    From: "pi0tr3k" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: !! Clo w wysylce HELP !!
    Date: Thu, 15 May 2003 14:18:05 +0200

    witam
    otoz mialem dysk twardy seagate, ktory ma fabryczna gwarancje trzyletnia,
    jednak w naszym kraju zapewniowa jest ona maksymalnie na okres 2 lat. Dysk
    ulegl uszkodzenia i nie moglem oddac go do gwarancji poniewaz minal termin.
    Dzialala jednak jeszcze gwarancja producenta i dysk wyslalem do oddzialu w
    holandii. Oni odeslali mi nowy dysk, jednak urzad celny przy wartosci dysku
    41 usd narzucil mi oplaty celne 67.30 zl. Dodatkowo UPS narzucil cos co
    widnieje na paragonie jako "prowizja wykladowa" co mnie kosztowalo dodatkowe
    79.30 zl. Wyslalem dokumenty (firmowowane przez ups) z prosba o zwolnienie z
    oplat celnych z kserokopia dowodu nadania dysku przez Poczte Polska z zalo
    cznymi znaczkami oplaty skarbowej wartosci 15 zl. Koszt calego przedsiewzi
    ecia wzrosl niebotycznie.
    Czy moge sie w takim wypadku domagac jakichs zwrotow kosztow np. umozenia
    cla. Dysk jest praktycznie ten sam tylko wymieniowy na sprawny. Czy praktyka
    oclenia takiego sprzetu jest w tym wypadku sluszna??
    prosze o pomoc
    Piotrek