  • 211. Data: 2014-10-23 09:22:44
    Temat: Re: [OT] Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 23:08:34 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Tak więc nie dziw się, że Ghost robi sobie z Ciebie jaja.

    Kurcze to taki typowo polskie chyba:
    Jak ktoś osiągnie sukces w mniejszej czy większej skali to wysmiac zdyskredytować
    itp.
    Kurcze skoro Adam pewnie ciężko przez lata pracował nad rozwojem swojej firmy, firma
    przynosi dochody, rozwija się, człowieka dzięki temu stać na to czy owo to czemu ma o
    tym nie pisać. Czy my Polacy musimy tylko narzekać, krytykować itp.?
    To chyba taka zazdrość że komuś się udało, nie ukrywa tego itp.
    Wcale bym się nie zdziwił jak zaraz donosy do skarbówki si e pojawią że Adam Sz
    wybudował dom za pół miliona, pewnie jeszcze ma samochód i ze dwa razy do roku na
    wycieczki jeździ- więc uprzejmie proszę to sprawdzić

  • 212. Data: 2014-10-23 09:33:13
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    to że ty teraz tutaj coś pierdniesz znaczy tyle że pierdnąłeś.

    > Dla mnie niewielkie bo w granicach 10 złotych miesięcznie. Dla ciebie dużo większe.
    jeśli twierdzisz że ja jęczę to zobaczymy jak ty jękniesz jak ten podatek wejdzie.
    Podatek katastralny to jeden z lepiej ściąganych podatków na świecie. Próba oszustwa
    = dotkliwa kara z przymusowym wykupem nieruchomości przez państwo włącznie.
    Niepłacenie = wejście na hipotekę. Do tego podatku powstało powiedzenie że dwóch
    rzeczy nie można uniknąć. Śmierci i zapłacenia podatku katastralnego. Na innych daje
    się orżnąć US. Na tym nie.

    widzę, że kolega socjalista chętnie by dowalił tym co mieskają na swoim
    podatkami. Ale to są tylko Twoje pobożne życzenia i konfabulacje.

    A co do samej ustawy to też wymyślasz, bo ustawy jeszcze nie ma a sposób
    poboru podatku katastralnego i jego wyliczania jest bardzo różny w
    różnych krajach.

  • 213. Data: 2014-10-23 09:44:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Kurcze to taki typowo polskie chyba:

    Niestety, z tym że nie polskie a Ghost'owskie. Nie wszyscy Polacy tak mają,
    nawet nie większość, a śmiem twierdzić że spora mniejszość. Tyle że niestety
    to jets ta głośna mniejszość która "jest wszędzie".

> [...]
    > firmy, firma przynosi dochody, rozwija się, człowieka dzięki temu stać na
    > to czy owo to > czemu ma o tym nie pisać. Czy my Polacy musimy tylko

    Bo niektórzy są głupi i nie rozumieją że jak ich sąsiad jest bogaty to
    lepiej dla nich bo płaci większe podatki z których oni też korzystają.

    > To chyba taka zazdrość że komuś się udało, nie ukrywa tego itp.

    Ludzie normalni wnioskują tak: Sąsiad ciężko pracował i kupił sobie nowe
    auto. Ja też chcę nowe auto to będę ciężej pracował/wezmę
    nadgodziny/poszukam pracy dodatkowej.

    Chory człowiek wnioskuje tak: Sąsiad kupił nowe auto to pewnie oszukiwał
    kradł i mordował bo skoro ja sobie nie mogę pozwolić na nowe auto to znaczy
    że nikt inny uczciwy też nie może.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 214. Data: 2014-10-23 09:47:14
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    W dniu czwartek, 23 października 2014 00:20:57 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > [...]
    > Ale nie znam ani jednego pracownika ktory zarabia wiecej niz 10k pln :-)
    > Wiec jak lepiej pracowac - jako pracownik czy wlasciciel firmy? :-) Pytanie
    > retoryczne.
    > [...]

    Widzisz Adam - to że nie znasz, to efekt, że Ty działasz na inną skalę.
    I oceniasz wszystko z wąskiej perspektywy swojego miasteczka.

    To, że Ty nie płacisz swoim pracownikom więcej niż 10k, to nie znaczy,
    że nikt tego nie robi. Jest w Warszawie wiele firm, gdzie pracownicy
    by się mocno zdziwili, że ktoś może zarabiać mniej niż 25k.

    To dobry spawacz potrafi bez problemu wyciągnąć 10k, a co dopiero
    inne profesje (akurat kolega szuka do pracy dobrego spawacza).

    Wydaje mi się, że ani Ghost, ani kogutek nie są złośliwi, ani tym
    bardziej niczego nie zazdroszczą - może jedynie mają dystans do Twojej
    wizji świata.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 215. Data: 2014-10-23 09:56:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > a jednak probujesz tej presji :-)
    > czy to aby kulturalnie?

    Jeśli spodziewanie się odpowiedzi na proste pytanie na grupie _dyskusyjnej_
    nazywasz presją to masz kilka możliwości:
    1. Kupić sobie słownik i dalej trolować z użyciem słów które rozumiesz.
    Dalej merytorycznie będzie to dno, ale przynajmniej językowo poprawnie.
    2. Iść do psychologa aby Ci wytłumaczył, że to że ktoś pyta podczas dyskusji
    to jest coś normalnego i że jak się palnęło bzdurę to nie jest wielkim
    wstydem się do niej przyznać.
    3. Dorosnąć, zebrać się na odwagę i zachować jak mężczyzna - czyli przyznać
    do palnięcia bzdury bez pokrycia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 216. Data: 2014-10-23 10:08:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 09:47:15 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > To, że Ty nie płacisz swoim pracownikom więcej niż 10k, to nie znaczy,
    > że nikt tego nie robi. Jest w Warszawie wiele firm, gdzie pracownicy
    > by się mocno zdziwili, że ktoś może zarabiać mniej niż 25k.

    Mam znajomych z calej Polski - i to przede wszystkim z branzy IT, ktora jest
    najlepiej oplacana branza chyba i nikt tyle nie zarabia :) Nie zaklinaj
    rzeczywistosci :-) Pozatym sama statystyka - sposrod ludzi ktorych znam
    wiekszosc (zdecydowana) to pracownicy. Przedsiebiorcow jest niewielka czesc.
    A mimo to prawie kazdy przedsiebiorca radzi sobie znacznie lepiej niz
    pracownicy (co po prostu widac).

    > To dobry spawacz potrafi bez problemu wyciągnąć 10k, a co dopiero
    > inne profesje (akurat kolega szuka do pracy dobrego spawacza).

    10k po ilu latach doswiadczenia? :-) Oczywiscie - przedsiebiorca tez odrazu
    kokosow nie zarabia (ba, moze nawet dlugo ciagnac ze strata nim firma zacznie
    przynosic zyski) ale ma znacznie lepsza szanse rozwoju niz spawacz i nie da
    sie temu zaprzeczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 217. Data: 2014-10-23 10:18:24
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Adam" wrote in message
    ps.com...

    > A mimo to prawie kazdy przedsiebiorca radzi sobie znacznie lepiej niz
    > pracownicy (co po prostu widac).

    Ale wiesz, że co roku praktycznie ilość likwidowanych firm jest
    równa ilości firm otwieranych ? Jakiś czas temu to było około 400 tysięcy
    podmiotów rocznie... tyle plajtowało.

> [...]
    > przynosic zyski) ale ma znacznie lepsza szanse rozwoju niz spawacz i nie da

    Ależ oczywiście, że tak. Ja też prowadzę swój biznes i doskonale
    rozumiem Twój punkt widzenia. Jednak muszę być (czasem wbrew sobie) w
    kontrze do Twojego zdania ;), bo naprawdę są różne opcje na życie i nie
    znaczy wcale, że gorsze - więc czasem staję w obronie tych "szarych
    etatowców z blokowisk", których mam czasem wrażenie, uważasz za gorszych.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 218. Data: 2014-10-23 10:20:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-23 09:22, Kris wrote:

    > Kurcze to taki typowo polskie chyba:
    > Jak ktoś osiągnie sukces w mniejszej czy większej skali to wysmiac zdyskredytować
    itp.

    Ale zauważ, że IMHO Ghost nie wyśmiewa się z sukcesu/biznesu Adama tylko
    z jego Adamocentrycznego modelu świata.

> [...]
    czemu ma o tym nie pisać. Czy my Polacy musimy tylko narzekać, krytykować itp.?
    > To chyba taka zazdrość że komuś się udało, nie ukrywa tego itp.

    Bez przesady. Z całym szacunkiem dla trudu Adama włożonego w rozwój
    biznesu i jego firmy, ale ta skala sukcesu to nie jest nic
    niespotykanego w branży IT.

    A im dalej od "kopania rowów", tym kasa większa. I to po u obu stron:
    zarówno pracodawcy jak i pracobiorcy.

    > [...]

    EOT bo robi się już mocno offtopicowo.

    Piotrek

  • 219. Data: 2014-10-23 10:27:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 08:46:58 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > Jesteś niewolnikiem swojej działalności gospodarczej 24h/ na dobę.
    > Niewolnikiem swoich klientów, którzy płacą Ci abyś wykonywał dla
    > nich usługę. Niewolnikiem US, ZUSu i tej całej bandy z wiejskiej
    > i innych urzędników, którzy sobie żyją między innymi z twojego
    > podatku liniowego ;).

    W kazdym panstwie sa podatki ktore trzeba placic. Dla mnie to jest zwyczajny
    koszt prowadzenia dzialalnosci. Nie czuje sie niewolnikiem z tego tytulu -
    podatki placi kazdy - tak jest skonstruowany swiat :-) W moim przypadku
    przynajmniej widze, ze te podatki nie ida na marne (beda mi budowac droge
    za 1,9mln pln - dojazd do 6 domow!!!! :-)

    > Wkurza Cię, że prezes firmy transportowej żyje ze swoich pracowników,

    Czy ja pisalem ze mnie to wkurza? ;) Pisalem ze czulbym sie sfrustrowany
    *jako jego pracownik*. Frustracja to nie wkurzenie - to takie uczucie
    bezsilnosci ze ja pracuje, a kase za to zgarnia ktos inny :)

    > ale nie wkurza Cię, że urzędas czy inny strażnik miejski który
    > cały dzień siedzi i samochodzie i pilnuje fotoradaru żyje właśnie
    > z Ciebie... czyli masz nad sobą Pana, który doi z Ciebie, choć
    > tak bardzo chcesz tego uniknąć.

    Czekaj.... Ufff - obrocilem sie i na szczescie nie ma za mna zadnego policjanta
    ani straznika ktory by mnie kontrolowal :-) Podobnie jak wyzej - jest
    kodeks drogowy i sa jakies zasady jazdy do ktorych *wszyscy* musimy sie
    stosowac. Mnie to w zaden znaczny sposob nie ogranicza, przekraczam predkosc
    codziennie i od 5 lat nie dostalem zadnego mandatu. Sprobuj spozniac sie do
    roboty na etacik codziennie - zobaczymy jak dlugo popracujesz :-)

    > A taka przykładowa pani Krysia - etatowiec - o 16:00 wyłącza komputer
    > i jest WOLNA :)

    Jaka to wolnosc jak trzeba codziennie rano wstawac i chce sie czy nie - isc
    do roboty jak do wiezienia.

    > Nie przynosi pracy do domu - może się zająć dziećmi

    A kazdy wlasciciel firmy siedzi w niej 24/h i nie wychodzi ? :)
    Ja czesto w ogole do pracy nie jade bo moge ja wykonywac z domu i mam wtedy
    mnostwo wolnego czasu ktory moge na cos poswiecic. Moge sie zawsze zerwac
    kiedy chce i zrobic cos pozniej albo zlecic zadanie pracownikowi. Wiesz z czym
    moja zona (etatowiec) ma zwykle problem? Ze jak pojawia sie jakies okazyjne
    tanie bilety (lubimy podrozowac) to najpierw trzeba zalatwic urlop - nie zawsze
    sie da bo to sie zbliza 20-25 i trzeba podatki rozliczyc (jest ksiegowa),
    a ja moge zawsze i o kazdej porze :)

    > i mężem w spokoju :) Nie przejmuje się płaceniem 10/15 ZUSu,
    > 20 PIT, czy 25 VATu... ;) - i nie odpowiada całym majątkiem,
    > jak w firmie (działalności gospodarczej) pójdzie coś nie tak.

    Zusy srusy - czym tu sie niby przejmowac? Zlecenie 3 przelewow (wczesniej
    zdefiniowanych i zapisanych) zajmuje jakas minute maksymalnie.

    > Ale wciąż uważasz, że to Ty jesteś wolny, bo nie musisz " o 6 rano
    > odbijać karty na zakładzie" ;) ... a ona niewolnica, etatowiec,
    > szarak z blokowiska z wąskim chodniczkiem przed klatką ;).

    Nie mieszaj - nie laczylem w zaden sposob sposobu zarobkowania (czy majetnosci)
    z blokiem/domem. Przeciez na tych blokach na 100% mieszkaja tez przedsiebiorcy.

    Wiec tak - czuje sie zdecydowanie bardziej szczesliwy prowadzac swoja firme
    niz etatowiec. Widzisz - dzisiaj leje za oknem wiec siedze w domu w kapciach,
    popijam ciepla herbatke, obok lezy moj siersciuch. Nie uwazasz, ze to
    przyjemniejsze niz wstawanie o 6 rano zeby odbic karte i (czy masz ochote czy
    nie) sztuczne usmiechanie sie do szefa ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 220. Data: 2014-10-23 10:31:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 10:18:23 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > Ale wiesz, że co roku praktycznie ilość likwidowanych firm jest
    > równa ilości firm otwieranych ? Jakiś czas temu to było około 400 tysięcy
    > podmiotów rocznie... tyle plajtowało.

    Ciekawe jaka ilosc z tego to firmy "z dotacji" :-)
    Ale masz racje - bardzo duzo firm plajtuje. Tylko wez teraz statystyki
    i zobacz jak to sie ma dla firm bedacych na rynku np. >10 lat. Tu juz takiej
    ilosci plajt nie zobaczysz bo firmy maja ugruntowana pozycje, polapane
    kontakty i stalych klientow :)

> [...]
    > znaczy wcale, że gorsze - więc czasem staję w obronie tych "szarych
    > etatowców z blokowisk", których mam czasem wrażenie, uważasz za gorszych.

    Absolutnie nie uwazam nikogo za gorszego :)
    Nie rozumiem tylko ich wyboru (i powtorze - dla mnie wybor dom czy
    mieszkanie nie ma zadnego podtekstu pienieznego - bo uwazam ze dom
    moze kosztowac niewiele wiecej od mieszkania). Sam mieszkalem w bloku
    i komfort zycia w domu jest dziesiec razy wyzszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.