  • 1. Data: 2017-02-21 20:47:40
    Temat: Dlaczego styropianem nie zastąpić wełny w ociepleniu?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Tak sobie myślę: modne teraz staje się ocieplanie konstrukcji pianą.
    Piana ta jest nieprzepuszczalna dla wilgoci i dwa razy droższa od wełny.

    Czemu więc nie zastosować styropianu? Dlaczego przyjęto, że dachy
    ociepla się wełną, którą trzeba chronić paroizolacją i wentylować od góry?

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-02-21 21:03:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 20:47:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Czemu więc nie zastosować styropianu? Dlaczego przyjęto, że dachy
    > ociepla się wełną, którą trzeba chronić paroizolacją i wentylować od góry?

    Bo styro w wysokich temperaturach sie kurczy. I jednak nasiąka wodą czasem.
    I pare innych powodów ale ten starczy.

    Za to aby połozyc go na stropie na zakładke to nie widze przeciwwskazań.

  • 3. Data: 2017-02-21 21:32:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 21:03, s...@g...com pisze:

    > Za to aby połozyc go na stropie na zakładke to nie widze przeciwwskazań.

    To marnowanie przestrzeni między belkami stropowymi. Bez sensu trochę.

    --
    MN

  • 4. Data: 2017-02-21 21:40:33
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Czemu więc nie zastosować styropianu? Dlaczego przyjęto, że dachy
    > ociepla się wełną, którą trzeba chronić paroizolacją i wentylować od góry?

    Poszukaj postów Marka Dyjora
    Zbudowa chatę z dachem ocielonym styro
    Od góry.
    Od spodu ładne belki widać było.
    Poszukaj w archiwum- były opisy i fotki.
    Dodatkowo Marek pompa ciepła powietrną grzał-Althermana czy jakoś tak. Kilka lat
    uzytkowania juz za nim może coś sensownego powiedzieć

  • 5. Data: 2017-02-21 22:30:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Czemu więc nie zastosować styropianu? Dlaczego przyjęto, że dachy
    > ociepla się wełną, którą trzeba chronić paroizolacją i wentylować od góry?

    bo wygodniej sie robi wełną, przy krokwiach i jetkach jest za duzo zakamarkow na
    misterne wycinanie w styropianie.
    Ale jesli chcesz to kupisz https://termoorganika.pl/superpoddasze

    b.

  • 6. Data: 2017-02-21 23:06:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 22:30, Budyń pisze:

    > bo wygodniej sie robi wełną, przy krokwiach i jetkach jest za duzo zakamarkow na
    misterne wycinanie w styropianie.
    > Ale jesli chcesz to kupisz https://termoorganika.pl/superpoddasze

    No całkiem ciekawe.
    Żadnych parametrów nie podali, szkoda.

    Najdziwniejsze, że tu nikt nawet się nie zająknął o tym rozwiązaniu. W
    kółko tylko mielenie tematu porothermu...

    --
    MN

  • 7. Data: 2017-02-21 23:17:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 23:06:57 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Najdziwniejsze, że tu nikt nawet się nie zająknął o tym rozwiązaniu. W
    > kółko tylko mielenie tematu porothermu...

    abo porotherm z błedami sie stosuje powszechnie, a takich wynalazków całkiem słusznie
    jednak nie. Pytasz to mówie, po co mam opowiadac o kiepskich pomysłach :)

    b.

  • 8. Data: 2017-02-21 23:24:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 23:17, Budyń pisze:

    > abo porotherm z błedami sie stosuje powszechnie, a takich wynalazków całkiem
    słusznie jednak nie. Pytasz to mówie, po co mam opowiadac o kiepskich pomysłach :)

    Kiepski?
    Nie widzę wad. Tylko ta palność odstrasza.

    --
    MN

  • 9. Data: 2017-02-21 23:28:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 23:24:13 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    słusznie jednak nie. Pytasz to mówie, po co mam opowiadac o kiepskich pomysłach :)

    > Kiepski?
    > Nie widzę wad. Tylko ta palność odstrasza.

    no to se taki zrób i daj nam znaka jak poszło. I za ile. I opisz jak dyfuzje pary
    rozwiazałeś.
    Gdyby to było dobre i tanie rozwiązanie to byłoby powszechne. Albo chociaz tanie,
    wady ukryte wyjdą dopiero po latach :)

    b.

  • 10. Data: 2017-02-21 23:33:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 23:28, Budyń pisze:

> [...]
    rozwiazałeś.
    > Gdyby to było dobre i tanie rozwiązanie to byłoby powszechne.. Albo chociaz tanie,

    Skoro styropian praktycznie nie przepuszcza pary to i problemu z nią nie
    ma. Po prostu jest szczelna izolacja między wnętrzem i zewnętrzem.

    --
    MN