  • 1. Data: 2018-06-25 10:19:40
    Temat: Egzekucja z udzialów spólki z oo w innej spólce
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Spółka z o.o. nie ma zbywalengo majątku poza udziałami (częścią akcji) w innej spółce
    komandytowo-akcyjnej, w której jest komplementariuszem reprezentującym tę sp. z o.o.
    sp. k.-a., natomiast sp. k.-a. ma jakiś majątek.
    Czy egzekucja z tych udziałów poprzez ich zajęcie ma praktyczny sens w dochodzeniu
    wierzytelności od tejże sp. z o.o.?
    Oczywiście pytanie jest skrótowe i dotyczy szerokiego tematu, ale jestem ciekaw czy i
    kto przeprowadził egzekucję z udziałów (akcji) spółki w innej spółce, bo samym
    zajęciem i ujawnieniem tego w krs jeszcze nikt się nie najadł.

    Swoją drogą odnoszę wrażenie, ze polskie prawo gospodarcze - w tym konstrukcję spółek
    bez żadnej odpowiedzialności - tworzą sabotażyści.

  • 2. Data: 2018-06-25 16:14:59
    Temat: Re: Egzekucja z udzialów spólki z oo w innej spólce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 10:19, ń pisze:
> [...]
    > ale jestem ciekaw czy i kto przeprowadził egzekucję z udziałów
    > (akcji) spółki w innej spółce, bo samym zajęciem i ujawnieniem tego w

    Celem działania wierzyciela jest odzyskanie zobowiązania. Zatem zajęcie
    ma sens o ile da się te udziały jakoś spieniężyć. Ja osobiście zbadał
    bym możliwość przejęcia tej drugiej spółki.

    > Swoją drogą odnoszę wrażenie, ze polskie prawo gospodarcze - w tym
    > konstrukcję spółek bez żadnej odpowiedzialności - tworzą
    > sabotażyści.

    Konstrukcja polskiego praw w tym zakresie jest zgodna z międzynarodowymi
    standardami. Natomiast wiele do życzenia pozostawia praktyka. To, ze w
    KRS jet masa spółek nieskładających sprawozdań i Policja z urzędu to
    wszczyna, choć Sad powinien sam to zauważyć. To, ze są z urzędu nie
    reaguje, gdy zobowiązania spółki kwalifikują ją do postępowania
    naprawczego lub wręcz upadłości. Że powszechnie tolerowane jest brak w
    obsadzeniu Zarządu.

  • 3. Data: 2018-06-25 21:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >spółki w innej spółce,
    >bo samym zajęciem i ujawnieniem tego w krs jeszcze nikt się nie

    Egzekucja udzialow w spzoo/sa jest znana, ale dlugotrwala.

    Ale ze spolki komandytowej to IMO inna para kaloszy, jesli chodzi o
    komplementariusza.

    >Swoją drogą odnoszę wrażenie, ze polskie prawo gospodarcze - w tym
    >konstrukcję spółek bez żadnej odpowiedzialności - tworzą sabotażyści.

    A jest tam cos tworzone czy to jeszcze przedwojenne czasy pamieta ...
    i to sprzed I wojny ..

    J.

  • 4. Data: 2018-06-25 22:13:08
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Sprawozdania nie mają praktycznego znaczenia, z wielu przyczyn, m.in,. odnoszą się do
    przeszłości, na dobra sprawę są niepotrzebne.
    Równie dobrze srasz wiejska wszczyna postępowania przeciw babciom oferującym
    pietruszkę na rogu.

    -----

  • 5. Data: 2018-06-25 22:15:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tak, chodzi o ewentualną egzekucję z akcji komplementariusza w sp. z o.o. sp. k.-a.

    BTW wydaje mi się, że prawo anglosaskie nie przewiduje takich spółek, natomiast
    krętackie prawo kontynentalne a i owszem.

    -----

  • 6. Data: 2018-06-25 23:21:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 22:13, ń pisze:

> [...]
    > m.in,odnoszą się do przeszłości, na dobra sprawę są niepotrzebne.

    > Równie dobrze srasz wiejska wszczyna postępowania przeciw babciom

    Po pierwsze, czy nie mógłbyś cytować w sposób ogólnie przyjęty, czyli
    dopisywać pod tekstem? Po drugie zupełnie nie rozumiem zaproponowanej
    przez Ciebie analogii.

    Sprawozdanie może i dotyczy okresu wstecznego, ale wielokrotnie się
    spotykałem w swojej praktyce z sytuacjami, gdzie gołym okiem było
    wiadomo od kilku lat, że spółka zaczyna plajtować, a nikt nie reagował.
    Spółka "rolowała" zobowiązania, by wreszcie u kresu swojej działalności
    powierzyć zarząd spółki jakiemuś "słupowi" i spowodować, że nikt
    odpowiedzialności de facto nie poniesie.

    Co więcej, sam brak sprawozdania świadczy o tym, że spółka jest
    niewiarygodna. Przecież to tak naprawdę 1~2 trony, które średnio
    inteligentna osoba sklei w góra godzinę. Jeśli tego nie jest w stanie
    uczynić, albo nie ogarnia tego obowiązku, no to jest to co najmniej
    niepokojące. Przynajmniej dla kontrahentów powinno być.

    Tego, co to wspólnego ze ściganiem "babci z pietruszką" pojąc nie
    potrafię. Zwłaszcza, ze nawet nie wspominasz o co mieli by ścigać.
    Przecież te babcie są ścigane za bezprawne wykorzystanie przestrzeni
    publicznej - i to po prostu dbałość o interesy gminy. Czasem o to, że
    oszukują instytucje im pomagające - ta pomoc jest uzależniona od
    dochodów. Czasem ściga się je za niepłacenie podatków - jak pietruszki
    same nie wyhodują.

  • 7. Data: 2018-06-25 23:58:02
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No i kto miałby merytorycznie sprawdzić takie sprawozdanie (pomijam duże spółki)? Dla
    rejestru liczy się sprawozdanie jako papier sztuka jedna.

    -----

  • 8. Data: 2018-06-26 00:40:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 22:15:46 +0200, ń napisał(a):
    > Tak, chodzi o ewentualną egzekucję z akcji komplementariusza w sp. z o.o. sp. k.-a.
    >
    > BTW wydaje mi się, że prawo anglosaskie nie przewiduje takich spółek, natomiast
    krętackie prawo kontynentalne a i owszem.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Limited_partnership

    Ale czemu kretactwo kontynentalne ?
    Przeciez wszystkie te "z ograniczona odpowiedzialnoscia" to forma
    kretactwa ...

  • 9. Data: 2018-06-26 12:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >działalności
    >powierzyć zarząd spółki jakiemuś "słupowi" i spowodować, że nikt
    >odpowiedzialności de facto nie poniesie.

    A majatek jakis miala, przynajmniej na papierze ?
    Moze i zarzad prawidlowe sprawozdania robil i mial na dlugi pokrycie
    :-)

    No i przypadek wroclawskiego Wrozametu - linie produkcyjna do celow
    sprzedazy syndyk wycenia na 20 mln, a do celow zabezpieczenia w banku
    na 40 mln.

    A co najlepsze - obie wyceny moga byc zasadne :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-06-26 16:38:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 23:58, ń pisze:
    > No i kto miałby merytorycznie sprawdzić takie sprawozdanie (pomijam
    > duże spółki)? Dla rejestru liczy się sprawozdanie jako papier sztuka
    > jedna.

    Rejestr jest dostępny teoretycznie dla wszystkich. Zamierzasz takiej
    spółce udzielić kredytu kupieckiego. Sprawdzasz, a tam ze sprawozdań
    wynika, że to od kilku lat "padaczka". To chyba są powody do niepokoju?
    Albo w tych sprawozdaniach jakieś dyrdymały powypisywano.

    Ale jeśli sądy tolerują braki tych sprawozdań, to nie wiadomo, czy jak
    brakuje to źle, czy w sumie normalnie.