  • 81. Data: 2024-03-19 07:29:14
    Temat: Re: Co z tymi samochodami?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 00:36, Marcin Debowski pisze:

    > Rozumiem, że tu chodzi o jakieś wstydzenie się za pomysły rządu? :)
    Niestety, nie .
    Rząd i obywatele są mocno ze sobą związani, w końcu to obywatele
    demokratyczne ten (i każdy inny) wybrali.

    No
    > to kwestia raczej obywatelstwa, nie narodowości. Za narodowość to się
    > mozna wstydzić jak pobratymcy zachowują się jak bywa, że się zachowują.
    > Nie ma to z obywatelstwem za dużo wspólnego, a bardziej z kulturą
    > związaną z daną grupą społeczną.

    Kwestia obywatelstwa czy narodowości jest drugorzędna.
    Kolego Tomasik niepotrzebnie roztrząsa jakieś prawnicze niuanse, kto
    jest Polakiem a kto nie.

    A sprawa jest prosta: Urodziłem się w Polsce, mówię po polsku, mam dom i
    rodzinę w Polsce, więc zmiana paszportu nie zrobi ze mnie Chińczyka.

    Jestem Polakiem i tego się wstydzę, to wszystko.
    Wielokrotnie pytałem, z czego mógłbym być dumny w RP ale odpowiedzi nie
    dostałem.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 82. Data: 2024-03-19 10:17:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Mar 2024 07:29:14 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Wielokrotnie pytałem, z czego mógłbym być dumny w RP

    W polskich internetach onuce swobodnie chwalą się swą miłością do Fiutina i
    nie mają z tego tytułu nieprzyjemności, o łagrze nie wspominając.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 83. Data: 2024-03-19 12:27:18
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > W żadnych okolicznościach?

    Czego nie rozumiesz z kodeksu wykroczeń?

  • 84. Data: 2024-03-19 12:31:54
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > To wiem.
    > Dlatego wstyd być Polakiem,

    Przecież ty jesteś kacapem :D

  • 85. Data: 2024-03-19 13:29:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Przecież ty jesteś kacapem :D

    Ja na dziesięciolecia zapamiętałem zwrot z artykuliku z Gazety Wyborczej
    "Ja, jako (dyżurna) Polka wstydzę się za ...".
    AFAIR potem GW walnęła gościnnie parę tekstów "Ja, jako Rosjanin wstydzę
    się za ...". Patentów "na (taką) metodę" RP3 nie przyznaje AFAIK.

    Wzajemności zasada najświętszą jest.

    --
    A. Filip

  • 86. Data: 2024-03-19 13:40:09
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > W polskich internetach onuce swobodnie chwalą się swą miłością do Fiutina i
    > nie mają z tego tytułu nieprzyjemności, o łagrze nie wspominając.

    I czasem szkoda, że tych brudasów niestety się czyta.

  • 87. Data: 2024-03-19 13:45:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Czego nie rozumiesz z kodeksu wykroczeń?

    Nie zapamiętałeś jak prokuratura parę razy chciała podciągnąć
    spowodowanie wypadku samochodowego przez kierowcę pod katastrofę w ruchu
    lądowym? AFAIR im się nie udało i było to (za bardzo) naciągane ale mi
    wyobraźni starcza na przypadki gdy byłoby to *bardzo* uzasadnione.
    A że rzadkie++ to też.

    Wiec to że niemal zawsze to "tylko" Kodeks Wykroczeń nie znaczy że
    przenigdy i w żadnych okolicznościach nic cięższego.

    Plac im. Wojskowego Zamachowca Stanu w centrum Warszawy został
    "wojskowym poligonem" [A], powinieneś nie zapominać że prawnie da
    się zrobić z koziej dupy trąbę. IMHO PO-ministrowie Sienkiewicz i Bodnar
    kontynuują tradycję PiS-ministra Błaszczaka i Wałęsy-ministra prof. UW
    Falandysza :-)

    [A] https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,226577
    43,plac-pilsudskiego-jak-wojskowy-poligon-minister-b
    laszczak-wprowadza.html

    --
    A. Filip

  • 88. Data: 2024-03-19 15:59:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Mar 2024 13:45:35 +0100, A. Filip wrote:

> [...]
    > lądowym? AFAIR im się nie udało i było to (za bardzo) naciągane ale mi
    > wyobraźni starcza na przypadki gdy byłoby to *bardzo* uzasadnione.

    podciągnięcie wypadku jest w miarę łatwe.
    Na podstawie praktyki sądowej, katastrofa ma miejsce jeśli
    poszkodowanych jest co najmniej 10 osób.
    Choc zasada niepisana, więc niektóre sądy mogą przyjąć np 5 osób.
    Poza tym "zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w
    wielkich rozmiarach,", więc niekoniecznie muszą być rzeczywiście
    poszkodowani.

    Znacznie gorzej z
    Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym

    Jedziesz sobie 70km/h przez miasto ... a jak na chodniku bedzie grupa
    przedszkolaków?

    J.

  • 89. Data: 2024-03-19 17:07:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie znamy składu odległych planetoid. Spekulujemy zwykle na podstawie
    > widm emisyjnych* (jeśli coś wysyła promieniowanie EM), które dostarczają informacji
    o składzie elementarnym ale
    > już nie za bardzo o związkach chemicznych.
    >
    > http://pe.org.pl/articles/2016/9/65.pdf

    Ok - skoro tak piszesz, to pewnie masz rację - ty jesteś specjalistą.

    Odnoszę się do tego, że jakąś metodę proponowali chłopaki z WAT ale bez
    dalszego ciągu - nie wiem czy trudności natury inżynieryjnej czy po
    prostu nie ma zapotrzebowania, bo można na boczek wszystkich a to że to
    uciążliwe to nie problem kontrolujących.

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi
    =89978449&url=https://repo.bg.wat.edu.pl/docstore/do
    wnload/WAT0361e80750f24244910c7763c1875343/13%2B%252
    81%2529.pdf%3FentityType%3Darticle&ved=2ahUKEwifgdXL
    2oCFAxV7efEDHSxoA2wQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw0N2GRa5SCnk
    b5O3XhkhsCN
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2024-03-19 18:14:24
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Wiec to że niemal zawsze to "tylko" Kodeks Wykroczeń nie znaczy że
    > przenigdy i w żadnych okolicznościach nic cięższego.

    Nie zajmuj się prawem. Praktykuj dalej swoje mądrości z dupy.