopiero kilkanaście centymetrów długości.
    > Pozdrawiam instruktywnie Ja...cki

    Tu bym się nie zgodził. W najlepszym układzie może to dotyczyć młodych
    drzew, niskich, na podkładkach skarlających. W moim sadzie mam jeszcze
    drzewa szczepione na Antonówce lub M26 - duże, rozłożyste. Wyłamywanie setek
    kilkunastocentymetrowych wilków jest praktycznie niewykonalne. Ale nie to
    jest najważniejsze. Takie wyłamane wilki od razu wyrastają na nowo, więc po
    co ta cała robota? Ja wycinam wilki w czasie cięcia letniego - na 2-3
    tygodnie przed planowanym terminem zbioru. Wilki wprawdzie odrastają,
    zwłaszcza po cieciu odmian wczesnych, u późnych minimalnie, ale są
    conajwyżej parucentymetrowe i można je spokojnie pozostawić do następnego
    sezonu. Cięcie letnie jest zabiegiem do którego jestem przekonany - jabłka
    mają słuszny rumieniec, wyglądają pięknie. Wykonuję je co roku, chociaż jest
    to zabieg pracochłonny. Ale czego to sie nie robi na własnej zagrodzie;-)

    Pozdrawiam Johnny

  • 13. Data: 2015-02-07 13:00:04
    Temat: Re: Odp: Cięcie wiśni teraz?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 10:14:47 +0100, Johnny napisał(a):

    > Generalnie im mocniej drzewo jest cięte tym bardziej odrasta.

    Tia....
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/17-mln-zl-kary-z
    a-przyciecie-drzew-na-smierc-n55516.html

  • 14. Data: 2015-02-07 14:35:35
    Temat: Odp: Odp: Cięcie wiśni teraz?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    > Tia....
    > http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/17-mln-zl-kary-z
    a-przyciecie-drzew-na-smierc-n55516.html

    Odróżnij przycięcie pazurów od amputacji ręki;-)

  • 15. Data: 2015-02-07 15:01:08
    Temat: Re: Odp: Odp: Cięcie wiśni teraz?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 14:35:35 +0100, Johnny napisał(a):

    > Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    a-przyciecie-drzew-na-smierc-n55516.html

    > Odróżnij przycięcie pazurów od amputacji ręki;-)

    JA odróżniam, ale LAIK niekoniecznie - więc nie pisz laikowi "generalnie im
    mocniej..." 333-)